آموزش حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7

گاهی اوقات ویندوز به دلایل مختلف اجرا یا بوت نمی شود. علت بالا نیامدن ویندوز 7 ممکن است به دلیل ویروسی شدن، نصب نرم افزار های ناسازگار، اجرای دو دستور مانند ریست و خاموش کردن کامپیوتر همزمان با هم و… باشد که شاید می توان این چنین گفت این مشکل در ویندوز 7 بیشتر از ویندوز 10 دیده می شود. گاهی ممکن است لازم باشد تا ویندوز خود را تعویض کنید و در اکثر مواقع نیز مشکل حل می شود. در این مقاله قصد دارید راه حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 را به شما آموزش دهیم. در ادامه همراه چیکاو باشید.

قبل از اینکه به حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 بپردازید، ابتدا سی دی و یا فلش حاوی ویندوز 7 را تهیه کنید. بهتر است که سی دی یا فلشی که تهیه میک ندی حاوی نسخه همسان با ویندوز  نصب شده باشد که برگرداندن ویندوز 7 به درستی انجام شود. برای اینکه بتوانید به درستی مشکل را برطرف کنید، مراحل پایین را به صورت گام به گام انجام دهید.

آموزش گام به گام حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7

  1. در ابتدا باید سی دی یا فلش حاوی نسخه نصبی ویندوز 7 را درون دستگاه قرار دهید. سپس سیستم خود را روشن کرده و تنظیمات Bios را بر روی فلش یا سی دی قرار دهید.

به طور کلی برای باز کردن تنظیمات BIOS ، از کلیدهای F1 ، F2 ، F3 ، Esc یا Delete استفاده می شود. اما بسته به مدل لپ تاپ خود نیز می توانید از کلید های زیر نیز استفاده کنید.

ایسر: F2 یا DEL

ایسوس : F2 یا Del

دل: F2 یا F12

اچ پی : ESC یا F10

لنوو : F2 یا Fn + F2

دسکتاپ های لنوو : F1

سامسونگ: F2

سونی: F1 ، F2 یا F3

  1. زمانی که با پیغام Press any key to boot from CD or DVD مواجه شدید، دکمه ای از کیبورد خود را فشار دهید.
  2. سپس صفحه ای برای شما باز می شود که حاوی تنظیمات زبان است. کافیست بر روی گزینه Next کلیک کرده تا به صفحات بعدی بروید
  3. حال در پایین صفحه سمت چپ، سه گزینه را مشاهده می کند. بر روی گزینه Repair your computer کلیک کرده  تا حالت تعمیر فعال شود.
  4. پس از گذراندن مرحله 4، پنجره ای با نام System Recovery Option برایتان باز می شود که بایستی ویندوز مورد نظرتان را در پنجره باز شده انتخاب کرده و گزینه Use recovery tool that can help fix problems starting Windows را فعال کنید. سپس بر روی گزینه Next کلیک کرده تا ابزار ها اجرا شود.
  5. حال در پنجره باز شده روی Command Prompt کلیک کرده تا باز شود.
  6. در پنجره ی مشکلی باز شده برای حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 دستور ” bootrec.exe /FixMbr ” را تایپ کرده و اینتر بزنید. اگر با موفقیت انجام شود، پیغام successfully  به شما نمایش داده می شود.
  7. حال مشکل بوت نشدن ویندوز 7 رفع شده است کافیست سیستم خود را ری استارت کنید تا ویندوز اجرا شود.
نکته: اگر به سی دی یا فلش دسترسی ندارید، سیستم خود را خاموش کرده و سپس روشن کنید، قبل از نمایش لوگو ویندوز، کلید F8 پی دی پی لمس کنید تا صفحه ای برایتان باز شود. از بین گزینه ها Repair your computer را پیدا کرده و از مرحله 5 تا 8 را انجام دهید. (ممکن است این مورد برای حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 در بعضی از دستگاه ها انجام نشود، به همین دلیل مطمئن ترین روش با استفاده از سی دی یا فلش است)

سوالات متداول

چه روش هایی برای حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 وجود دارد؟
در این مقاله به طور کامل آموزش های موجود در این زمینه را به شما ارائه کردیم. مراحل گفته شده را دنبال کرده و سوالات احتمالی خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.
علت بالا نیامدن ویندوز ۷ چیست؟
دلیل بوت نشدن ویندوز 7 می تواند آپدیت نبودن ویندوز، ویروسی بودن ویندوز و… باشد.
در این مقاله ما روشی برای حل مشکل بوت نشدن ویندوز 7 را ارائه دادیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. در صورتی که پیشنهاد یا نظری دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
4.2/5 - (12 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 نظرات
  1. معین می گوید

    سلام من ویندوزم ۷ هست و اینکه حتی dvd ویندوز رو هم میزارم بازم لود نمیشه که صفحه ریپایر بیاد در این صورت چکار انجام بدیم حتی هارد رو هم عوض کردم حتی سیف مود هم باز نمیشود لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم حتی ایمیل هم بدید لطف بزرگ میکنید

    1. پویان می گوید

      چه عجیب ?

  2. فرصتی می گوید

    روز بخیر
    ببخشید روشی وجود داره که ویندوز 7 رو بدون حذف شدن اطلاعات به ویندوز بالا تر ارتقا بدم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز به مقاله زیر مراجعه کنید.
      آموزش نصب وبندوز 8.1

  3. حسام عابدی می گوید

    ببخشید من ویندوز 7 دارم میشه آموزش نصب ویندوز 8.1با سی دی رو هم بگذارید

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به مقاله زیر مراجعه کنید. پاسخ سوالتان را خواهید یافت.
      آموزش نصب ویندوز 8.1

  4. مینا می گوید

    چقدر عالی
    متشکرم

  5. سیما می گوید

    بوت نشدن ویندوز یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      یکی از اختلالاتی که در سیستم عامل ویندوز رخ می دهد بوت نشدن ویندوز است. در این حالت زمانی که سیستم خود را روشن می کنید با همین خطا رو به رو می شوید . برای حل شدن مشکل بوت نشدن ویندوز 7 مقاله را مطالعه کنید.