اینتل از 500 مدل هوش مصنوعی که بر روی پردازنده‌های Core Ultra بهینه‌سازی شده‌اند، پیشی گرفت

اینتل اعلام کرده است که از 500 مدل هوش مصنوعی که بر روی پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra بهینه‌سازی شده‌اند، پیشی گرفته است – پردازنده AI PC، دارای تجربیات هوش مصنوعی، گرافیک همهجانبه و عمر باتری بهینه.

این شرکت در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «این نقطه عطف مهم نتیجه سرمایه‌گذاری اینتل در هوش مصنوعی مشتری، تحول رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، بهینه‌سازی چارچوب و ابزارهای هوش مصنوعی از جمله جعبه ابزار OpenVINO است.

500 مدل، که می توانند در واحد پردازش مرکزی (CPU)، واحد پردازش گرافیکی (GPU) و واحد پردازش عصبی (NPU) مستقر شوند، از طریق پلتفرم های صنعتی پیشرو مانند باغ وحش OpenVINO Model Zoo، Hugging Face، ONNX Model Zoo و PyTorch.

چرا مهم است؟

فراتر رفتن از نقطه عطف 500 مدل هوش مصنوعی، دستاورد مهمی برای تعهد اینتل به پرورش و حمایت از انقلاب رایانه های شخصی هوش مصنوعی است. به گفته این شرکت، نه تنها پردازنده Intel Core Ultra به عنوان سریع‌ترین پردازنده رایانه‌های هوش مصنوعی در حال رشد تا کنون ظاهر شده است، بلکه به‌عنوان قوی‌ترین پلتفرم برای پیشرفت رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی نیز شناخته می‌شود.

مدل‌ها ستون فقرات قابلیت‌های نرم‌افزاری تقویت‌شده با هوش مصنوعی مانند حذف شی، وضوح تصویر فوق‌العاده یا خلاصه‌سازی متن را تشکیل می‌دهند. همبستگی بین تعداد مدل‌های فعال و بهینه‌شده و دامنه عملکردهای هوش مصنوعی کاربر که می‌توانند به بازار معرفی شوند مستقیم است. بدون مدل، نمی توان زمینه را برای یک ویژگی فراهم کرد و بدون بهینه سازی زمان اجرا، ویژگی نمی تواند به عملکرد مطلوب خود دست یابد.

مدل های هوش مصنوعی چگونه کار می کنند؟

مدل‌های هوش مصنوعی مانند بلوک‌های سازنده نرم‌افزاری هستند که برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را تقویت می‌کنند. آنها برای تجزیه و تحلیل داده ها، تصمیم گیری و انجام وظایف بر اساس آموخته های خود آموزش دیده اند. هنگامی که توسعه دهندگان ویژگی های جدیدی را برای رایانه های مجهز به هوش مصنوعی ایجاد می کنند، می توانند از این مدل ها به عنوان نقطه شروع استفاده کنند. هرچه مدل‌های بیشتری وجود داشته باشد، ویژگی‌های جالب‌تری را می‌توانیم به رایانه‌های هوش مصنوعی اضافه کنیم.

این مدل‌ها می‌توانند با متن، گفتار، صدا، تصاویر و سایر موارد رایج در تجربه رایانه شخصی کار کنند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.