تردز در حال آزمایش سازگاری با سایر سرویس‌های ActivityPub مانند Mastodon است

 

تردز اینستاگرام سرانجام آزمایش سازگاری با سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی مبتنی بر Fediverse را که از پروتکل ActivityPub استفاده می کنند آغاز کرد. زمانی که Threads، یک پلتفرم شبکه اجتماعی X (که قبلا توییتر بود)، چند ماه پیش راه اندازی شد، اینستاگرام اعلام کرد که در آینده با سرویس های ActivityPub مانند Mastodon و Pixelfed سازگاری خواهد داشت.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا اکنون اعلام کرده است که آزمایش سازگاری ActivityPub برای Threads را آغاز کرده است. برای شروع، این شرکت در حال آزمایش توانایی مشاهده پست‌های تردز در سایر سرویس‌های رسانه اجتماعی مبتنی بر ActivityPub است. او گفت که سازگاری با سایر سرویس‌ها به افراد امکان می‌دهد انتخاب بیشتری در مورد نحوه و مکان تعامل داشته باشند و همچنین دسترسی بیشتری به پست‌های Threads ارائه می‌دهد. در ماه آگوست، تردز امکان تأیید حساب Threads کاربر را از طریق Mastodon فراهم کرد.

سازگاری ActivityPub از همان ابتدا در لیست کارهای تیم Threads قرار داشت و آدام موسری، مدیر اینستاگرام، گفت که سازگاری با Fediverse کلید تولیدکنندگان محتوای نسل جدید خواهد بود. مارک زاکربرگ همچنین ادعا می کند که که قابلیت همکاری بین پلتفرم های مختلف باعث می شود جریان محتوا یکپارچه شود، که برای همه سرویس های رسانه های اجتماعی بهتر است.

علیرغم وعده‌های آدام موسری، مارک زاکربرگ و سایر مدیران متا، منتقدان معتقدند که تردز هرگز یک پلتفرم کاملاً Fediverse نخواهد بود. فقط زمانی می‌توانیم ادعاهای متا را باور کنیم که این امکان را به کاربران بدهد که با استفاده از Mastodon یا سایر خدمات رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر ActivityPub در Threads پست کنند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.