نقد و بررسی Infinix X3 Slim؛ لپ تاپ ویندوزی نازک و سبک

اینفینیکس X3 Slim احتمالا یکی از بهترین لپ تاپ های نازک و سبک در رنج قیمت 40000 روپیه است. ترکیبی از یک لپ تاپ فوق قابل حمل و یک تراشه نسل دوازدهم اینتل که توسط Infinix ارائه شده است، معیار این بخش را تعیین می کند. صفحه نمایش ضد تابش 1080p، صفحه کلید 75 درصد، انتخاب پورت ورودی/خروجی انباشته و کیفیت ساخت جامد، به راحتی آن را از رقبا متمایز می کند.

اضافه شدن چراغ‌های دوگانه در جلو یکی دیگر از ویژگی‌های مفید در لپ‌تاپ‌هایی است که با آن‌ها بسته می‌شود. با این حال، وب‌کم 720p و مجموعه‌ای از بلندگوهای متوسط، تجربه مصرف رسانه‌ها را در دستگاه‌هایی با قیمت‌به‌ارزش کاهش می‌دهند. من Infinix X3 Slim را به عنوان یک لپ تاپ عالی در محدوده قیمت 40000 روپیه پیشنهاد می کنم. با این حال، از نسخه مجهز به Intel Core i3 با رم 8 گیگابایتی خودداری کنید زیرا در سال 2023 به اندازه کافی دوام نخواهد آورد و رم نیز قابل ارتقا توسط کاربر نیست.

نظرات مثبت

  • طراحی بادوام و صفحه کلید عالی
  • نمایشگر و ورودی/خروجی چشمگیر
  • عملکرد قوی

نظرات منفی

  • وب کم سابپار
  • بلندگوهای متوسط
  • حافظه غیر قابل ارتقا

بررسی اینفینیکس X3 Slim: طراحی، کیفیت ساخت، صفحه کلید و I/O

  • درب لپ تاپ Infinix X3

برای شروع، این لپ تاپ از یک شاسی آلومینیومی ساخته شده و علیرغم وزن کل 1.24 کیلوگرمی، برای نگه داشتن و حمل آن بسیار قوی است. لولای لپ تاپ نیز زیبا و محکم است و موقعیت خود را حفظ می کند؛ مهم نیست که آن را در چه زاویه ای کم قرار داده اید. تقریباً می توانید درب آن را با یک دست باز کنید.

Inifinx همچنین یک مکان کوچک برای باز کردن درب در اختیار شما قرار می دهد تا مجبور نباشید انگشتان خود را برای پیدا کردن آن تمیز کنید. صفحه کلید نیز به خوبی ساخته شده است. مواد استفاده شده هر نوع انعطاف پذیری را نفی می کند و برای یک لپ تاپ 13 اینچی، فضای مناسبی وجود دارد که به شما امکان می دهد کف دست خود را استراحت دهید.

درب لپ تاپ Infinix X3 - چیکاو

  • صفحه کلید Infinix X3 Slim

Infinix X3 Slim دارای چهار پایه لاستیکی با 11 پیچ X شکل است که صفحه پشتی را نگه می‌دارد. باز کردن لپ تاپ بسیار آسان است و فقط به یک پیچ گوشتی کوچک و یک ابزار کنجکاو نیاز دارید. اما دلیل زیادی برای باز کردن Inifnix X3 Slim وجود ندارد زیرا دارای حافظه لحیم شده غیر قابل ارتقا است. با این حال، اگر می‌خواهید فضای ذخیره‌سازی را از 512 گیگابایت ارتقا دهید، یک اسلات رایگان PCIe Gen 3 SSD دارد.

ترکیب صفحه کلید و ترک پد به خوبی کار می کند. چیدمان صفحه کلید 75 درصد است. صفحه‌کلید دارای نور پس‌زمینه و همه کلیدهای عملکردی ضروری از کنترل صدا تا کنترل روشنایی، روشن کردن Wi-Fi و غیرفعال کردن صفحه لمسی را دارد.

صفحه کلید Infinix X3 Slim - چیکاو

  • نقد و بررسی Infinix X3 Slim: صفحه نمایش و اسپیکر

Infinix X3 Slim دارای صفحه نمایش 14 اینچی FHD با نسبت تصویر 16:9 و نرخ تجدید 60 هرتز است. در حالی که اینها مشخصات کاملاً استانداردی هستند، صفحه نمایش با روشنایی 300 نیت و پوشش فضای رنگی 98٪ sRGB در کلاس خود برتری دارد. به عبارت ساده، صفحه نمایش روشنایی خوبی دارد و می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را در فضای رنگی sRGB که بیشتر اینترنت، بازی ها و برنامه های پخش جریانی را شامل می شود، به نمایش بگذارد.

همچنین صفحه نمایش دارای زوایای دید خوب و پوشش مات ضد تابش نور است. بنابراین در برابر اثر انگشت مقاوم است و می توانید به راحتی در محیط اداری که چراغ های آویزان زیادی وجود دارد با این لپ تاپ کار کنید.

بلندگوهای Infinix X3 Slim در بهترین حالت متوسط ​​هستند. آنها بلند هستند اما صحنه صدای بسیار کمی دارند. آنها همچنین فاقد پایه و صدای خفه در اکثر مواقع هستند. اگر می خواهید یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی در این مورد تماشا کنید، یک جفت هدفون خوب را توصیه می کنم.

نقد و بررسی Infinix X3 Slim: صفحه نمایش و اسپیکر - چیکاو

  • بررسی Infinix X3 Slim: پورت های I/O، وب کم و عمر باتری

این لپ تاپ دارای مجموعه ای بسیار سالم از پورت های ورودی/خروجی شامل دو پورت USB Type-C است که یکی از آنها یک پورت تاندبولت، یک درگاه USB نوع A، یک اسلات HDMI، یک درگاه کارت SD و یک جک 3.5 میلی متری صدا است. این لپ تاپ دارای یک شارژر 65 واتی است که از شارژ PD پشتیبانی می کند و می تواند لپ تاپ را تا بیش از 60 درصد در حدود یک ساعت شارژ کند.

عمر باتری لپ تاپ نیز به لطف تراشه سری U اینتل و باتری بزرگ 50 وات ساعتی بسیار عالی است. در تست باتری PC Mark 10، این لپ‌تاپ حدود 7 ساعت کار اداری مدرن را با 100٪ روشنایی تمام صفحه و باتری روی حالت عملکرد تنظیم کرد. این یکی از بالاترین امتیازات در کلاس خود است.

این لپ تاپ دارای یک چراغ قوه دوگانه در جلو است که می توانید با استفاده از میانبر صفحه کلید آن را روشن کنید. اگر در اتاقی با نور کم قرار دارید و به نظر می‌رسد مکمل مفیدی برای لپ‌تاپ باشید، این چراغ‌ها به خوبی کار می‌کنند. خود وب کم یک واحد 720p است که با این قیمت قابل درک است. اما من احساس می کنم که Inifnix باید از یک واحد 1080p در نسل بعدی خود استفاده کند.

بررسی Infinix X3 Slim: پورت های I/O، وب کم و عمر باتری - چیکاو

  • بررسی عملکرد اینفینیکس ایکس 3 اسلیم

اینتل نسل دوازدهم Core i5-1235U قدرت Infinix X3 Slim را تامین می کند و یک تراشه بسیار کم مصرف است. در حداکثر، تراشه حدود 17 وات می خورد. و در اکثر موارد استفاده مانند مرور، پخش جریانی و ویرایش اسناد، تراشه به راحتی با استفاده از 15-14 وات در اطراف شناور می شود. این عوامل نقش مهمی در کمک به لپ تاپ در ارائه عمر باتری بالا دارند.

علاوه بر این، Intel Core i5-1235U یک تراشه همه کاره است. به عنوان مرجع، HP Envy x360 15 رده بالا، که قیمتی نزدیک به 1 میلیون روپیه دارد، همچنین از همان تراشه استفاده می کند و عملکرد مناسبی را در سراسر برد ارائه می دهد. اینتل Core i5-1235U به جز کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و اجرای برنامه های Adobe، در کارهای روزانه مانند ویرایش عکس سبک، اجرای Canva، پخش ویدیوهای UHD و موارد دیگر برتری دارد.

از نظر معیارهای CPU، Infinix X3 Slim به خوبی لپ تاپ باریک و سبک پرچمدار گذشته است. در امتیاز Cinebench R3 Multicore امتیاز 5477 را کسب کرد. و 1307 در امتیاز تک هسته ای. به عنوان مرجع، مشابه چیزی است که Intel Core i7-1165G7، پرچمدار گذشته، امتیاز کسب کرده است. به طور کلی، این یک چیز عالی است که یک CPU سطح پایه قادر به ارائه عملکرد پرچمدار است.

علاوه بر این، از نظر تست توسعه یافته PC Mark 10، Infinix X3 Slim امتیاز 3877 و بالاتر را در وظایف “Essential” و “Productivity” به دست آورد. SSD 512 گیگابایتی PCIe Gen 3 دارای سرعت خواندن و نوشتن متوالی 3473 و 2608 مگابایت بر ثانیه و رم 16 گیگابایتی LPDDR4 دارای سرعت خواندن و نوشتن در دنیای واقعی 59456 و 66604 مگابایت بر ثانیه است. سرعت رم حدود 4400 مگاهرتز است.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.