سامسونگ بیش از هر رقیب اندرویدی دیگری گوشی های رده بالا می فروشد

سامسونگ بیش از هر برند دیگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، گوشی‌های هوشمند رده بالا را به فروش می‌رساند. علیرغم رسیدن به بالاترین میانگین قیمت فروش گوشی های هوشمند (ASP) خود در سه ماهه اول 2024، از نظر ASP و درآمد، عقب نشینی زیادی با اپل دارد. سامسونگ 3 برابر بیشتر از سایر OEM های اندرویدی از گوشی های هوشمند خود درآمد کسب می کند.

درآمد سامسونگ 3 برابر از هر برند دیگر گوشی های هوشمند اندرویدی است

بر اساس آخرین گزارش Counterpoint Research، سامسونگ در سه ماهه اول 2024، 20 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند جهانی را به دست آورد.

این شرکت اپل را شکست داد، که تاج فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم 2023 را به دست آورد. سامسونگ همچنین به لطف فروش قوی گلکسی A54 و گلکسی S24. ASP آن در سه ماهه اول 2024 336 دلار بود که بسیار کمتر از اپل (900 دلار) بود. ASP گوشی هوشمند جهانی در این دوره 370 دلار بود. درآمد کل بازار گوشی های هوشمند نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش یافته است.

فروش گوشی های هوشمند سامسونگ سهم بازار سه ماهه اول 2024 ASP تحقیقات نقطه مقابل

سهم درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال 18 درصد بود در حالی که اپل 41 درصد بود. برندهای دیگر گوشی های هوشمند از جمله OPPO، Vivo و Xiaomi در آن بازار 6 درصد یا کمتر درآمد کسب کردند.

سهم بازار شیائومی 14 درصد بود، در حالی که سهم اوپو و ویوو به ترتیب 8 و 7 درصد بود. سهم درآمد شیائومی و اوپو 6 درصد بود در حالی که سهم Vivo در طول سه ماهه 4 درصد بود.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات Counterpoint Research، گفت: «انتظار می‌رود رشد در کوتاه‌مدت کند اما ثابت باشد. با این حال، انتظار می‌رود که درآمدها سریع‌تر رشد کنند، زیرا روند مستمر پرمیوم‌سازی احتمالاً ادامه دارد، به‌ویژه با افزایش عوامل و قابلیت‌های شکل جدیدتر مانند تاشوها و GenAI. بیش از 10 شرکت OEM تاکنون بیش از 30 گوشی هوشمند با قابلیت GenAI را عرضه کرده اند.

ما تخمین می زنیم که سهم GenAI از کل فروش گوشی های هوشمند تا سال 2024 به 11 درصد خواهد رسید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.