ابزار گوگل داده های شخصی را از جستجو حذف می کند

چگونه می خواهید هر بار که اطلاعات شخصی شما به صورت آنلاین ارسال می شود، هشداری دریافت کنید؟ وقتی نام، آدرس یا شماره تلفن خود را در گوگل جستجو می‌کنید، می‌توانید ببینید چه نوع اطلاعاتی درباره شما آنلاین است. به گفته CNBC، گوگل یک ویژگی مخفی دارد که وقتی اطلاعات شخصی شما را به صورت آنلاین مشاهده کرد به شما هشدار می دهد و به شما کمک می کند این اطلاعات را از جستجوی Google حذف کنید.

از مرورگر وب خود به myactivity.google.com/results-about-you بروید. روی «نتایج برای بررسی»، «شروع به کار» ضربه بزنید و با دو ضربه روی «بعدی» آن را دنبال کنید. اطلاعات شخصی خود از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. برای هر درخواست می توانید بیش از یک ورودی داشته باشید.

از شما خواسته می‌شود تأیید کنید که این همه اطلاعاتی است که می‌خواهید Google مراقب آن‌ها باشد، و وقتی این کار را انجام دادید، Google از شما می‌خواهد تصمیم بگیرید که اگر داده‌های شخصی شما در این مورد پیدا شد چگونه به شما هشدار داده شود. اینترنت می توانید انتخاب کنید که از طریق ایمیل، از طریق اعلان فشار یا هر دو به شما اطلاع داده شود. فرآیند راه‌اندازی زمانی به پایان می‌رسد که Google یک پیام پاپ‌آپ برای شما ارسال می‌کند که می‌گوید «ما در حال بررسی هستیم».

در این مرحله، فقط باید عقب بنشینید و هر زمان که اعلانی از Google دریافت کردید مبنی بر اینکه اطلاعات شخصی شما را آنلاین پیدا کرده است، می توانید انتخاب کنید که گوگل آن را از موتور جستجوی خود حذف کند یا آن را ترک کند. فقط به خاطر داشته باشید که بر اساس Statista، گوگل 83 درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد، به این معنی که صرف نظر از اینکه اطلاعات شخصی خود را در جستجوی Google بگذارید یا پاک کنید، تصمیم شما بر تعداد زیادی از افرادی که می‌توانند به دنبال آن باشند تأثیر می‌گذارد. شما آنلاین هستید.

اگر تصمیم دارید نظر خود را تغییر دهید یا متوجه شدید که هنگام تایپ اطلاعات خود اشتباه کرده اید، به سادگی به صفحه “نتایج درباره شما” برگردید و از ابتدا شروع کنید. به خاطر داشته باشید که Google نمی‌تواند داده‌های شخصی شما را از اینترنت حذف کند، اما می‌تواند آن‌ها را از جستجوی Google حذف کند و پیدا کردن آن را سخت‌تر کند.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.