نقد و بررسی آنر X9b، یک میان‌رده شیک و گیمینگ

برند فرعی هواوی Honor واقعاً راه درازی را پیموده است. پس از خروج از بازار چند سال پیش، این برند بار دیگر وارد هند شد، این بار تحت یک شرکت مادر جدید به نام HTech، با مجوز ساخت و فروش گوشی های هوشمند Honor هواوی در هند. و از آنجایی که از نظر فنی در خارج از هند و تحت یک شرکت متفاوت قرار دارد، این گوشی‌های هوشمند Honor دارای یکپارچه‌سازی‌ها و برنامه‌های خدمات معمول Google هستند. اولین گوشی هوشمند Honor تحت پرچم HTech Honor 90 آن بود که به عنوان یک دستگاه برتر عرضه شد.

به زودی، Honor X9b جدید، که یک گوشی هوشمند میان رده است، به دنبال آن عرضه شد. در حالی که آنر یک طراحی صاف، یک باتری عظیم و یک دوربین به ظاهر توانمند (روی کاغذ) ارائه می‌کند، آنر همچنین از فناوری نمایشگر فوق‌العاده خود که قرار است سطح مشخصی از مقاومت در برابر ضربه را ارائه دهد، صحبت کرده است.

نقد و بررسی آنر X9b: طراحی

Honor X9b کاملاً باریک به نظر می رسد و مطمئناً با کناره های خمیده خود تأثیرگذار است. هم پنل پشتی پلی کربنات و هم شیشه نمایشگر جلویی در اطراف لبه‌های سمت چپ و راست منحنی هستند و در دست گرفتن آن راحت است. وزن این گوشی 185 گرم است اما به طرز شگفت انگیزی سبک وزن است و ضخامت آن تنها 7.98 میلی متر است. لبه های منحنی با وجود داشتن قاب پلی کربنات باریک، حس بسیار خوبی به آن می دهد. از نظر کیفیت ساخت بسیار محکم و از نظر پرداخت عالی است.

Honor همچنین ادعا می‌کند که این گوشی می‌تواند از سقوط ۱.۵ متری دوام بیاورد، به این معنی که شیشه نمایشگر آن نباید در اثر ضربه خرد شود. از آنجایی که این یک تلفن مقاوم نیست (با مهر و موم ها و ضربه گیرهای متعدد)، آنر به مواد محافظ ضربه گیر اختصاصی خود (شامل سه لایه) متکی است که روی قاب X9b اعمال می شود، که پنل شیشه ای لبه خمیده نمایشگر روی آن قرار دارد.

آنر ادعا می کند که این گوشی می تواند ضربه ها را نه تنها بر روی سطوح نرم، بلکه حتی بر روی سطوح سخت مانند سنگ مرمر تحمل کند. با این حال، این بدان معنا نیست که کاملاً ضد شکستگی است. فقط فناوری نمایشگر Ultra-Bounce Anti-Drop تا حدی در برابر شکستن مقاومت می کند.

با توجه به ادعای دوام این دستگاه، من آن را مورد آزمایش قرار دادم. گوشی به درستی از افت اول که در پشت (پنل پشتی) صاف بود و دومی که روی یکی از لبه‌های آن بود (قاب) جان سالم به در برد، اما گوشه‌ای از نمایشگر در قطره سوم که صورت بود، شکست. رو به جلو روی نمایشگر با این حال، لایه نمایشگر زیر صفحه نمایش شیشه ای دست نخورده بود، عملکرد مناسبی داشت و بدون هیچ مشکلی کاملاً خوب کار می کرد.

در حالی که واضح است که در اثر ضربه مستقیم روی نمایشگر دوام نمی آورد، قاب پلی کربنات و پنل پشتی به سختی خراشیده شدند، که قابل توجه است. XR20 نوکیا، که بیش از یک سال پیش آن را بررسی کردم، اگر گوشی های خود را تحت شکنجه زیادی قرار دهید یا قصد استفاده از آنها را بدون قاب دارید، قطعا انتخاب بهتری است.

با توجه به طراحی نسبتاً شیک آن، من کمی ناامید شدم که پنل پشتی آن یک آهنربای غبار و اثر انگشت است. بدتر از همه، پاک کردن این اثر انگشت به لطف سطح مات آن تقریبا غیرممکن است. X9b با توجه به قیمت میان رده خود، دارای رتبه رسمی IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که تا آنجا که رتبه بندی های حفاظت از نفوذ کاملاً اساسی است. در واقع، نزدیک ترین رقیب آن، Realme 12 Pro، گواهی IP65 را با همان قیمت ارائه می دهد که بسیار بهتر است.

علیرغم ادعاهای رتبه بندی IP53، متوجه شدم که مهر و موم لاستیکی اطراف سینی سیم کارت به راحتی هنگام کشیدن یا فشار دادن سینی به داخل شکاف جدا می شود. این چیزی است که من به ندرت در گوشی های هوشمند میان رده با آن مواجه شده ام، بنابراین در مورد قرار دادن این تلفن در معرض اسپری آب چندان مطمئن نیستم.

من از طراحی صفحه نمایش 6.78 اینچی لبه خمیده خوشم آمد. دور تا دور آن حاشیه نازکی دارد و ظاهری بسیار عالی به گوشی می دهد. این یک آهنربای لکه است، اما این لکه ها را می توان به راحتی پاک کرد.

بررسی Honor X9b: مشخصات و نرم افزار

دیدن یک دستگاه هواوی که از سیلیکون خود استفاده نمی کند کمی غیرعادی است، اما تراشه Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 گزینه بدی برای کاربران معمولی نیست. پردازنده 4 نانومتری با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز در سال 2022 معرفی شد، بنابراین امروز کمی قدیمی است و بیشتر با SoC سریعتر Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3 جایگزین شده است که در تلفن های هوشمند رقیب مانند OnePlus Nord CE4 که اخیراً من یافتم یافت می شود.

این گوشی به 8 گیگابایت رم LPDDR4X مجهز شده و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ارائه می دهد که قابل ارتقا نیست. در مورد استانداردهای ارتباطی، Wi-Fi دو بانده، بلوتوث 5.1، پشتیبانی از NFC و پورت USB-C در پایین وجود دارد. پشتیبانی از حالت آماده به کار دوگانه 5G (با دو سیم کارت نانو) و همچنین این گوشی از سیستم های معمول موقعیت یابی جهانی پشتیبانی می کند. این گوشی دارای باتری عظیم 5800 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سیمی 35 واتی پشتیبانی می کند.

یکی از جزئیاتی که در مقایسه با دستگاه های قدیمی Honor و Huawei تغییر چندانی نکرده است، تجربه نرم افزاری است. Honor X9b سیستم عامل Magic OS 7.2 را ارائه می دهد که به طور عجیبی مبتنی بر اندروید 13 است. Honor فقط دو سال به روز رسانی اندروید و سه سال به روز رسانی امنیتی را وعده می دهد، اما با توجه به اینکه گوشی در حال حاضر در حال رقابت روی اندروید 13 گیر کرده است، این کمی محدود به نظر می رسد. گوشی های هوشمند بهتر ارائه می دهند.

Honor X9b دارای رتبه رسمی IP53 است، اما مهر و موم اطراف سینی سیم کارت چندین بار جدا شده است.

اگر قبلاً از تلفن هوشمند هواوی استفاده کرده باشید، معمولاً این نرم افزار هواوی است. آیکون ها ظاهر کمی تازه دارند، اما از زمانی که هواوی چندین سال پیش با هند خداحافظی کرد، کل رابط کاربری تغییر چندانی نکرده است. با این اوصاف، Magic OS اساساً یک نسخه کمی تغییر یافته از EMUI است (اما برای Honor یا دستگاه‌های فروش جهانی). در همین حال، EMUI هنوز در گوشی های فروخته شده در بازار چین در دسترس است.

نمایشگر نرخ تازه سازی 120 هرتز مطمئناً تجربه نرم افزاری را افزایش می دهد و باعث می شود تعاملات کاملا روان به نظر برسند. آیکون‌ها اصلاح شده‌اند و اکنون گزینه‌ها و تم‌های سفارشی‌سازی زیادی را ارائه می‌دهند و مانند بخش شخصی‌سازی OxygenOS OnePlus به خوبی طراحی شده‌اند.

من همچنین از طرفداران فونت Honor Sans هستم و برخلاف اکثر سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند (یا پوسته‌هایی) که با آن مواجه شده‌ام، این فونت در سراسر رابط ثابت باقی می‌ماند (به استثنای برنامه‌های شخص ثالث که از فونت بومی پشتیبانی نمی‌کنند) ، بسیار شبیه به iOS. همچنین در مرورگر وب کروم استفاده می‌شود که تجربه نرم‌افزاری بسیار سازگاری را ایجاد می‌کند.

من همچنین ژست کشیدن به سمت بالا را روی نمادهای سیستم انتخابی که کارت (یا ابزارک) مربوطه خود را نشان می دهند، دوست دارم. همچنین برخی از ویژگی‌های کوچک فعال با هوش مصنوعی وجود دارد، مانند پیشنهادات برنامه هوش مصنوعی (که به عنوان یک ویجت در صفحه اصلی نشان داده می‌شوند) و Magic Text، که به شما امکان می‌دهد متن را از یک اسکرین شات بیرون بکشید، که مفید است.

نقد و بررسی Honor X9b: عملکرد

Qualcomm Snapdragon 6 Gen 1 همانطور که انتظار می رفت عمل می کند که در این قیمت با اکثر دستگاه ها مانند Realme 12 Pro و OnePlus Nord CE4 برابری می کند. با این حال، از دستگاه‌های عملکرد محور مانند Poco X6 Pro عقب‌تر است. این اساساً به یک تجربه نرم‌افزاری روان و بدون تاخیر و یک تجربه بازی مناسب با چند مشکل ترجمه می‌شود.

این گوشی در AnTuTu امتیاز 4,87,774 و در تست های تک و چند هسته ای Geekbench به ترتیب 939 و 2763 امتیاز کسب کرد. از نظر عملکرد گرافیکی، این گوشی به ترتیب در مجموعه‌های آزمایشی T-Rex، Manhattan 3.1 و Car Chase از GFXBench، سرعت قابل قبولی 60 FPS، 31 FPS و 16 FPS را داشت.

با شروع به کار Call of Duty: Mobile (CODM)، این گوشی هیچ گزینه‌ای را روی گرافیک بالا ارائه نمی‌کرد، اما حداکثر نرخ فریم را که در طول بازی به 60 فریم در ثانیه محدود می‌شد، مجاز می‌دانست. تنها با گرافیک High ارائه شده، گوشی هنگام اجرای بازی ها گرم نمی شود، اما حداکثر نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز برای تیراندازی های سریع مانند CODM بسیار کم به نظر می رسد. Asphalt 9: Legends بدون هیچ مشکلی در گرافیک با کیفیت بالا کار می کرد و حتی حالت 60 FPS را ارائه می داد.

به روز رسانی 120 هرتز نقش مهمی در تجربه بازی نسبتاً میان رده ایفا نمی کند، اما با ارائه انیمیشن ها و انتقال های نرم در هنگام تعامل با نرم افزار Magic OS به خوبی کار می کند. در فضای باز کاملاً روشن می شود و متن و تصاویر حتی در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی خوانا هستند. بازتولید رنگ نیز خوب است، مشروط بر اینکه به حالت رنگ طبیعی صفحه نمایش پایبند باشید.

عمر باتری یکی از ویژگی های برجسته Honor X9b است. در حالی که دیدن اینکه مهندسان چگونه توانستند یک باتری بزرگ 5800 میلی آمپر ساعتی را در چنین قاب باریکی فشرده کنند، به اندازه کافی چشمگیر است، اما قطعا ارزش تلاش را داشت. این گوشی با استفاده زیاد عمر باتری 1.5 روزه خوبی دارد. با استفاده معمولی، که شامل هیچ بازی یا استفاده از دوربین نمی شود، می توانید به راحتی حدود 2 روز استفاده کنید که بسیار چشمگیر است.

تست باتری حلقه ویدیویی استاندارد ما 25 ساعت و 43 دقیقه بسیار چشمگیر بود، که کمی کمتر از چیزی است که OnePlus Nord CE4 در همان آزمایش انجام داد، اما صرف نظر از این، این اعداد همچنان خوب هستند.

وقتی صحبت از شارژ به میان می آید، این جایی است که گوشی کمی ضربه می زند. با توجه به اینکه اکثر گوشی های هوشمند رقیب بین 67 تا 100 وات شارژ سیمی دارند، شارژ با 30 وات (یا 35 وات پشتیبانی شده) نسبتاً کند است.

Honor همچنین شارژر را در جعبه قرار نمی دهد. با این حال، آنها شارژر اختیاری 30 واتی را برای بررسی ارسال کردند و توانست گوشی را در 30 دقیقه به 37 درصد، در یک ساعت به 62 درصد شارژ کند و در مدت 1 ساعت و 54 دقیقه شارژ را تکمیل کند، که در مقایسه با آن کمی بسیار کند است. رقابت، حتی اگر ظرفیت باتری بزرگتر از حد معمول را در نظر بگیرید.

نقد و بررسی Honor X9b: دوربین ها

Honor X9b یک تنظیم بسیار ابتدایی دوربین را برای دستگاه های میان رده ارائه می دهد. یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی (بدون OIS)، یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو وجود دارد. سلفی ها توسط دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی کنترل می شوند.

برخلاف بقیه سیستم‌عامل‌های مجیک، رابط دوربین کمی نامرتب و غیرمعمول به نظر می‌رسد به این معنا که تنظیمات یا کلیدهایی که معمولاً انتظار دارید در منظره یاب پیدا کنید، در تنظیمات دوربین مدفون می‌شوند. با این حال، من صدای کلیک بصری را هنگام تغییر حالت های دوربین دوست دارم، که حال و هوای دوربین بسیار کلاسیکی را ایجاد می کند.

دوربین اصلی دارای وضوح نسبتاً بالایی است و به طور پیش فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی را می گیرد. در نور روز، عکس‌ها کاملاً سالم ظاهر می‌شوند. جزئیات حل‌شده، علی‌رغم اینکه آن سنسور بزرگ را در خود جای داده‌اند، فقط قابل عبور هستند، اما دوربین اغلب تصاویر را بیش از حد نوردهی می‌کند که منجر به هایلایت‌های غیرعادی می‌شود. همچنین در همه تصاویر، چه بر روی مناظر، اشیا یا افراد کلیک می‌کنید، رنگ صورتی قابل توجهی وجود دارد.

عکاسی با زوم دیجیتال 2X، می‌توانید به سوژه خود نزدیک‌تر شوید، اما افت بسیار واضحی در کیفیت تصویر وجود دارد، چه بافت یا وضوح. به طور کلی، دوربین اصلی قادر به عکاسی یا حفظ ثبات عکس به عکس نیست، که یک نیاز اساسی برای یک گوشی هوشمند با این قیمت است.

در نور کم، هنگام عکاسی در حالت خودکار، کیفیت تصویر حتی بیشتر کاهش می‌یابد، و پردازش تصویر با عکس‌های کمی پیکسلی که بافت‌های مسطح دارند، به بهترین وجه عجیب توصیف می‌شود.

دوربین فوق عریض کمی کمتر از حد متوسط ​​است و وضوح ناچیز 5 مگاپیکسلی دارد. نتایج برای خود صحبت می کنند و تصاویری با نوردهی کمی بیش از حد با حاشیه های بنفش فراوان نشان می دهند. بافت های روی اشیا نیز مانند نقاشی رنگ روغن به نظر می رسند و تعریف بسیار کمی دارند. تصاویر در نور کم نرم و عمدتاً تار به نظر می رسند.

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی، همانطور که انتظار می رود، کار قابل قبولی در گرفتن عکس های ماکرو انجام می دهد. در حالی که به شما امکان می‌دهد به سوژه‌ها نزدیک‌تر شوید، می‌توانید با برش تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی، نتایج بهتری دریافت کنید.

فیلم‌های ضبط شده 4K 30 فریم در ثانیه هنگام راه رفتن و همچنین هنگام حرکت در حالت ثابت کاملاً لرزان می‌شوند. نوردهی و جزئیات مناسب هستند، بنابراین فیلم قابل استفاده است، مشروط بر اینکه بتوانید لرزش دوربین را کنترل کنید، که در این وضوح تصویربرداری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. فیلمبرداری با رزولوشن 1080p 30 فریم بر ثانیه نتایج بسیار بهتر و تثبیت بهتری دارد، با این حال، در هنگام عکاسی در نور روز اغلب نوردهی بیش از حد دارد. در نور کم، ضبط با کیفیت 4K بهترین نتایج را نشان می‌دهد، اما نویز زیادی دارد.

جمع بندی

در مقایسه با رقبا، Honor X9b با وجود فناوری نمایشگر فوق‌العاده جهشی، نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. OnePlus Nord CE 4 عملکردی به همان اندازه چشمگیر با عمر باتری ارائه می دهد، اما همچنین تجربه نرم افزاری بهتری دارد و دوربین های نسبتاً بهتری همراه با شارژ سیمی فوق سریع 100 واتی دارد. پوکو X6 Pro نیز عملکرد بسیار بهتری برای مخاطبان بازی دارد. بنابراین، با عملکرد بهتر گوشی های هوشمند میان رده، توصیه آنر X9b واقعاً سخت است.
امتیاز دهید
منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.