مایکروسافت برای مدت کوتاهی کارمندان خود را از استفاده از ChatGPT به دلیل مشکلات امنیتی محدود کرد

مایکروسافت به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، موقتاً دسترسی کارمندان به ChatGPT OpenAI را مسدود کرد. این حرکت ابتدا توسط CNBC گزارش شد و باعث محدودیت کوتاهی در دستگاه‌های شرکتی شد و از دسترسی آنها به ChatGPT و سایر سرویس‌های هوش مصنوعی مانند Midjourney، Replika و Canva جلوگیری کرد.

مدیریت پیامدهای آسیب پذیری های امنیتی ChatGPT

مایکروسافت «نگرانی‌های امنیتی و داده‌ها» را دلیل این محدودیت ذکر کرد و تأکید کرد که ChatGPT یک سرویس خارجی شخص ثالث است و خواستار احتیاط در مورد خطرات حریم خصوصی و امنیتی شد. با این حال، این محدودیت کوتاه مدت بود و مایکروسافت به سرعت دسترسی را بازیابی کرد و آن را به اشتباه در آزمایش سیستم های کنترل برای مدل های زبان بزرگ نسبت داد.

این پیشرفت باعث شد تا مایکروسافت میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده و با این شرکت همکاری نزدیک داشته باشد. مایکروسافت مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI را در محصولات خود مانند Bing Chat و Bing Image Creator قرار داده است.

ChatGPT بین بیش از 100 میلیون کاربر محبوبیت پیدا کرده است، اما استفاده از آن به دلیل نگرانی در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه مورد بررسی قرار گرفته است. چندین شرکت فناوری دیگر از جمله سامسونگ، آمازون و اپل نیز دسترسی کارمندان به ChatGPT را به دلیل نگرانی‌های امنیتی داده‌ها ممنوع یا محدود کرده‌اند.

با وجود این شکست موقت، مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از ChatGPT ادامه می‌دهد و سخنگوی مایکروسافت بعداً توضیحاتی را به CNBC ارائه کرد و گفت: «ما در حال آزمایش سیستم‌های کنترل نقطه پایانی برای LLM بودیم و سهواً آنها را برای همه کارمندان روشن کردیم. مدت کوتاهی پس از شناسایی خطا، سرویس را بازیابی کردیم. همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ما کارمندان و مشتریان را تشویق می‌کنیم از خدماتی مانند Bing Chat Enterprise و ChatGPT Enterprise استفاده کنند که با سطوح بالاتری از حریم خصوصی و حفاظت‌های امنیتی همراه است.

این حادثه بر چالش‌های مداوم در ایجاد تعادل بین مزایای بالقوه مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و نیاز به رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی، به‌ویژه در تنظیمات شرکت‌ها تاکید می‌کند.

هفته شلوغی برای OpenAI نیز بود زیرا آنها آخرین مدل هوش مصنوعی خود، GPT-4 Turbo را با دانش بهبودیافته تا آوریل 2023 و توانایی مدیریت ورودی های بسیار بزرگتر رونمایی کردند. این شرکت همچنین در حال کاهش قیمت توسعه دهندگانی است که از مدل های هوش مصنوعی خود استفاده می کنند.

OpenAI اکنون به کاربران اجازه می دهد تا چت ربات های سفارشی را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنند و دامنه چت ربات های هوش مصنوعی شخصی سازی شده را گسترش دهند. آنها در حال معرفی فروشگاه GPT هستند که به سازندگان اجازه می دهد تا به اشتراک بگذارند و به طور بالقوه از چت ربات های سفارشی خود کسب درآمد کنند. OpenAI ابزارهای هوش مصنوعی خود را در یک مکان ساده کرده است و تجربه کاربر را ساده کرده است. علاوه بر این، OpenAI از مشتریان خود در دعاوی حقوقی مربوط به نقض حق چاپ دفاع خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.