اپل ویژگی های جدید دسترسی به هوش مصنوعی را در آیفون، ویژن پرو و موارد دیگر اعلام کرد

OpenAI، سپس گوگل، و در نهایت اپل…. بله، اپل بالاخره «رسما» برخی از ویژگی‌های جدید دسترسی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای آیفون، آیپد و ویژن پرو اعلام کرد.

مدتی است که اپل هر ویژگی هوش مصنوعی را اعلام کرده است، چیپست M4 را در جریان رویداد “Let Loose” خود معرفی کرد. بیایید نگاهی گذرا به ویژگی‌های دسترسی جدید که توسط اپل رونمایی شده است بیاندازیم.

ویژگی های جدید دسترسی که توسط اپل معرفی شده است

ردیابی چشم

این یکی از جالب ترین ویژگی هایی است که قبلا در ویژن پرو دیده بودیم. اکنون راه خود را به آیفون و آیپد باز کرده است. کاربران می توانند دستگاه های خود را از طریق چشمان خود کنترل کنند.

برای استفاده از آن، کاربران باید به یک دکمه خاص خیره شوند تا آن را برجسته کنند و نگاه خود را برای چند ثانیه قفل کنند تا آن را انتخاب کنند. این به طور ویژه برای کاربران دارای معلولیت جسمی طراحی شده است.

موسیقی هپتیک

این ویژگی با در نظر گرفتن کاربرانی که ممکن است ناشنوا یا کم شنوا باشند ایجاد شده است. این به آنها اجازه می دهد تا مانند دیگران از موسیقی لذت ببرند. این دستگاه از موتور Taptic در آیفون استفاده می‌کند که سپس ضربه‌ها، بافت‌ها و ارتعاشات دقیق را با توجه به صدای موسیقی پخش می‌کند.

میانبرهای صوتی

اینها اساساً کلمات سفارشی هستند که شما می گویید و سیری را قادر می سازد میانبرها را راه اندازی کند.

نشانه حرکت خودرو

اپل ادعا می کند که این ویژگی به کاهش بیماری حرکت در هنگام استفاده از آیفون در حال حرکت کمک می کند.

ویژگی های Apple CarPlay

این غول فناوری همچنین چند ویژگی را برای CarPlay معرفی کرده است. کنترل صوتی وجود دارد که به شما امکان می دهد فقط با صدای خود در CarPlay حرکت کنید.

سپس، تشخیص صدا نیز وجود دارد که کاربران ناشنوا یا کم شنوا می توانند از آن استفاده کنند تا در صورت بوق زدن شخصی از آن مطلع شوند. و کسانی که کوررنگ هستند می توانند از فیلترهای رنگی استفاده کنند که استفاده از رابط CarPlay را از نظر بصری آسان تر می کند.

ویژگی های VisionOS

اپل برخی از ویژگی های دسترسی را در VisionPro نیز معرفی خواهد کرد. اینها عبارت‌اند از زیرنویس‌های زنده، کاهش شفافیت، چراغ‌های چشمک زن کم‌رنگ و وارونگی هوشمند.

چه زمانی می توانیم به این ویژگی های جدید اپل دسترسی پیدا کنیم؟

این ویژگی‌ها با به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل آینده، یعنی iOS 18، iPadOS 18، و visionOS 2 قابل دسترسی هستند. این ویژگی می‌تواند در WWDC آینده اپل در 10 ژوئن راه‌اندازی شود.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.