تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9300 پلاس با قابلیت‌های هوش مصنوعی عرضه می شود

مدیاتک بالاخره از تراشه موردانتظار Dimensity 9300 پلاس خود کنار کشید. این شرکت اعلام کرده است که پردازنده جدید در 7 می در کنفرانس توسعه دهندگان خود رونمایی خواهد شد.

در حالی که غول سیلیکونی به جزئیاتی در مورد پردازنده اشاره نکرده است، انتظار می رود که مشخصات بالاتری در مقایسه با استاندارد Dimensity 9300 SoC ارائه دهد. همچنین انتظار می رود با توجه به اینکه این رویداد به سمت هوش مصنوعی طراحی شده است، دارای قابلیت های هوش مصنوعی نیز باشد. شایان ذکر است که Vivo X100s به زودی با مدیاتک Dimensity 9300+ عرضه خواهد شد.

این اعلامیه در یک پست Weibo (از طریق GSMArena) اعلام شد، جایی که این شرکت همچنین جزئیاتی را در مورد کنفرانس توسعه دهندگان مدیاتک (MDDC) 2024 فهرست کرده است.

چیپست مدیاتک دایمنسیتی 9300 پلاس در طول رویداد سه شنبه آینده رونمایی خواهد شد. همچنین “سورپرایزهای بیشتری” را برای این رویداد کنایه زد اما فاش نکرد که چه چیزی ممکن است باشد. قابل ذکر است که این شرکت هشتگ “#AIeverything” را برای این رویداد انتخاب کرده است.

در حالی که جزئیات مربوط به چیپ ست از منابع رسمی مشخص نیست، یک افشاگر اطلاعات قبلی در Weibo (از طریق innoGyan) برخی از مشخصات آن را نشان داد. طبق اطلاعات منتشر شده، این پردازنده به یک هسته ارتقا یافته Cortex-X4 با سرعت کلاک 3.4 گیگاهرتز در مقابل 3.25 گیگاهرتز در Dimensity 9300 استاندارد مجهز خواهد شد.

مدیاتک Dimensity 9300 plus همچنین دارای یک واحد پردازش هوش مصنوعی یا APU است. در حالی که جزئیات مشخص نیست، اعتقاد بر این است که یک واحد پردازش عصبی (NPU) بهینه‌سازی شده است که معمولاً برای محاسبات هوش مصنوعی استفاده می‌شود.

انتظار می‌رود این چیپست پردازش روی دستگاه را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی که توسط برندهای گوشی‌های هوشمند و توسعه‌دهندگان اندروید ایجاد می‌شوند، تقویت کند.

طبق گزارش قبلی، Vivo X100s می تواند یکی از اولین گوشی های هوشمندی باشد که به چیپست جدید مجهز شده است. این گوشی که بخشی از سری Vivo X100 است، انتظار می رود به زودی در کنار Vivo X100s Pro و Vivo X100 Ultra رونمایی شود. X100s می تواند دارای یک جزیره دوربین عقب حلقه ای شکل با مارک زایس و یک قاب تخت باشد. علاوه بر این، پنل پشتی می تواند یک روکش بافت داشته باشد.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.