سامسونگ دیسپلی، ال‌جی و اپل سطح OLED را افزایش داده‌اند

اپل دیروز از سری جدید آیپدها شامل مدل های جدید آیپد ایر و پرو رونمایی کرد. این یک رویداد بسیار هیجان انگیز برای طرفداران اپل بود زیرا برای اولین بار، این شرکت از فناوری صفحه نمایش OLED برای آیپد پروهای جدید خود استفاده می کند.

از آنجایی که صفحه‌های حرفه‌ای اپل رسماً به OLED منتقل شده‌اند، سامسونگ دیگر تنها برند معقولی برای تبلت‌های OLED نیست. اما جالب اینجاست که آیپد پروها از هیچ فناوری OLED استفاده نمی کنند. صفحه نمایش اپل یک جانور متفاوت است.

اپل با کمک تولیدکنندگان صفحه نمایش کره ای، از جمله Samsung Display و LG Display، نوع جدیدی از OLED را برای آخرین تبلت های iPad Pro خود ساخته است. اپل آن را Tandem OLED می نامد و بسیار چشمگیر است.

سامسونگ، ال‌جی و اپل OLED را به ارتفاعات جدیدی رسانده‌اند

صفحه نمایش OLED جدید Tandem که توسط جدیدترین تبلت های iPad Pro استفاده می شود از OLED معمولی روشن تر می درخشد. یک پنل OLED به اندازه کافی برای آی‌پد پروها روشن نبود، بنابراین اپل با بهره‌گیری از تخصص تولید سامسونگ و ال‌جی دیسپلی، طراحی دو پشته‌ای به نام OLED پشت سر هم ایجاد کرد.

فناوری OLED جدید اپل شامل دو پنل است که در کنار هم قرار گرفته اند و به صفحه نمایش اجازه می دهد تا به سطح روشنایی بالاتر از حد معمول برسد. برای زمینه، گلکسی تب اس 9 اولترا، که دارای یک صفحه نمایش OLED سنتی تک لایه است، تقریباً 900 نیت روشنایی دارد. در مقابل، اپل می‌گوید آی‌پد پرو جدید با OLED پشت سر هم می‌تواند به ۱۶۰۰ نیت برسد.

اگرچه این فناوری هوشمند با کمک تولیدکنندگان نمایشگر کره ای امکان پذیر شد، اما اپل اعتبار طراحی آن را بر عهده گرفت و نام “Tandem OLED” را ابداع کرد. اینکه آیا این نوع فناوری دو پشته توسط سامسونگ الکترونیکس برای سری گلکسی تب اس خود استفاده خواهد شد یا خیر، باید دید. اما اگر چنین شود، سامسونگ احتمالاً آن را Tandem OLED نمی نامد.

غول فناوری کره ای ممکن است در اواخر سال جاری از سری جدید Galaxy Tab S رونمایی کند. گلکسی تب اس 10 با نام آزمایشی دو ماه پیش و زمانی که باتری آن به صورت آنلاین ظاهر شد، نشانه‌هایی از وجود خود را نشان داد، اما چیز زیادی مشخص نیست. سامسونگ می تواند دنباله های Tab S9 را در اواخر سال جاری منتشر کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.