اپل یک «Repair State» جدید با iOS 17.5 اضافه می‌کند که Find My را در طول تعمیرات روشن نگه می‌دارد

طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد Find My را حتی زمانی که گوشی خود را برای تعمیر می‌فرستند روشن نگه دارند. این ویژگی جدید Repair State نام دارد و گفته می شود راه حلی برای خاموش کردن ویژگی ردیابی دستگاه ارائه می دهد که می تواند امنیت دستگاه را کاهش دهد. این ویژگی با آخرین آپدیت بتای iOS 17.5 مشاهده شد. نسخه پایدار جهانی این سیستم عامل ممکن است اواخر این ماه وارد شود.

این ویژگی توسط 9to5Mac در کدهای iOS 17.5 beta 4 مشاهده شد که از روز سه‌شنبه برای کاربرانی که در برنامه بتا ثبت‌نام کرده‌اند منتشر شد. گفته می شود که این ویژگی تا حدی برای آزمایش کنندگان بتا کار می کند. طبق گزارش، ویژگی Repair State به احتمال زیاد اضافه شده است تا به کاربران اجازه دهد دستگاه خود را حتی در زمان تعمیر آن ردیابی کنند.

در حال حاضر، اپل از کاربران می‌خواهد هنگام تحویل آیفون برای تعمیر، Find My را خاموش کنند. این دستورالعمل همچنین در صفحه پشتیبانی اپل ذکر شده است که می‌گوید: «برای جلوگیری از دریافت خدمات توسط دیگران بدون اطلاع شما، اگر Find My خاموش نباشد، ممکن است اپل نتواند به دستگاه شما سرویس دهد.»

ایده پشت این قانون این است که مطمئن شوید شخصی که گوشی را تحویل می‌دهد، صاحب گوشی نیز هست. با این حال، انجام این کار با به روز رسانی های اخیر توسط غول فناوری پیچیده تر شده است.

اپل Protection Device Protection را با iOS 17.3 معرفی کرد که در هنگام دسترسی به تنظیمات مهم مانند حذف حساب اپل یا غیرفعال کردن Find My تاخیر زمانی اضافه می کند. در حال حاضر، تاخیر زمانی برای خاموش کردن Find My یک ساعت است. این بدان معناست که اگر کاربر فراموش کند این ویژگی را روشن کند و در تعمیرگاه مجاز ظاهر شود، باید یک ساعت صبر کند یا بعداً بازگردد. این مشکل از طریق Repair State قابل حل است.

طبق این گزارش، حالت Repair State در iOS 17.5 beta 4 به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از Apple ID و رمز عبور خود، تأیید کنند که آیفون برای تعمیر است. در این حالت، کاربر نمی تواند Apple ID خود را حذف کند. این به تکنسین اجازه می‌دهد تا مالک دستگاه را بدون نیاز به خاموش کردن Find My تأیید کند.

با این حال، این نشریه به آزمایش کنندگان بتا هشدار داده است که در صورت عدم تعمیر دستگاه، حالت را فعال نکنند. دلیلش این است که در حال حاضر راهی برای خاموش کردن این حالت وجود ندارد و پس از فعال شدن آن، Apple ID نمی‌تواند حذف شود. مشخص نیست که آیا اپل عمداً این ویژگی را اضافه نکرده است تا تکنسین بتواند آن را در پایان خود حذف کند یا نسخه پایدار این ویژگی گزینه‌ای برای حذف آن خواهد داشت.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.