۹ مورد از بهترین روش‌های تبلیغات برای مطب پزشکی

خیلی از پزشکان با وجود مهارت و تجربه بالا، نحوه درست تبلیغ مطبشان را بلد نیستند و همین موضوع باعث عقب ماندن آن‌ها نسبت به رقبایشان می‌شود. اگر شما نیز از این دسته هستید باید از بهترین روش های تبلیغات برای مطب پزشکی کمک بگیرید.

امروزه با توجه به افزایش تعداد کلینیک‌ها و مطب‎ها، رقابت در بین پزشکان به شدت بالا رفته است؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید در این زمینه موفق عمل کنید، هرگز نباید از قدرت تبلیغات غافل شوید.

با مطالعه این مقاله با ۹ تا از بهترین روش های تبلیغات مطب پزشکی آشنا می‌شوید و با استفاده از آن‌ها می‌توانید قدم‌های بزرگی را برای رونق بخشیدن به مطبتان بردارید.

بهترین متد های تبلیغات برای مطب پزشکی

روش‌های بسیار متفاوتی برای بازاریابی مطب پزشکی وجود دارند. در این بخش ما ۹ مورد از مؤثرترین این موارد را برایتان شرح می‌دهیم.

۱. ایجاد یک وب‌سایت جذاب و حرفه‌ای

بر اساس تحقیقات درصد خیلی زیادی از مردم قبل از استفاده از هر نوع خدمتی در مورد آن در اینترنت جستجو می‌کنند. به همین دلیل اولین کاری که شما باید برای تبلیغ مطب خود انجام دهید، راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای و کارآمد است.

انجام این کار خیلی سخت و پیچیده نیست؛ اما نیاز به تخصص و دانش بالایی دارد. بنابراین حتماً در این زمینه تمام تلاشتان را به کار بگیرید و اگر خودتان در این زمینه سررشته‌ای ندارید، حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید.

۲. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو و بهینه سازی موتور جستجو، ستون اصلی وب‌سایت و در نتیجه مطب شماست. ازآنجاکه این روزها رقابت در بین پزشکان نیز بسیار تنگاتنگ است، باید حتماً روی سئو و رتبه‌بندی سایتتان سرمایه‌گذاری کنید.

بیماران معمولاً برای یافتن پزشک مربوطه در گوگل جستجو می‌کنند؛ سئو باعث می‌شود در صورت جستجوی تخصص مربوط به شما، سایتتان در ردیف اول گوگل قرار گیرد. در واقع با این کار شما نسبت به رقبایتان متمایز می‌شوید و بیماران بیشتری را جذب می‌کنید.

۳. تبلیغات گوگل ادز

امروزه تبلیغات گوگل ادز به روشی بسیار ضروری برای بازاریابی پزشکان تبدیل شده است و کمک زیادی به شما می‌کند. این نوع تبلیغات در قسمت بالای نتایج جستجوی گوگل نشان داده می‌شود و با کمک آن‌ها خدمات شما در معرض دید مخاطبان هدف قرار می‌گیرد.

از طرفی تبلیغات گوگل ادز باعث ایجاد حس اعتماد و همچنین آگاهی از برند در مخاطب می‌شود و شما را به عنوان یک شخص بسیار متخصص در حوزه کاری‌تان معرفی می‌کند.

باید بدانید برای استفاده از این تبلیغات شما تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که افراد روی تبلیغتان کلیک کنند و همچنین امکان کنترل این بودجه را نیز خواهید داشت. این نوع تبلیغات در مدت زمان کوتاه باعث دیده شدن شما و همچنین جذب مخاطبان زیادی می‌شود.

۴. ریمارگتینگ و جذب بیماران بیشتر

ریمارگتینگ یا بازاریابی مجدد در واقع ارزش طلا را دارد و مشتریان زیادی را برایتان جذب می‌کند. البته این موضوع در صورتی اتفاق می‌افتد که شما خدمات فوق‌العاده‌ای به مشتریان ارائه دهید و همچنین به صورت حرفه‌ای به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنید. در این صورت است که او شما را به دوستان و نزدیکان خود نیز معرفی می‌کند.

حتماً این موضوع را در نظر بگیرید که معمولاً افراد به گفته‌های نزدیکانشان اعتماد بیشتری دارند؛ پس چرا در بیماران خود انگیزه معرفی افراد دیگر را ایجاد نکنید؟

انجام این کار نیاز به هزینه چندانی ندارد و حتی رایگان است؛ برای مثال ایجاد حس و برخورد خوب، ارائه تخفیفات ویژه، مشاوره رایگان و… کم‌هزینه‌ترین روش برای انجام این کار هستند.

۵. ثبت موقعیت مکانی مطب در نقشه گوگل

امروزه خیلی از افراد برای یافتن آدرس و اطلاعات مطب پزشکی شما به گوگل مراجعه می‌کنند و همین موضوع اهمیت ثبت موقعیت مکانی مطب در گوگل را نشان می‌دهد. در واقع با این کار مطب شما در قسمت نتایج جستجوی محلی گوگل به افراد زیادی نشان داده می‌شود.

از طرفی ثبت اطلاعات دقیق مطب، سئو محلی شما را بهبود می‌دهد و حس اعتماد زیادی را در مخاطب ایجاد می‌کند؛ بنابراین از انجام این کار غافل نشوید.

۶. جلب توجه مخاطبان با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی در دهه گذشته رشد انفجاری داشته‌اند و به یک ابزار بازاریابی بسیار عالی تبدیل شده‌اند؛ بنابراین با حضور در انواع شبکه‌ها به صورت رایگان خدمات خود را تبلیغ کنید.

البته حواستان باشد حتماً به صورت حرفه‌ای در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام فعالیت داشته باشید و هرگز تأثیر آن‌ها را دست کم نگیرید! برای تأثیرگذاری بهتر آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک را در سایتتان قرار دهید و کاربران را به ایجاد تعامل تشویق کنید.

۷. تبلیغات ویدئویی مؤثرترین روش بازاریابی

در عصر دیجیتال امروزی بیشتر افراد برای استفاده از انواع خدمات پزشکی به دنبال صحت و اعتبار آن هستند و تبلیغات ویدئویی ابزاری قوی برای بازاریابی در این زمینه است.

با استفاده از این نوع بازاریابی شما تعامل و در نتیجه نرخ تبدیل بیشتری دریافت و همچنین حس اعتماد بیشتری در افراد ایجاد می‌کنید. بنابراین با اشتراک گذاری انواع ویدئوها محصولات، خدمات، نتیجه قبل و بعد بیماران و حتی رضایت بیماران قبلی خود را به نمایش بگذارید.

۸. تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی (PPC) خیلی سریع اجرا می‌شوند و مخاطبان زیادی را جذب می‌کنند. این  روش در واقع تبلیغات شما را خیلی دقیق به مخاطبان هدفتان نشان می‌دهد و علاوه بر افزایش برندینگ، بیماران جدیدی را با شما آشنا می‌کند.

البته برای استفاده از این نوع تبلیغات حتماً باید کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و متن تبلیغاتی بسیار جذابی را انتخاب کرده باشید.

۹. جدی گرفتن تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی و ایمیلی را جدی بگیرید و با ارسال انواع خبرنامه‌ها، آن‌ها را از خدمات مطب پزشکی خود مطلع کنید. برای مثال می‌توانید انواع بیماری‌های رایج، علائم و راه حل درمان آن‌ها را برای افراد بفرستید و ارتباط خود را با بیماران فعلی حفظ کنید.

این روشی بسیار سریع، آسان و کم‌هزینه برای بازاریابی است و شما را در نظر مخاطب بسیار حرفه‌ای جلوه می‌دهد. حتی با این روش شما می‌توانید قرار ملاقات‌های بعدی را نیز یادآوری کنید و انواع تخفیفات و پیشنهاداتتان را به اطلاع بیماران برسانید.

سخنان پایانی در مورد بهترین روش های تبلیغات مطب پزشکی

در این مقاله با تمام نکات و روش‌هایی که برای تبلیغ مطب پزشکی خود به آن‌ها نیاز دارید را بررسی کردیم. در انتها باید بدانید هر یک از این روش‌ها نیاز به دانش و تخصص بالایی دارند؛ بنابراین در صورتی که خودتان در این زمینه‌ها مهارت ندارید، حتماً آن‌ها را به افراد باتجربه بسپارید.

البته علاوه بر تمام این موارد سعی کنید روز‌به‌روز خدمات باکیفیت‌تری را نیز ارائه دهید؛ زیرا این کار خود‌به‌خود باعث تبلیغ دهان به دهان مطب شما می‌شود. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، حتماً از مشاوران ما کمک بگیرید.

در ادامه مقاله نیز سؤالاتتان را بنویسید و این مقاله کاربردی را برای تمام همکارانتان و صاحبان مطب پزشکی نیز بفرستید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.