قابلیت Meta AI برای برخی از کاربران اینستاگرام و مسنجر نشان داده می شود

Meta AI هفته گذشته زمانی که برخی از کاربران چت ربات هوش مصنوعی مولد (AI) را در اپلیکیشن واتساپ مشاهده کردند، اولین بار در هند شروع به کار کرد.

اکنون هوش مصنوعی متا برای برخی از کاربران اینستاگرام و مسنجر در کشور نیز شروع به نمایش کرده است. دستیار چت مبتنی بر Llama یک ربات چت با قابلیت عمومی است و قادر به مکالمه به زبان طبیعی، پاسخ به سؤالات، تولید تصاویر، نوشتن مقاله و غیره است. ربات چت هوش مصنوعی متا را می توان در DM اینستاگرام در نوار جستجو به صورت حلقه آبی با رنگ های صورتی پیدا کرد.

به نظر می رسد دسترسی به چت ربات مجهز به هوش مصنوعی محدود است، زیرا چندین کاربر گزارش می دهند که این ویژگی را نمی بینند.

یکی از سخنگویان متا به TechCrunch تایید کرد که این شرکت در حال آزمایش ویژگی جدید در هند و بخش‌هایی از آفریقا است. در این بیانیه آمده است: «تجارب مولد مبتنی بر هوش مصنوعی ما در مراحل مختلف در حال توسعه است و ما در حال آزمایش طیف وسیعی از آنها به صورت عمومی در ظرفیت محدود هستیم.»

با این حرکت، هند اکنون به تمام چت ربات‌های اصلی هوش مصنوعی از جمله ChatGPT OpenAI، Google Gemini، Copilot مایکروسافت، Anthropic’s Claude، موتور جستجوی هوش مصنوعی Perplexity و Meta AI دسترسی دارد. این غول رسانه اجتماعی چت بات را در سپتامبر 2023 راه اندازی کرد اما در دسترس بودن آن به ایالات متحده و چند منطقه دیگر محدود بود. دستیار هوش مصنوعی قبل از این در هند قابل دسترسی نبود.

ویژگی های متا هوش مصنوعی

از آنجایی که Meta AI یک چت بات عمومی است، می تواند طیف گسترده ای از وظایف را انجام دهد. علاوه بر این، می‌تواند تصاویر نیز تولید کند، قابلیتی که آن را به دومین چت ربات در دسترس عموم پس از Copilot تبدیل می‌کند که در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد (گوگل توانایی Gemini را برای تولید تصاویر محدود کرده است).

با تمرکز بر ویژگی‌های متنی، Meta AI می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد، متن تولید کند، متن را ترجمه کند، بلوک‌های بزرگ متن را خلاصه کند، مقاله بنویسد، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند، محاسبات ریاضی را انجام دهد و حتی در کارهای مربوط به کدنویسی کمک کند. چت ربات هوش مصنوعی از طریق بینگ به اینترنت متصل است، بنابراین می تواند اطلاعات بلادرنگ را نیز ارائه دهد.

هوش مصنوعی متا همچنین می تواند تصاویری را تولید کند که توسط DALL-E OpenAI طراحی شده است. برای ایجاد یک تصویر، باید اسلش رو به جلو را تایپ کرده و “Imagine” و سپس دستور مورد نظر را بنویسید.

به عنوان مثال، می توانید بنویسید “/ تصور کنید یک باغ آفتابگردان و بچه ها در اطراف آن بازی می کنند”. با این حال، توجه داشته باشید که ربات چت هیچ درخواستی را برای تصاویر شخصیت های واقعی انجام نمی دهد. علاوه بر این، تمام تصاویر متا تولید شده دارای واترمارک “Imagined with Meta” خواهند بود تا آن را از تصاویر واقعی متمایز کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.