این کار را قبل از نصب One UI 6.1 روی گوشی یا تبلت گلکسی خود انجام دهید!

سامسونگ دو ماه طول کشید تا One UI 6.1 را به دستگاه‌های قدیمی‌تر ارائه کند، پس از اینکه آخرین نسخه One UI در اوایل سال جاری در سری Galaxy S24 عرضه شد. پس از آغاز عرضه، سامسونگ تنها گوشی‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار را که در سال 2023 راه‌اندازی شدند در مرحله اول گنجاند.

مرحله دوم بالاخره چند روز پیش آغاز شد و سامسونگ در تاریخ 2 مه عرضه به‌روزرسانی One UI 6.1 را برای سری گلکسی S21، سری Galaxy S22، Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4 در کره جنوبی آغاز کرد. اما علیرغم تمام زمانی که سامسونگ برای کارکرد One UI 6.1 روی دستگاه‌های قدیمی‌تر صرف کرد، همه چیز آنطور که انتظار می‌رفت به آرامی پیش نرفت.

دارندگان گلکسی اس 22، اس 22 پلاس و اس 22 اولترا در کره پس از نصب به روز رسانی با مشکلاتی در دسترسی به تلفن های خود مواجه شدند و سامسونگ مجبور شد عرضه را متوقف کند. برخی از واحدها ظاهراً بوت نمی شوند یا اگر بوت شوند و به صفحه قفل برسند، باز نمی شوند.

چنین مشکلاتی در به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزار غیرمعمول نیست، و در حالی که کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های Galaxy از سال 2023 که One UI 6.1 دریافت کرده‌اند، هیچ مشکلی نداشتند، به نظر می‌رسد که دیگران چندان خوش شانس نبوده‌اند. همچنین ممکن است یکی از دلایلی باشد که سامسونگ چند روز پس از انتشار اولیه، دسترسی به به‌روزرسانی را برای دستگاه‌های قبل از 2023 در خارج از کره گسترش نداده است.

با در نظر گرفتن مسائل ذکر شده، هرکسی که گوشی یا تبلت گلکسی واجد شرایط One UI 6.1 است باید چند مرحله را قبل از نصب به‌روزرسانی انجام دهد.

مرحله اول قبل از نصب One UI 6.1: یک نسخه پشتیبان از اطلاعات تهیه کنید

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها قبل از هر به روز رسانی اصلی سیستم عامل ایده خوبی است، اما حتی اگر این کاری نیست که انجام می دهید، هنگام نصب One UI 6.1 باید استثنا قائل شوید. راه‌های مختلفی برای پشتیبان‌گیری از همه داده‌هایتان وجود دارد، از جمله تهیه یک نسخه پشتیبان موقت ابری با استفاده از حساب Samsung خود از منوی حالت مراقبت از دستگاه »مورد نگهداری.

در این لینک می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تهیه نسخه پشتیبان موقت ابری در حساب سامسونگ خود بیابید. برای روش‌های پشتیبان‌گیری بیشتر، راهنمای آماده‌سازی ما برای One UI 6.0 را در اینجا بررسی کنید. این راهنما همچنین توصیه های دیگری دارد که ممکن است برای شما مفید باشد، اگرچه بخش پشتیبان مهم ترین است.

قفل صفحه را غیرفعال کنید/قفل صفحه را دور بزنید

این روزها یافتن افرادی که گوشی خود را با رمز عبور، پین یا اثر انگشت قفل نمی کنند، عملا غیرممکن است. اما با توجه به یکی از مشکلات پس از نصب One UI 6.1 عدم امکان باز کردن قفل دستگاه، ممکن است بخواهید قبل از ادامه به روز رسانی، صفحه قفل را غیرفعال کنید.

می توانید نوع قفل صفحه را از منوی تنظیمات » امنیت و حریم خصوصی » صفحه قفل » قفل صفحه گوشی یا رایانه لوحی خود تغییر دهید. با انتخاب نوع قفل صفحه نمایش None، صفحه قفل غیرفعال می شود و تلفن شما مستقیماً به صفحه اصلی بوت می شود.

با حذف قفل صفحه، اثر انگشت، الگو و پین ثبت‌شده‌ای که استفاده می‌کنید حذف می‌شود، اما ما فکر می‌کنیم که این یک ناراحتی جزئی است که باید نادیده بگیرید. پس از نصب One UI 6.1 و بوت شدن گوشی شما، می توانید دوباره ثبت نام کرده و دوباره آن ها را ایجاد کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.