لپ تاپ شیائومی با پردازنده معرفی نشده اینتل Meteor Lake مشاهده شد

طبق گزارش‌ها، شیائومی در حال کار بر روی یک لپ‌تاپ جدید با پردازنده اینتل Meteor Lake است. این دستگاه بر روی پلتفرم بنچمارک Geekbench با پردازنده Intel 14th Core Ultra 7 155H مشاهده شد و جزئیات کلیدی آن را فاش کرد.

نتیجه Geekbench نشان می‌دهد که پردازنده Intel Core Ultra 7 155H به 16 هسته و 22 رشته، با 6 هسته عملکرد و 10 هسته کارآمد مجهز شده است. در تست بنچمارک، این لپ تاپ توانست امتیاز 1567 را در تک هسته ای و 8228 امتیاز را در چند هسته ای کسب کند.

این امتیاز نسبتاً کمتر از میانگین امتیاز Core i7-13700H است که در بنچمارک Geekbench 2610 و در چند هسته 12989 است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که اینها معیارهای اولیه هستند و زمانی که سیستم اولین اولین خود را انجام می دهد، عملکرد ممکن است متفاوت باشد.

علاوه بر این، لپ‌تاپ شیائومی به 32 گیگابایت حافظه مجهز است (باید دو کاناله باشد)، فضای ذخیره‌سازی نامشخص است و سیستم عامل ویندوز 11 را اجرا می‌کند.

اینتل به شدت روی قابلیت های Meteor Lake شرط بندی می کند. این دستگاه بر اساس فرآیند Intel 4 ساخته خواهد شد و دارای پیشرفت‌های XPU (انتزاع دستگاه اینتل برای CPU، GPU، FPGA و سایر شتاب‌دهنده‌ها) با هوش مصنوعی یکپارچه و معماری GPU کاشی‌شده است که به گفته اینتل، باید عملکردی در سطح گرافیکی گسسته ارائه دهد.

اینتل همچنین اعلام کرده است که با شروع Meteor Lake، از برند جدیدی برای پردازنده‌های اینتل Core استفاده خواهد کرد. حرف “i” از ردیف حذف می شود (مثلاً پردازنده Intel Core 5) و روش ترجیحی برای قرار دادن شماره پردازنده بعد از کلمه “processor” مانند پردازنده Intel Core 5 ##xx.

اینتل همچنین اشاره کرد که Meteor Lake یک معماری منحصراً موبایل خواهد بود و پردازنده‌های این معماری Core Ultra نامیده می‌شوند، در حالی که Core معمولی در معماری Raptor Lake Refresh استفاده می‌شود.

ما هیجان زده هستیم که ببینیم لپ تاپ شیائومی با پردازنده Intel Meteor Lake چه عملکردی را در زمان عرضه نهایی آن دارد.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.