گوگل 8 میلیارد دلار به سامسونگ پرداخت تا اپلیکیشن‌های خود را در دستگاه‌های گلکسی پیش‌فرض کند

چند روز پیش فاش شد که گوگل درآمد تبلیغاتی که از جستجوی گوگل بدست می آورد را با برندهای گوشی های هوشمند به اشتراک می گذارد تا آنها را به انتشار به روز رسانی های نرم افزاری بیشتر و نگهداری بهتر از گوشی های هوشمند وادار کند. با این حال، اکنون مشخص شده است که این شرکت همچنین به برندها، از جمله سامسونگ، پول می دهد تا برخی از برنامه ها را به عنوان برنامه های پیش فرض در دستگاه های اندرویدی بسازند.

سامسونگ بیش از نیمی از درآمد گوگل پلی را به خود اختصاص داده است

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل طی چهار سال ۸ میلیارد دلار به سامسونگ پرداخت تا برخی از اپلیکیشن‌های خود را در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی پیش‌فرض کند. ظاهرا غول جستجوی اینترنتی به سامسونگ پولی پرداخت کرده است که دستیار گوگل، گوگل پلی استور و جستجوی گوگل به ترتیب به عنوان دستیار صوتی پیش فرض، فروشگاه اپلیکیشن و اپلیکیشن های موتور جستجوی اینترنتی باشند. جیمز کولوتوروس، معاون مشارکت در گوگل، در جریان محاکمه ضد انحصار علیه گوگل شهادت داد که این شرکت به سازندگان دستگاه های اندروید پول می دهد تا برنامه های خود را در صفحه اصلی نگه دارند.

مدیر اجرایی گوگل طی بازجویی توسط وکیلی که توسط شرکت Epic Games در سانفرانسیسکو منصوب شده بود، شهادت داد. ظاهراً گوگل این طرح را برای جلوگیری از ارائه سرویس‌های رقیب به گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسط OEM‌های اندروید طراحی کرده است. به عنوان مثال، سامسونگ دستیار صوتی خود (بیکسبی) و فروشگاه برنامه (فروشگاه گلکسی) خود را دارد. سامسونگ همچنین با متا (فیس بوک) و مایکروسافت شراکت دارد و بینگ می تواند موتور جستجوی پیش فرض گوشی ها و تبلت های گلکسی باشد. اگر برنامه‌های غیر Google برنامه‌های پیش‌فرض در دستگاه‌های سامسونگ باشند، به کنترل Google بر اکوسیستم اندروید آسیب می‌زند.

جیمز کولوتوروس همچنین فاش کرد که سامسونگ بیش از نیمی از درآمد حاصل از فروشگاه Google Play را به خود اختصاص داده است. برنامه این شرکت برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغاتی با اسم رمز Project Banyan است. با جلوگیری از گسترش اکوسیستم اندروید توسط فروشگاه های برنامه شخص ثالث، رقابت را خفه می کند. این توضیح می دهد که چرا سامسونگ توسعه چندین برنامه خود از جمله Bixby، Play Store و Samsung Messages را متوقف کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.