چگونه با استفاده از نقطه اتصال گوشی شیائومی به اینترنت متصل شویم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز داشته باشید تا با دستگاهی از قبیل گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و… برای انجام کاری مانند وبگردی، مطالعه اخبار و شاید نیاز به اطلاع در مورد موضوعی خاص در دنیای وب به جستجو بپردازید. همراه چیکاو باشید.

حال فرض کنید قصد دارید با لپ‌تاپ به اینترنت متصل شوید اما متوجه شده‌اید که در آن لحظه امکان اتصال به اینترنت به دلیل اشکال در مودم، قطع بودن برق، ایراد در سیم تلفن و مشکلاتی از این قبیل یا مواردی دیگر، برای شما فراهم نیست اما یک گوشی شیائومی در دسترس قرار دارد که می‌توانید از اشتراک گذاری اینترنت آن استفاده کنید، اما چگونه؟

گام اول: ابتدا به قسمت «تنظیمات» یا «Setting»  گوشی شیائومی خود بروید.

گام دوم: حال روی عبارت « Portable Wi-Fi Hotspot» کلیک کنید (با انگشت ضربه بزنید).(مانند تصویر زیر).

Portable Wi-Fi Hotspot - چیکاو

گام سوم: برای شما مانند تصویر زیر صفحه جدید باز می‌شود. در این صفحه « Portable Hotspot» لمس کنید تا در حالت روشن قرار گیرد. البته توجه داشته باشید که در برخی از گوشی‌های شیائومی این عبارت ممکن است در بخش « more» قرار داشته باشد که می‌توانید پس از این که به آن بخش وارد شدید این کار را انجام دهید.

Portable Hotspot - چیکاو

اکنون اگر در لپ‌تاپ خود شبکه‌هایی را که در دسترس قرار دارند جستجو کنید، احتمالاً چندین شبکه را که نزدیک و در دسترس لپ‌تاپ شما قرار دارد، می‌توانید نام آن‌ها را مشاهده کنید که نام گوشی شیائومی شما نیز درمیان آن‌ها وجود دارد.

اکنون مشکل اینجاست که هرکس دیگری نیز در فاصله نزدیک شما قرار داشته باشد می‌تواند از اشتراک‌گذاری اینترنت گوشی شما استفاده کند، پس برای این که کسی نتواند بدون اجازه شما از نت گوشی شما استفاده کند بهتر است تا هم برای نقطه اتصال خود یک نام انتخاب کنید و هم برای آن پسورد یا رمز عبور تعیین کنید. برای این منظور مجدداً به بخش « Portable Wi-Fi Hotspot » برگردید اما با این گزینه کاری نداشته باشید بلکه روی عبارت « Setup Portable Hotspo» کلیک کنید. صفحه جدیدی مانند صفحه زیر برای شما باز می‌شود.

Setup Portable Hotspo - چیکاو

اکنون برای این که کسی جز شما یا بدون اجازه شما نتواند به اینترنت به اشتراک گذاشته شده گوشی شما متصل شود، برای آن نام و پسورد درست کنید.

در قسمت « SSID» نام نقطه اتصال دستگاه خود را ایجاد کنید مثلا بنویسید: «GoleRoz» یا هر نام دیگری را که دوست دارید بگذارید و در قسمت «Password» نیز یک رمز عبور نه چندان ساده را درج کنید.

اکنون در هنگام جستجو برای شبکه‌های قابل دسترس، نام نقطه اتصال شما نیز نمایش داده می‌شود اما زمانی که بخواهید به آن متصل شوید از شما پسورد را تقاضا می کند و تا  زمانی که پسورد درست را وارد نکنید نمی‌توانید به این نقطه اتصال متصل شده و از اینترنت گوشی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پسورد یا همان رمز عبور خود را اگر با حروف کوچک یا بزرگ وارد می‌کنید، در هنگام اتصال نیز باید از همان حروف کوچک یا بزرگ استفاده کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید متصل شوید.

درصورتی که موفق نشدید و با مشکل مواجه شدید، لطفا در بخش کامنت‌ها مشکل خود را برای ما شرح دهید تا در اسرع وقت راهنمایی شوید.

سوالات متداول

چگونه با استفاده از نقطه اتصال گوشی شیائومی به اینترنت متصل شویم؟

 مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting>Portable Wi-Fi Hotspot<Portable Hotspot

4.4/5 - (7 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. Ayob می گوید

    سلام هیچ دستگاهی گوشی من را پیدا نمی کند تابه آن وصل شود

  2. با سلام می گوید

    با گوشی SM-J530F نمیتونم به اینترنت شیائومی وصل بشم ولی به همه اینترنت دیگه ای میتونم وصل بشم حتی بدون رمز عبور هم امتحان کردم میشه راهنمایی کنید

    1. بخش تحریریه می گوید

      سلام دوست عزیز
      بخش محدودیت های آی پی ها برای اتصال رو بررسی کنید

    2. منم می گوید

      فکر میکنم آی پی هات محدود شدن!