ویژگی جدید Gboard به کاربران اندرویدی که در حالت افقی تایپ می کنند کمک می کند

چند نفر از شما قبل از تایپ یک پیام، تلفن خود را به سمت افقی حرکت می دهید تا از کلیدهای QWERTY بزرگتر استفاده کنید؟ با تلفن‌های بلندتر و باریک‌تر امروزی، مشکل تایپ افقی این است که صفحه‌کلید قسمت زیادی از صفحه را می‌پوشاند. به گفته پلیس اندروید، ویژگی جدیدی در نسخه بتای Gboard نسخه 13.6 منتشر شده است که با باز کردن صفحه کلید با طرح شناور به صورت افقی به طور پیش فرض این مشکل را برطرف می کند. تلفن را به حالت عمودی برگردانید و QWERTY به مکان معمولی خود باز می گردد.

به نظر می رسد که همه آزمایش کنندگان بتا Gboard که از تلفن اندرویدی استفاده می کنند، این ویژگی را دریافت می کنند. در Pixel 6 Pro من که دارای Android 14 QPR1 Beta 2.2 است نشان داده شد و من یک آزمایش‌کننده بتا Gboard هستم. برای بررسی اینکه آیا آزمایش‌کننده بتای Gboard هستید و برای اینکه ببینید کدام نسخه از برنامه را در تلفن خود دارید، به تنظیمات > برنامه‌ها > مشاهده همه برنامه‌های xxx بروید. به پایین به Gboard بروید، روی فهرست ضربه بزنید، به پایین بروید و شماره نسخه برنامه در حال اجرا در تلفن خود را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی جدید صفحه کلید شناور Gboard QWERTY را در اندروید به طور پیش فرض در حالت افقی باز می کند – ویژگی جدید Gboard به کاربران اندرویدی که در حالت افقی تایپ می کنند کمک می کند.

ویژگی جدید صفحه کلید شناور Gboard QWERTY را در اندروید به طور پیش فرض در حالت افقی باز می کند - چیکاو

ویژگی جدید صفحه کلید شناور Gboard QWERTY را در اندروید به طور پیش فرض در حالت افقی باز می کند

همانطور که گفتیم، شما باید نسخه بتا 13.6 را اجرا کنید. نسخه روی پیکسل من 13.6.06.574113912-beta-arm64-v8a است و این نشان می‌دهد که من یک آزمایش‌کننده بتا برای Gboard هستم، به همین دلیل است که هنگام تایپ افقی صفحه‌کلید شناور دارم. اگر شماره نسخه شما بتا را نشان نمی‌دهد، حتی اگر نسخه 13 را داشته باشید، هنوز این ویژگی را نخواهید داشت.

هنگامی که در حالت افقی قرار گرفتید و QWERTY شناور درست در مقابل شما قرار گرفت، می توانید صفحه کلید را با کشیدن آن با استفاده از نوار پایین حرکت دهید. اگر می خواهید به طرح بندی QWERTY با اندازه کامل در افقی بازگردید، صفحه کلید شناور را به پایین صفحه نمایش بکشید و مانند جادو به QWERTY افقی با اندازه کامل که با آن آشنا هستید باز می شود.

هنگامی که این کار را انجام دادید، صفحه‌کلید به طرح‌بندی شناور در افقی بازنخواهد گشت مگر اینکه این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید. برای بازگشت به QWERTY شناور در افقی و باز کردن آن به طور پیش فرض، روی نماد دایره آبی رنگ در سمت چپ نوار ابزار با چهار کادر داخل ضربه بزنید. اولین گزینه ای که مشاهده می کنید “شناور” است. روی آن ضربه بزنید و صفحه کلید شناور را برگردانید.

این مطمئناً به کسانی که دوست دارند به صورت افقی تایپ کنند کمک می کند تا هنگام تایپ کردن، نسخه واضح تری از برنامه پیام رسانی خود داشته باشند. نکته قابل تامل نیست، اما تا زمانی که شما یک کاربر اندرویدی هستید که آزمایش کننده بتا برای Gboard است، این ویژگی باید بدون توجه به سازنده یا مدل گوشی، اکنون در دستگاه شما وجود داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.