6 تا از بهترین سایت های آموزش رایگان طراحی سایت و برنامه نویسی

اگر در گذشته قصد رفتن به کلاس آموزشی داشتید، باید ساعت ها وقت خود را برای پیدا کردن آموزشگاهی مناسب هدر می دادید. حتی زمان هایی پیش می آمد که در آموزشگاهی ثبت نام می کردید، و پس از پرداخت هزینه و شروع دوره آموزشی متوجه می شدید که نحوه تدریس ضعیف هست و شما مجبور به گذراندن دوره بودید. این مشکلات برای یادگیری زبان برنامه نویسی بسیار بیشتر بوجود می آمد. چرا که کمتر آموزشگاهی پیدا می شد که زبان برنامه نویسی آموزش دهد. امروزه با آنلاین شدن بسیاری از آموزش ها، دیگر درگیر مشکلاتی مثل سر و کله زدن با اساتید، رفت و آمد و… از زندگیمان حذف شده و چه بسا در اکثر موارد کیفیت یادگیری نیز چند برابر شده است. در ادامه با معرفی وبسایت های آموزش رایگان طراحی سایت همراه چیکاو باشید.

میدونید چیکاو کجاست؟ چیکاو وب سایتی در حوزه تکنولوژی و فناوری است که تلاش می کند تا به مرجع مقالات آموزشی در حوزه IT و فناوری اطلاعات و همچنین منبعی برای اخبار تکنولوژی تبدیل شود. پس اسم چیکاو رو به خاطر داشته باشید و در دنیای تکنولوژی کاوش کنید.

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی چندین وبسایت آموزش رایگان برنامه نویسی بپردازیم. قطعا شما می توانید با کمی تلاش، با کمک این وبسایت ها وارد دنیای پر از راز و رمز برنامه نویسی وارد شوید. اما برای شروع بایستی کمی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

6 تا از وبسایت های آموزش رایگان برنامه نویسی و طراحی سایت

W3school.com

قطعا وجود یک منبع خوب برای یادگیری مخصوصا، در اولین ورود به دنیای برنامه نویسی می تواند اشتیاق شما را دو برابر کرده و یا شما را مایوس کند. هر کجا که شما بحثی را از منابع آموزش زبان برنامه نویسی شروع کنید، قطعا از سایت W3school به عنوان سایت آموزش رایگان طراحی وب نام برده می شود. این وب سایت آموزش های مختلف طراحی سایت به صورت درس به درس وجود دارد که سعی کرده تا به زبان ساده آموزش دهد.

این سایت به گونه ای طراحی شده که به محضی که وارد سایت شوید، آموزش های مختلف به شما نمایش داده می شود. امکانات متنوعی از جمله اجرای کد های انجام شده به صورت زنده، یادگیری را ساده تر می سازد. از جمله ویژگی هایی که این وبسایت را برای علاقه مندان به طراحی سایت محبوب کرده ساختار ساده، دسترسی خوب به بخش های مختلف، وجود توضیحات و مثال های ساده است که منبع مناسبی برای یادگیری محسوب می شود.

اگر قصد دارید یادگیری طراحی وب را آغاز کنید، این وب سایت شما را از دردسر های ثبت نام و پرداخت هزینه و ورود به دوره بی نیاز می کند و به راحتی و با خیال اسوده می توانید به یادگیری بپردازید.

وبسایت W3school مباحث html، CSS،PHP ، Javascript، SQL، ASP، Bootstrap، Jquery و… را در اختیار شما قرار می دهد.

bitdegree.org

این وبسایت آموزش های متنوعی را دسته بندی کرده و در صفحه اصلی خود قرار داده است. برای تمامی مباحثی که در وبسایت آموزش می دهد، توضیحات و مثال هایی به صورت لایو قرار داده است که شما را قادر می سازد کد ورودی و خروجی را همزمان مشاهده کنید. طراحی زیبای سایت و جامعیت مطالب آموزشی آن، این وبسایت را به یکی از بهترین سایت های اموزش رایگان برنامه نویسی تبدیل کرده است.

وبسایت W3school مباحث html، CSS،PHP ، Javascript، SQL، Bootstrap، Jquery، Git، C++، Python و… را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

codeconquest.com

از سایت codeconquest نیز به عنوان یکی از منابع مناسب برای یادگیری زبان برنامه نویسی یاد می شود. برای یادگیری کد نویسی از صفر کافیست وارد سایت شوید. در صفحه اصلی سایت فهرست مطالبی درج شده که به بررسی برنامه نویسی می پردازد. اگر تا به حال کد نویسی نکرده اید، پیشنهاد می کنم که ابنتدا به این کد ها سری بزنید.

پس از این مبحث ها درس نامه های طراحی سایت قرار دارند   که شامل HTML و CSS و… می شوند. در این وبسایت زبان های برنامه نویسی دیگری نیز دوره های آموزشی دارند که می توانید به آموزش هر یک از آنها بپردازید. (همچون پایتون)

پس از یادگیری هر مبحث می توانید وارد کوئیز شوید و دانش خد را تست کنید.

Web fundamentals

این منبع آموزشی در واقع بخشی از اطلاعات آموزشی گوگل است که به مباحث مختلف و کاربری پرداخته است. همه ما به اعتبار گوگل در حوزه برنامه نویسی آگاهیم، پس با خیال راحت از مطالب استفاده کنید.

مباحث پایه ای مثل اچ تی ام و جاوا اسکریپت و همچنین سایر مباحث طراحی رابط کاربری، امنیت و… در این بخش قابل مشاهده است. این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعاتی که در این بخش وجود دارد، برای شروع یادگیری مناسب نیست. پس از اینکه شروع کردید و مطالبی را در حوزه برنامه نویسی فرا گرفتید به سراغ آموزش های گوگل برود تا اطلاعات شما تکمیل شود.

توجه داشته باشید که این وبسایت برای ایرانی ها قابل دسترس نیست و برای دسترسی به این بخش کافیست تا ابتدا وی پی ان خود را فعال کنید.

codewars.com

این وبسایت به صورت خلاقانه ای چالش هایی را پیش روی شما قرار می دهد که با حل آن ها می توانید به دانش برنامه نویسی خود بیافزایید. پس اگر از قبل با زبان برنامه نویسی آشنا هستید و تا حدی به آن تسلط دارید، حتما به چالش های این سایت بپیوندید.

همانطور که میدانید، یادگیری در تمامی زمینه ها اگر با بازی همراه باشد، بازدهی یادگیری را دو چندان می کند. وبسایت codewars چالش هایی همانند بازی بر سر راه شما قرار می دهد که به یادگیری شما بسیار کمک می کند. در هر مرحله کد دارای ایرادی را به شما نمایش می دهد که با رفع ایراد آن به مرحله بعد می روید.

قطعا این روش می تواند مهارت شما را دوچندان می کند. پس حتما این سایت را امتحان کنید.

sololearn.com

وبسایت sololearn مباحث گسترده ای را همچون اچ تی ام ال، CSS، جاوا اسکریپت، پی اچ پی و… در زمینه طراحی وبسایت و همچنین مباحث دیگری همچون جاوا، پایتون و… را پوشش می دهد.

از جمله ویژگی هایی که این سایت را محبوب برنامه نویسان کرده است، طراحی استاندارد و دسترسی به دورس آن است. البته لازم به ذکر است که برای دسترسی به این دروس بایستی در سایت ثبت نام کنید و پس از عضویت به یادگیری زبان برنامه نویسی موردعلاقه تان بپردازید.

از ویژگی ها وقابلیت های این وبسایت می توان به سیستم آزمون آنلاین آن اشاره کرد. ابتدا بخشی از درس نامه در مقابل شما قرار می گیرد و شما بایستی مطالب را فرا بگیرید. پس از آن بایستی به سوالات پاسخ صحیح بدهید تا بتوانید درس بعدی را اجرا کنید. این آزمون ها اطلاعات یادگرفته شما را محک می زند و باعث درک بیشتر شما از مفاهم برنامه نویسی می شود.

در نظر داشته باشید که برخی از این دوره ها در سایت رایگان نیستند اما مباحثی که در مورد طراحی سایت است اکثرا رایگان هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی رایگان کدام اند؟

در این مقاله 8 تا از بهترین سایت های خودآموز برنامه نویسی را به شما معرفی کردیم. به سایت های گفته شده سر بزنید و براساس نیاز و سلیقه خود سایت مورد نطظر را انتخاب نمایید.

بهترین منابع برای یادگیری برنامه نویسی کدامند؟

یکی از بهترین منابع برای یادگیری خودآموز برنامه نویسی سایت ها می باشند. این سایت ها همیشه و در همه حال به صورت رایگان در دسترس هستند. از این رو شما می توانید در هر ساعت از روز به آنها مراجعه کرده و از آموزش های ارائه شده استفاده نمایید.

در این مقاله ما سعی کردیم تا بهترین سایت ها را برای آموزش طراحی سایت در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر پیشنهادی یا نظری دارید، خوشحال می شویم که در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

4.7/5 - (19 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

33 نظرات
  1. OmiD می گوید

    چگونه میتوانبهApkmirror.com و بعدGooglechromeوبعد umopدر کاری جستجو شد.

  2. 76a.F می گوید

    این سایت ها در دسترس هستن؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز.

  3. محمدی می گوید

    عالی

  4. گلرخ می گوید

    سلام من با زبان انگلیسی زیاد آشنا نیستم چیکار کنم نمیتونم درست برنامه نویسی یادبگیرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز بهترین روش شروع به یادگیری زبان انگلیسی هست اما می توانید از مترجم گوگل هم استفاده کنید.
      گوگل ترنسلیت

  5. کامیار می گوید

    ادمین این سایت هایی که برای طراحی وب سایت معرفی کردید خودتون هستید؟ خدمات برای سایرین هم دارین در زمینه آموزش زبان برنامه نویسی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر ما ادمین نیستیم .
      معرفی زبان های برنامه نویسی

  6. عماد می گوید

    این وب سایت هایی که برای طراحی سایت معرفی کردین رایگان هستن یا تبلیغاتی هست مقالتون؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      دوست عزیز این مقاله آموزشی هست .

    2. منم می گوید

      من بهشون سر زدم عالی بودن
      به طور رایگان آموزش طراحی سایت دارن

  7. Tarlan می گوید

    کدوم سایت بهتره؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام ترلان عزیز
      مقاله رو مطالعه کنید ویژگی هر سایت رو به طور کامل توضیح دادیم براساس نیاز خودتون از سایت ها استفاده کنید .

    2. Sana می گوید

      دو تا سایت اولی ??

      1. چیکاو می گوید

        سلام و درود
        متشکرم از اینکه تجارب خودتون رو در زمینه بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت و برنامه نویسی رایگان در اختیار ما قرار می دهید .

  8. محمدرضا می گوید

    codeconquest.com برای یادگیری زبان برنامه نویسی از دست ندین. انشالله که موفق باشید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید دوست عزیز .

    2. رحیم می گوید

      مرسی داداش دمت گرم من بهش سر زدم خیلی خوب بود

    3. گلین می گوید

      سر زدم عالی بود ??

    4. M.l.yyy می گوید

      من بر اساس کامنت شما سر زدم و خب عالی بود ?

  9. رضا می گوید

    چقدر عالییی ممنونم. لطفا درباره هاست و سرور هم توضیح بدین. من خیلی نیاز دارم. متشکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله معرفی بهترین وب سایت ها آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      هاست چیست ؟

  10. Fateme می گوید

    من سایت شما رو به سختی پیدا کردم. شما اولین سایتی هستین که در قالب آموزش بهترین وب سایت های طراحی سایت رو معرفی کردین. موفق باشید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . موفق و پیروز باشید .

  11. امید می گوید

    سلام. ممنونم از این هنه سایت خوب برای طراحی سایت. لطفا درباره هاست هم توضیح بدین آخه من اطلاع دقیقی ندارم و همچنین تازه وارد این حوزه شدم و تجربه ندارم. ممنونم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم دوست عزیز .
      ما در مقاله زیر به طور کامل درباره اینکه هاست چیست / و باید ها و نباید های هاست خود صحبت کردیم . به لینک زیر مراجعه کنید دوست عزیز .
      https://chikav.ir/1399/09/07/what-is-a-host/

  12. دینا می گوید

    اگر میخواین یک برنانه نویس و طراح سایت خلاق باشید حتما به codewars.com سر بزنید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ممنونم از وقتی که گذاشتید و تجربه مثبتتون رو با ما در اشتراک گذاشتید .

    2. مهدی می گوید

      بله کاملا موافقم. ممنونم از سایت خوبتون.

      1. چیکاو می گوید

        سلام و درود
        موفق و پیروز باشید دوست عزیز .

    3. اسماعیل زاده می گوید

      ????

  13. Monir می گوید

    بسیار عالی ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما درباره مقاله بهترین سایت های آموزش رایگان طراحی سایت و برنامه نویسی متشکریم .