گوگل هشدار می‌دهد که حساب‌های غیرفعال جیمیل تا سه هفته دیگر حذف خواهند شد

گوگل سه هفته‌ای به دارندگان حساب‌های جیمیل غیرفعال هشدار داده است که سوابق خود را به‌روزرسانی کنند یا حساب خود را گم کنند. این غول جستجوی اینترنتی قصد دارد میلیون‌ها حساب کاربری جیمیل را که تا دو سال غیرفعال بوده‌اند را حذف کند. این حرکت باعث می‌شود که دارندگان حساب‌های تحت تأثیر ایمیل‌ها، اسناد، عکس‌ها و ویدیوها را برای همیشه از دست بدهند.

حذف اکانت های غیرفعال جیمیل بخشی از به روز رسانی اصلی سرویس ایمیل است. تمام حساب های شخصی جیمیل که حداقل دو سال غیر فعال بوده اند تحت تأثیر این پاکسازی قرار خواهند گرفت. انتظار می‌رود این خط‌مشی که امسال معرفی شد تا دسامبر 2023 اجرایی شود. Google می‌گوید در حال به‌روزرسانی خط‌مشی عدم فعالیت خود برای حساب‌های Google به دو سال در تمام محصولات Google است. این خط‌مشی همچنین مدت زمانی را که گوگل می‌تواند چنین اطلاعات شخصی استفاده‌نشده را از حساب‌های غیرفعال نگه دارد، محدود می‌کند.

اقدام Google برای حذف حساب‌های غیرفعال Google پیامدهای ایمنی مثبتی دارد. انتظار می رود از کاربران فعال گوگل در برابر تهدیدات امنیتی مانند فیشینگ، سرقت حساب و کلاهبرداری محافظت کند. حساب‌های غیرفعال گوگل در معرض خطر بیشتری برای در معرض خطر قرار گرفتن توسط هکرها هستند. دارندگان حساب Gmail غیرفعال یا غیرفعال، قبل از انجام هر اقدامی، چندین اعلان ارسال می‌شوند.

آدرس ایمیل بازیابی پیوست شده حساب‌های آسیب‌دیده نیز اعلان‌ها ارسال می‌شود. گوگل در واقع از قبل شروع به ارسال ایمیل به حساب های آسیب دیده کرده است. دارندگان حسابی که در معرض خطر حذف حساب‌هایشان هستند، می‌توانند با باز کردن یا ارسال ایمیل، باز کردن Google Drive یا دانلود یک برنامه از فروشگاه Google Play از آن جلوگیری کنند. آنها همچنین می توانند در حالی که وارد حساب کاربری خود شده اند به سادگی جستجوی گوگل انجام دهند.

جیمیل به یک پلتفرم ایمیل بزرگ تبدیل شده است و همچنان در حال گسترش است و جذابیتی فراگیر دارد. گوگل می گوید هر حسابی که ویدیوی یوتیوب را پست کرده باشد، صرف نظر از اینکه آخرین بار چه زمانی فعال بوده، تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.