اپل در رویداد Let Loose از ویژگی ویرایش عکس با هوش مصنوعی رونمایی می کند

ظاهرا اپل در حال کار بر روی یک ویژگی ویرایش عکس با هوش مصنوعی (AI) است که ممکن است به زودی از آن رونمایی کند. غول فناوری مستقر در کوپرتینو روز سه شنبه رویداد Let Loose خود را برگزار می کند، جایی که انتظار می رود مدل های جدید iPad Air و iPad Pro و یک قلم اپل جدید را معرفی کند.

گفته می‌شود که در طول این رویداد، این شرکت ممکن است ویژگی جدید هوش مصنوعی خود را نیز به اشتراک بگذارد و سپس در سال 2024 آن را معرفی کند. قابل ذکر است، محققان اپل همچنین مقاله‌ای درباره یک مدل هوش مصنوعی منتشر کرده‌اند که قادر به ویرایش تصاویر است.

طبق گزارش AppleInsider، اپل در حال کار بر روی یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “Clean Up” است که گفته می شود “قابلیت های ویرایش درجه فتوشاپ” را به کاربران ارائه می دهد.

این گزارش به نقل از افراد آشنا با این موضوع ادعا کرد که این ویژگی در حال حاضر در حال آزمایش داخلی است و برای برنامه Photos داخلی طراحی شده است. همچنین بیان کرد که این ویژگی برای macOS 15 برنامه ریزی شده بود، اما مشخص نکرد که آیا در iOS 18 و iPadOS 18 نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

گزارش شده است که این ویژگی در منوی ویرایش نسخه جدید برنامه Photos قرار دارد. سه گزینه Adjust، Filter و Crop وجود دارد و ویژگی Clean Up را می توان در منوی Adjust یافت. در مورد کاری که انجام می دهد، گفته می شود که این ویژگی اشیاء پس زمینه را از یک قسمت از تصویر حذف می کند که می توان با استفاده از ابزار براش آن را انتخاب کرد. ابزار مشابهی در گوشی های هوشمند پیکسل گوگل نیز موجود است.

جالب اینجاست که در اوایل سال جاری، محققان اپل مقاله‌ای با عنوان راهنمای ویرایش تصویر مبتنی بر دستورالعمل از طریق مدل‌های زبان بزرگ چندوجهی منتشر کردند که در آن از یک مدل هوش مصنوعی که می‌تواند ویرایش‌های پیچیده‌ای را در یک تصویر با اعلان‌ها و اقدامات ساده انجام دهد، اشاره کرد. اگر گزارش مربوط به ویژگی Clean Up درست باشد، این احتمال وجود دارد که براساس این LLM باشد.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که این غول فناوری این امکان را دارد که در طول رویداد Let Loose خود از این ویژگی استفاده کند. اگر این شرکت بخواهد این ویژگی را برای آیپد نیز عرضه کند، منطقی است.

در گزارش قبلی اشاره شده بود که اپل ممکن است آیپد پرو جدید را با چیپست M4 معرفی کند که دارای یک موتور عصبی جدید با قابلیت اجرای ویژگی های هوش مصنوعی است. این شرکت همچنین می تواند آن را به عنوان یک دستگاه هوش مصنوعی معرفی کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.