اپل بعید است که سامسونگ را درگیر نبرد آشکار بر سر Galaxy AI کند

سامسونگ امسال روی هوش مصنوعی تبلیغاتی همه کاره شد. تحت برچسب جدید Galaxy AI، سامسونگ مجموعه‌ای از ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی و سیستم‌های یادگیری ماشین گوگل را معرفی کرد و اعلام کرد که گلکسی اس 24 اولین گوشی با هوش مصنوعی است.

رقابت جدیدی با محوریت هوش مصنوعی در بازار موبایل در حال ظهور است. سامسونگ اولین کسی بود که این حرکت را انجام داد، به همین دلیل به نظر می رسد که غول فناوری کره ای قوانین تعامل را تعیین کرده است. سایر برندهای گوشی که با هوش مصنوعی سر و کار دارند، اگر بخواهند در رقابت باقی بمانند، باید با شرایط سامسونگ مخالفت کنند.

اپل بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ است، با این حال، رویداد معرفی اپل آیپد این هفته ممکن است سرنخی از استراتژی هوش مصنوعی غول کوپرتینویی به ما داده باشد. و اگر رویداد دیروز اتفاق بیفتد، نبرد برای برتری هوش مصنوعی بین اپل و سامسونگ ممکن است آنطور که سامسونگ انتظار داشت تماشایی و مستقیم نباشد.

اپل احتمالا وانمود خواهد کرد که گلکسی AI وجود ندارد

در حالی که سامسونگ با هر فرصتی که به دست می آورد، Galaxy AI را به عنوان یک ویژگی بزرگ تبلیغ می کند، به نظر می رسد اپل موضع متفاوتی در مورد ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی و ML اتخاذ کرده است.

این شرکت برخی از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و ML مانند تصحیح اسکن اسناد و حذف یکپارچه پس‌زمینه ویدیو در Final Cut Pro برای iPad را ارائه می‌کند و اپل همچنین به توسعه‌دهندگان برنامه‌هایی که می‌خواهند ابزارهای هوش مصنوعی و ML را در برنامه‌های خود پیاده‌سازی کنند، کمک می‌کند. موتور عصبی قدرتمند (NPU). NPU در تراشه M4 قادر به انجام 38 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) است.

با این حال، حتی اگر اپل قبلاً برخی از ابزارهای هوش مصنوعی را ارائه کرده باشد، واقعاً سر و صدای زیادی در مورد آنها ایجاد نکرده است. این شرکت به طور مختصر آنها را در کنار سایر ویژگی‌های غیر هوش مصنوعی نشان داد، به گونه‌ای که گویی آنها به سادگی برای دوره آموزشی و بخش‌هایی از تجربه اپل هستند. هیچ ابزار هوش مصنوعی و ML را تحت یک برچسب جدید “Apple AI” قرار نداده و اعلام نکرده است که عصر هوش مصنوعی در راه است.

همانطور که من آن را می بینم، اپل به طور کلی از تایید سامسونگ و استراتژی هوش مصنوعی گلکسی خودداری کرد و حتی با عرضه آیپد پروهای جدید وارد عرصه نبرد هوش مصنوعی نشد. به نظر می‌رسد اپل تلاش‌های سامسونگ را نادیده گرفته و سعی کرده قبل از شروع نبرد هوش مصنوعی پایان دهد.

یا حداقل، این چیزی است که من معتقدم اپل امیدوار است به آن دست یابد. این روش اپل است. تا زمانی که اپل وانمود می کند که سامسونگ و گلکسی AI وجود ندارند، و تا زمانی که به معرفی ویژگی های جدید هوش مصنوعی ادامه می دهد، اپل قوانین تعامل خود را برای این نبرد آینده هوش مصنوعی تعیین خواهد کرد. لازم نیست در داخل استادیوم سامسونگ رقابت کند. در واقع، اپل به احتمال زیاد به رفتار خود مانند یک ورزش متفاوت ادامه خواهد داد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.