جزئیات سطح سامسونگ گلکسی Book 4 Edge مجهز به اسنپدراگون X Elite

Snapdragon X Elite در ماه اکتبر معرفی شد و تا چند ماه دیگر با دستگاه هایی مانند Samsung Galaxy Book4 Edge که احتمالاً در ماه ژوئن عرضه می شود، در دست مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

این لپ تاپ 14 اینچی با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD خواهد بود. مشخص نیست که آیا نسخه‌هایی با پیکربندی‌های حافظه متفاوت وجود خواهد داشت یا خیر، اما واضح است که رم لحیم‌شده خواهد بود (این مورد برای لپ‌تاپ‌های Book4 مجهز به اینتل نیز صادق است).

قیمت Edge برای پیکربندی 16/512 گیگابایتی 1800 یورو گزارش شده است. برای مقایسه، گلکسی اج 4 پرو 14 اینچی 16/512 گیگابایتی 1900 یورو است (این با پردازنده Core Ultra 7 اینتل است)، در حالی که یک مک بوک ایر 13 اینچی اپل (تراشه M3) با همان پیکربندی حافظه 1760 یورو است. توجه داشته باشید که ما نمی دانیم که آیا Edge مانند Air به صورت غیرفعال خنک می شود یا خیر.

اسنپدراگون ایکس الیت بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته شده و دارای 12 هسته Oryon با عملکرد بالا (که توسط کوالکام توسعه داده شده است، نه طراحی ARM). یک پردازنده گرافیکی Adreno با عملکرد 4.6 TFLOP و پشتیبانی از DirectX 12، به علاوه یک NPU Hexagon با 45 TOP وجود دارد.

یکی از مزیت های اسنپدراگون نسبت به تراشه های اینتل، مودم یکپارچه اسنپدراگون X65 5G با حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه است. همچنین باید مصرف انرژی بیشتری داشته باشد، باید دید در سطوح مختلف عملکرد چگونه با Core Ultras مقایسه خواهد شد.

توجه داشته باشید که Samsung Galaxy Book4 Edge ممکن است اولین دستگاه مجهز به اسنپدراگون X Elite نباشد که وارد بازار می شود – بسیاری از سازندگان دیگر روی طراحی های خود کار می کنند، از جمله HP، Lenovo، Asus، Dell، Acer، Honor، Microsoft و Xiaomi. . با این حال، هیچ یک از آنها هنوز تاریخ عرضه را تعیین نکرده اند (البته منصفانه باشیم، سامسونگ هم این کار را نکرده است – این فقط یک شایعه است).

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.