راهنمای خرید بهترین استابلایزر صنعتی

نوسان ولتاژ در جریان برق یکی از مشکلات رایج در بسیاری از مناطق ایران محسوب می‌شود که این مشکل خرابی و از کار افتادن دستگاه‌های الکتریکی را به‌دنبال دارد. به‌همین دلیل شرکت‌های تولید کننده به‌دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل مهم هستند. خرید یک استابلایزر مناسب می‌تواند نوسانات برق را در محیط‌های صنعتی و خانگی برطرف کند و در نهایت از دستگاه‌های الکتریکی محافظت کند. بنابراین خریداران باید در هنگام خرید این دستگاه ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استابلایزر چیست؟

این دستگاه الکترونیکی قادر است دربرابر هرگونه مشکل نظیر افزایش و کاهش ولتاژ یا نوسان‌های ناگهانی جریان برق از سایر وسایل و تجهیزات برقی محافظت کند. از این جهت بالا بودن کیفیت و طول عمر استابلایزر اهمیت بسزایی دارد. به‌منظور بهره‌مندی طولانی‌مدت از مزایای این دستگاه، بهره برداران باید بهترین نمونه این دستگاه را برگزینند و خریداری کنند.

کاربرد استابلایزر چیست؟

در موقعیت‌های گوناگون از صنایع مختلف گرفته تا مصارف اداری و خانگی این دستگاه قابلیت استفاده را  دارد. نمونه‌های جدید دستگاه استابلایزر صنعتی براساس تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید می‌شوند که قابلیت شناسایی و کنترل نوساناتی را دارند که در فواصل میلی‌ثانیه رخ می‌دهند. کاربردهای این دستگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. استفاده از دستگاه نوسانات برق شهری را ثابت می‌کند.
  2. با نصب این دستگاه، از وسایل برقی دربرابر قطع و وصل شدن کوتاه‌مدت جریان برق محافظت می‌شود و برای کاربران مشکلی ایجاد نمی‌کند.

چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟

امروزه این تجهیزات توسط برندهای مختلف، در مدل‌های متنوع و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های متفاوت تولید می‌شوند. به‌همین دلیل برای انتخاب برتر توصیه می‌شود حتما از سایت هژیرصنعت به آدرس https://www.hajirsanat.com/ بازدید به عمل آورید. با بررسی ویژگی‌های این دستگاه افراد می‌توانند انتخاب بهتری انجام دهند:

درنظر گرفتن میزان برق ورودی به دستگاه‌های الکتریکی

در هنگام انتخاب یک استابلایزر افراد باید قدرت مورد نیاز دستگاه‌های الکتریکی را درنظر بگیرند و متناسب با میزان برق ورودی دستگاه‌های الکتریکی، این وسیله را انتخاب کنند. غالبا رتبه‌بندی قدرت مورد نیاز وسایل و تجهیزات برقی بر روی برچسب انرژی یا در دفترچه راهنمای محصول نوشته شده است.

توجه‌به نوع استابلایزر

stabilizerها در انواع مختلف ازجمله مدل‌های رله‌ای، استاتیک، بدون چشمک، سوئیچینگ و سروو موتوری تولید می‌شوند. بنابراین یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید این محصول شناخت و بررسی انواع این دستگاه به‌شمار می‌رود. هر یک از مدل‌های این دستگاه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و برای استفاده در موقعیت‌ها و شرایط خاص مناسب هستند. همچنین مزایا استفاده از انواع مختلف این وسیله با هم تفاوت دارد. به همین دلیل توجه‌به نوع آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

توجه‌به ظرفیت استابلایزر

منظور از ظرفیت استابلایزر، حداکثر تحمل بار قدرتی درنظر گرفته می‌شود و برخوردار بودن این دستگاه از ظرفیت مناسب نکته مهمی در خرید آن به‌حساب می‌آید. در واقع با انتخاب این وسیله با ظرفیت مناسب افراد می‌توانند برق مورد نیاز تمام وسایل برقی خود را تامین کنند و درعین‌حال از آن‌ها دربرابر نوسانات برق محافظت کنند. به‌طور معمول ظرفیت این دستگاه با واحد VA (ولت آمپر) یا کیلو ولت آمپر مشخص می‌شود.

به‌منظور تعیین ظرفیت دستگاه استابلایزر، خریداران باید میزان برق مورد نیاز همه دستگاه‌های الکتریکی خود را با هم جمع کرده و از مقدار به‌دست‌آمده، ظرفیت را 40 درصد بیشتر درنظر بگیرند. زیرا برخی از دستگاه‌های الکترونیکی در هنگام راه‌اندازی به انرژی بیشتری نیاز دارند.

توجه‌به قابلیت‌های استابلایزر

اگرچه وظیفه اصلیstabilizer  محافظت از وسایل برقی دربرابر نوسانات ولتاژ است، اما برخی از نمونه‌های این دستگاه قابلیت‌های بیشتری دارند. به‌طور کلی قابلیت‌های این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حفاظت از دستگاه‌های الکتریکی دربرابراضافه ولتاژ و افت ولتاژ، اتصال کوتاه، اضافه دما و خطای موتور.
  • امکان تنظیم دستی تمامی پارامترهای ولتاژ و جریان خروجی این وسیله توسط کاربر و محافظت از این تنظیمات ازطریق رمز عبور.
  • قابلیت اندازه‌گیری و تشخیص کیفیت ارت.
  • قابلیت تشخیص کیفیت نول ورودی، اعلان هشدار درصورت پایین بودن کیفیت آن .
  • قابلیت تشخیص اتصال صحیح نول، جابجا شدن فازها، اشکالات سیم‌کشی و دوفاز شدن دستگاه.
  • قابلیت کار با ورودی تک‌فاز و قابل برنامه‌ریزی ازطریق نمایشگر.
  • قابلیت تنظیم دقت ولتاژ خروجی.
  • قابلیت اندازه‌گیری ولتاژ RMS برق شهر به‌صورت True RMS.
  • قابلیت ذخیره‌سازی Event
  • کنترل از راه دور توسط پیامک
  • قابلیت تجهیز به مدار Dry Contact
  • مجهز ورودی EPO
  • مجهز به فن و سنسور گوناگون، جهت کنترل دما
  • مجهز به مدار بای پس دستی
  • قابلیت تشخیص هوشمند و خودکار مشکلات سخت‌افزاری

توجه‌به برند و گارانتی stabilizer

در هنگام انتخاب و خرید استابلایزر افراد باید افراد باید به برند این محصول و گارانتی آن نیز توجه کنند. انتخاب برند خوب تضمین‌کننده کیفیت این محصول خواهد بود. محصولات باکیفیت از طول عمر بالاتری برخوردار هستند و به مدت طولانی‌تری از وسایل و تجهیزات برقی محافظت می‌کنند. برخی از برندهای با کیفیت گارانتی و خدمات پس‌ازفروش بسیار خوبی ارائه می‌دهند. بنابراین درصورت خرابی یا آسیب دیدن این دستگاه، افراد به‌راحتی می‌توانند آن را تعمیر یا تعویض کنند.

توجه‌به قیمت استابلایزر

مدل‌های مختلف این دستگاه باتوجه‌به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، با قیمت‌های متفاوت به مشتریان عرضه می‌شوند. به‌طور معمول متناسب بودن قیمت این دستگاه با بودجه مشتریان در هنگام خرید آن، فاکتور بسیار مهمی به‌حساب می‌آید. در برخی موارد، دستگاه‌های ارزان قیمت از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

علاوه‌بر این ازنظر اقتصادی به‌صرفه نیست که افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، استابلایزر ارزان بخرند. زیرا این وسیله باید کیفیت لازم را برای محافظت از دستگاه‌های الکتریکی گران قیمت را داشته باشند. ازطرفی برخی مواقع این امکان وجود دارد که دستگاه‌های گران قیمت نیز از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند. بنابراین بهتر است افراد دستگاهی را انتخاب کنند که بین قیمت و کیفیت آن تعادل وجود دارد.

جمع‌بندی

استابلایزر یک دستگاه الکتریکی است که با تثبیت جریان برق و نوسانات ولتاژ از وسایل و تجهیزات برقی در صنایع محافظت می‌کند. انواع مدل‌های مختلفی از این دستگاه تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر یک از این مدل‌های مختلف قابلیت‌های متفاوتی نیز دارند. بنابراین هنگام خرید این دستگاه افراد با درنظر گرفتن ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و قیمت این دستگاه، می‌توانند بهترین مدل را برگزینند. انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب از این جهت اهمیت دارد که از کیفیت بالاتری برای محافظت از دستگاه‌های برقی برخوردار خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.