مدیاتک از SoC Dimensity 9300 plus با قابلیت تسریع پردازش هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد

مدیاتک از Dimensity 9300 plus، جدیدترین تراشه موبایل پرچمدار در مجموعه Dimensity خود رونمایی کرد. با افزایش سرعت ساعت، این چیپست برای سرعت بخشیدن به پردازش هوش مصنوعی مولد روی دستگاه، ارائه پشتیبانی گسترده از LLMها و ارتقاء عملکردهای مختلف در مقایسه با نسل قبلی خود، Dimensity 9300، طراحی شده است.

Dimensity 9300plus با استفاده از طراحی All-Big-Core با نسل سوم فرآیند 4 نانومتری TSMC، دارای یک هسته Arm Cortex-X4 با سرعت حداکثر 3.4 گیگاهرتز، در کنار سه هسته Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 است.

آخرین SoC همچنین به لطف فناوری جدید شتاب رمزگشایی Speculative NeuroPilot مدیاتک در آخرین موتور هوش مصنوعی مولد این شرکت، از پردازش هوش مصنوعی نسبت به نسل قبلی برخوردار است.

با موتور APU 790 AI، Dimensity 9300plus نه تنها از LLM ها با پارامترهای 1B، 7B و 13B پشتیبانی می کند که تا 33B مقیاس پذیر هستند، بلکه LLM ها را به سرعت و کارآمد اجرا می کند.

این شرکت گفت: «با شتاب رمزگشایی گمانه‌زنی NeuroPilot، Dimensity 9300plus می‌تواند LLM‌هایی را با هفت میلیارد پارامتر با سرعت ۲۲ توکن در ثانیه اجرا کند که بیش از ۲ برابر نرخ راه‌حل‌های رقابتی بازار انبوه است.

Dimensity 9300 plus یک موتور ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری نسل دوم را با یک پردازنده گرافیکی Arm Immortalis-G720 ادغام می‌کند و با ردیابی پرتوهای سریع و جلوه‌های نور جهانی خیره‌کننده، بازی را فوق‌العاده روان می‌کند. به‌علاوه، جدیدترین SoC با جدیدترین فناوری‌های HyperEngine مدیاتک برای تجربه بازی بهتر ارائه می‌شود.

فناوری بازی تطبیقی ​​مدیاتک (MAGT) راندمان انرژی را در بازی‌های محبوب افزایش می‌دهد و به باتری شما کمک می‌کند بیشتر دوام بیاورد و دستگاه شما را خنک نگه دارد. همچنین دارای سیستم مشاهده شبکه (NOS) جدید HyperEngine برای اتصالات WiFi و سلولی بهتر است. در صورت فعال بودن، MediaTek NOS تا 10% صرفه جویی در مصرف برق و تا 25% صرفه جویی در داده های سلولی ارائه می دهد.

علاوه بر این، Dimensity 9300 plus دارای ISP مدیاتک Imagiq 990 است که پردازش 18 بیتی RAW را ارائه می دهد و به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای خیره کننده ای را حتی در شرایط کم نور ثبت کنند.

Imagiq 990 با AI Semantic Analysis Video Engine از ویژگی های پیشرفته فیلمبرداری هوش مصنوعی پشتیبانی می کند. علاوه بر این، Dimensity 9300plus شامل MiraVision 990 مدیاتک است که دارای فناوری‌های پیشرفته موتور عمق هوش مصنوعی برای افزایش محتوای گوشی‌های هوشمند است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.