ای کاش آیپد پرو جدید این پنج ویژگی گلکسی تب اس 9 اولترا را داشته آیپد

اپل دیروز از تبلت های جدید خود رونمایی کرد. این شرکت مدتی بود که قرار بود از آیپدهای جدید رونمایی کند و کل خط تولید را به‌روزرسانی کرد، به‌ویژه آخرین آیپد پرو که نشان‌دهنده بهترین تبلت‌های اپل است، قابل توجه است.

در مورد مشخصات آیپد پرو جدید صحبت های زیادی شده است. آیپد پرو ۱۳ اینچی، رقیب مستقیم گلکسی تب اس ۹ اولترا، تنها ۵.۱ میلی‌متر ضخامت دارد در حالی که تب اس ۹ اولترا ۵.۵ میلی‌متر است. همچنین صفحه نمایش OLED جدید و یک چیپست جدید نیز وجود دارد. علی‌رغم این پیشرفت‌ها، گلکسی تب اس 9 اولترا سال گذشته همچنان دارای ویژگی‌هایی است که آیپد پرو جدید آرزو می‌کند داشته باشد.

پشتیبانی از نانوسیم و سیم کارت الکترونیکی

این تبلت ها دارای سازگاری با شبکه تلفن همراه هستند و کاربران را قادر می سازد از داده های تلفن همراه در شبکه های 5G و قدیمی استفاده کنند. هر دوی این دستگاه ها از eSIM پشتیبانی می کنند.

کاربران به راحتی می توانند eSIM ها را در شبکه های سازگار پیکربندی کنند و شروع به استفاده از داده های تلفن همراه کنند. این یک ویژگی بسیار مفید برای کسانی است که سفر می‌کنند، زیرا می‌توانند سرویس داده را در لحظه‌ای که در کشور دیگری فرود می‌آیند آماده ارائه کنند.

اپل فقط پشتیبانی از eSIM را در iPad Pro جدید ارائه کرده است. گلکسی تب اس 9 اولترا هم از نانو سیم‌کارت و هم از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند. در حالی که شبکه‌های eSIM بسیار گسترده هستند، در سطح جهانی در دسترس نیستند، بنابراین ممکن است کاربران جایی پیدا کنند که باید از سیم‌کارت فیزیکی برای دسترسی به داده‌های تلفن همراه در رایانه لوحی خود استفاده کنند.

Galaxy Tab S9 Ultra این انعطاف‌پذیری را برای آنها فراهم می‌کند، در غیر این صورت فقط eSIM است یا اصلاً داده نیست.

IP68 مقاوم در برابر آب و گرد و غبار

سامسونگ تقاضای دیرینه خود را برای مقاوم‌سازی تبلت‌هایش در برابر آب و گرد و غبار با سری گلکسی تب اس 9 برآورده کرد. مدل‌های پرچم‌دار قبلی این شرکت این قابلیت را نداشتند و ما احساس می‌کردیم که این امر در متمایز کردن تبلت‌های گلکسی از رقبا، به‌ویژه آیپد، کمک زیادی خواهد کرد.

بنابراین حتی از طریق آیپد پرو جدید که در بسیاری از جنبه‌ها پیشرفت کرده است، این عنصر حیاتی دوام را از دست می‌دهد. این تبلت دارای استاندارد IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مانند گلکسی تب اس 9 اولترا نیست، اصلاً چنین رتبه‌ای ندارد، بنابراین در حالی که می‌توانید با آخرین تبلت سامسونگ خود به راحتی کنار استخر استراحت کنید، اما بسیار بهتر خواهید بود. نگران سقوط تصادفی آیپد پرو هستید.

اسلات کارت MicroSD

بسیاری از طرفداران سامسونگ از تصمیم این شرکت برای حذف کارت microSD از گوشی های پرچمدار چندان راضی نیستند، اما هنوز این تصمیم را برای تبلت های پرچمدار خود نگرفته است. Galaxy Tab S9 Ultra دارای یک اسلات کارت microSD است که امکان افزایش فضای ذخیره سازی خارجی را فراهم می کند.

اپل هرگز طرفدار توسعه microSD نبوده است، بنابراین تعجب آور نیست که ببینیم تبلت پرچمدارش این قابلیت را ندارد. از آنجایی که هر دوی این تبلت‌ها برای کاربران قدرتمند در نظر گرفته شده‌اند، در حالت ایده‌آل به عنوان یک وسیله ثابت در جریان کاری آن‌ها، گسترش حافظه خارجی یک ویژگی بسیار مفید است زیرا افزودن فضای ذخیره‌سازی بیشتر را که به راحتی قابل تعویض است نیز بسیار آسان می‌کند.

اندازه نمایشگر

آیپد پرو جدید با 13 اینچ، یکی از بزرگترین نمایشگرهای تبلت اپل را دارد. بله، فناوری Tandem OLED که این شرکت با کمک سامسونگ برای این دستگاه ایجاد کرده است، مزایایی دارد، اما هنوز به اندازه Galaxy Tab S9 Ultra بزرگ نیست.

تبلت پرچمدار سامسونگ دارای صفحه نمایش بزرگ 14.6 اینچی است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه بزرگتر 90.7% در مقایسه با iPad Pro 86.9% است. وقتی صحبت از اندازه نمایشگر به میان می‌آید، بزرگ‌تر همیشه بهتر است، و با کیفیت استثنایی پنل OLED سامسونگ، Galaxy Tab S9 Ultra تجربه تماشای فوق‌العاده‌ای را برای بازی و سرگرمی فراهم می‌کند.

قیمت

آیپد پرو 256 گیگابایتی از 1299 دلار شروع می شود که 100 دلار گرانتر از Galaxy Tab S9 Ultra با 256 گیگابایت است که از 1199 دلار شروع می شود. خرید این تبلت از نظر عینی بسیار عالی است، زیرا محصولی را دریافت می کنید که از بسیاری جهات برتر از iPad Pro است و بدون شک بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.