ویژگی حافظه ChatGPT اکنون در دسترس همه کاربران پلاس است

OpenAI اعلام کرده است که ویژگی «حافظه» ChatGPT اکنون برای همه کاربران ChatGPT Plus در دسترس است. برای کسانی که اطلاعی ندارند، این شرکت در ابتدا ویژگی حافظه را در ChatGPT در فوریه امسال اعلام کرد. در آن زمان، فقط برای «بخش کوچکی» از کاربران در دسترس بود.

بیایید بررسی کنیم که این ویژگی دقیقا چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید.

حافظه در ChatGPT چیست؟

ویژگی “حافظه” در ChatGPT تقریباً مانند کوکی ها در وب سایت ها کار می کند. این ChatGPT را قادر می‌سازد تا مواردی را که درباره آن صحبت می‌کنید به خاطر بسپارد تا چت‌های آینده مفیدتر باشد.

شما کنترل ویژگی حافظه ChatGPT را در دست دارید. می‌توانید به آن بگویید چیزی را به خاطر بسپارد، از آن بپرسید که چه چیزی را به خاطر می‌آورد، و بگویید که به صورت مکالمه یا از طریق تنظیمات فراموش کند. همچنین می توانید آن را به طور کامل خاموش کنید.

نحوه استفاده از حافظه در ChatGPT

به غیر از در دسترس قرار دادن ویژگی حافظه برای همه مشترکین پلاس، OpenAI دسترسی به تمام حافظه ها را هنگام به روز رسانی آسان تر کرده است. فقط باید ماوس را روی «Memory updated» نگه دارید، سپس روی «Manage memories» کلیک کنید تا همه چیزهایی را که ChatGPT از مکالمات شما دریافت کرده است مرور کنید و خاطرات ناخواسته را فراموش کنید. همچنان می‌توانید در هر زمانی در تنظیمات به حافظه‌ها دسترسی داشته باشید.

شما می توانید هر زمان که بخواهید حافظه را غیرفعال کنید. فقط کافیست به تنظیمات > شخصی سازی > حافظه بروید. وقتی حافظه خاموش است، حافظه ایجاد یا استفاده نخواهید کرد.

اگر چیزی وجود دارد که می خواهید ChatGPT فراموش کند، فقط آن را مطلع کنید. همچنین می توانید با رفتن به Settings > Personalization > Manage Memory، حافظه های خاصی را مشاهده و حذف کنید یا تمام حافظه ها را در تنظیمات پاک کنید.

توجه به این نکته مهم است که ویژگی حافظه در حال حاضر در اروپا یا کره موجود نیست. به زودی برای Team، Enterprise و GPT در دسترس خواهد بود.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.