ناکامی خدمات فیس بوک و شبکه ‌های زیر مجموعه‌ی آن در حال تبدیل شدن به حالت عادی است

آغاز این هفته با اختلال گسترده‌ در فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه‌ی آن، اینستاگرام و واتس اپ همراه بود. قطع شدن شبکه‌های اجتماعی محبوب منجر به سقوط سهام شرکت و خروج کاربران از این سیستم عامل و کوچ به سیستم عامل‌های دیگر شد. بنابراین، پاول دوروف مباهات کرد که قطعی جهانی در کار شبکه‌های رقیب منجر به این واقعیت شده است که مخاطبان تلگرام ۷۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. همراه چیکاو باشید.

عدم انجام خدمات فیس بوک و قطعی آن بیش از شش ساعت ادامه داشت و پس از آن دوباره به کار خود ادامه داد. افسوس، اما نه برای مدت طولانی، زیرا فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ دیروز دوباره قطع شدند. به گفته منبع Downdetector، جریان شکایات در مورد اختلال در کار شبکه‌های اجتماعی از عصر به طور تصاعدی شروع به افزایش کرد. بیشتر شکایات مربوط به مشکلات اینستاگرام بود. کاربران به مشکلات پیش آمده در مورد مجوز، عدم توانایی در ارسال نظر، قرار دادن لایک، ارسال پیام، انتشار عکس و فیلم اشاره کردند.

قطع شدن شبکه‌های اجتماعی توسط ساکنان کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، هلند، کانادا، ایالات متحده، بریتانیای کبیر، روسیه و دیگر مناطق مشاهده شد. در حال حاضر، مشکلات برطرف شده است، شبکه‌های اجتماعی به کار معمول خود بازگشته اند. آنچه این بار منجر به قطع شدن فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ شد، گزارش نشده است. ما منتظر نظر رسمی شرکت هستیم. اینستاگرام به کاربران خود اعلام کرد:

«ما می دانیم که برخی از شما ممکن است در حال حاضر با استفاده از اینستاگرام مشکل داشته باشید (!). از این موضوع بسیار متاسفیم و در اسرع وقت برای رفع مشکل تلاش می کنیم.»

انتقاد از فیسبوک - چیکاو

  • انتقاد از فیسبوک

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک تصمیم گرفت برای اولین بار در مورد انتقادات این شرکت در رسانه‌ها اظهار نظر کند. وی گفت اتهامات فیس بوک مبنی بر سوددهی بیش از ایمنی کاربران «به سادگی درست نیست.»

«دیدن پوشش رسانه‌ای که کار و انگیزه‌های ما را مخدوش کند، دشوار است. در ابتدایی‌ترین سطح، من فکر می‌کنم اکثر ما به سادگی از تصویر غلطی که در مورد شرکت در حال ترسیم است مطلع نیستیم.»

نامه زاکربرگ بلافاصله پس از آنکه یکی از کارکنان سابق فیس بوک هاگن فرانسیس (فرانسیس هاوگن) (Hagen Frances) در مورد شرکت افشاگری انجام داد و در جلسه سنا در مورد تجربیات خود در آن شرکت شهادت داد، آنلاین شد. به گفته وی، تحقیقات داخلی نشان داده است که این شرکت هنگام یررسی و تجسس در بخش‌ها، سود را در اولویت قرار می‌دهد. هاگن همچنین یکشنبه شب در ۶۰ دقیقه CBS حضور یافت و اظهار داشت که فیس بوک مرتباً تصمیماتی می‌گیرد که منافع تجاری را بر ایمنی کاربران مقدم می‌دارد. وی گفت: «بین آنچه برای جامعه خوب است و آنچه برای فیس بوک خوب است، تضاد منافع وجود دارد.» . وی همچنین اعلام کرد: «فیس بوک بارها و بارها بهینه‌سازی را برای منافع خود مانند درآمد بیشتر انتخاب کرده است.»

  • مشکلات فیس بوک

زاکربرگ نوشت که نگران این موضوع است که فیس بوک به امنیت کودکان اهمیت ندهد. دو جلسه استماع سنا در هفته گذشته بر تاثیر فیسبوک بر نوجوانان و کودکان خردسال متمرکز بود. با در نظر گرفتن شهادت هاگن در ماه گذشته، وال استریت ژورنال یک مطالعه داخلی در فیس بوک از هاگن منتشر کرد که نشان می‌داد اینستاگرام مشکلات روانی را برای برخی از نوجوانان استفاده کننده از برنامه بدتر کرده است.

 به هر حال، این شرکت پروژه ایجاد نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان را به حالت تعلیق درآورده است. همچنین، مدیر عامل فیس بوک نوشت: «وقتی صحبت از سلامت یا رفاه جوانان می‌شود، هر تجربه منفی اهمیت دارد. ما سال‌ها روی ابتکارات پیشرو در صنعت برای کمک به مردم در چنین مواقعی کار کرده‌ایم. و من به کارهایی که انجام داده‌ایم افتخار می‌کنم.»

مشکلات فیس بوک - چیکاو

به گفته زاکربرگ، فیس بوک از محتوایی که باعث عصبانیت یا افسردگی مردم می‌شود، یا از اتخاذ کلیه تصمیماتی که باعث پیامدهایی برای اکثر کاربران می‌شود، بهره نمی‌برد.

وی افزود که وقتی این شرکت الگوریتم خوراک خبری خود را در سال ۲۰۱۸ تغییر داد تا پیامهای بیشتری از دوستان و خانواده نشان دهد، علی رغم این که می‌دانست مردم را مجبور می‌کند زمان کمتری را در شبکه اجتماعی صرف کنند، این کار را انجام داد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.