راهنمای جامع خرید اقساطی لوازم خانگی

خرید اقساطی از گذشته تا امروز، شیوه ای مرسوم و مقرون به صرفه برای تهیه آن دسته از مایحتاجیست که خرید آن ها، هزینه زیادی را به افراد تحمیل می کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

به همین خاطر معمولا در هنگام خرید وسایل و کالاهایی که پر هزینه و گران قیمت محسوب می شوند، فروش اقساطی به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار می گیرد.

طی چند سال گذشته، با افزایش بی سابقه و مداوم نرخ انواع لوازم خانگی، همواره شاهد کاهش قدرت خرید خانواده ها هستیم.

خرید جهیزیه، خرید لوازم برقی بزرگ و کوچک و خرید مایحتاج ضروری برای شروع زندگی، این روزها با هزینه های زیادی همراه شده است.

اما چگونه می توان با استفاده از روش خرید اقساطی، این اقلام را تهیه کنیم بدون این که فشار زیادی را از لحاظ مالی متحمل شویم.

در ادامه همراه باشید با راهنمای جامع خرید اقساطی لوازم خانگی، تا قدم به قدم اطلاعات کافی را در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم.

قدم اول: پیدا کردن یک فروشگاه معتبر

با توضیحاتی که ارائه کردیم، این روزها بسیاری از فروشگاه های بزرگ و کوچک لوازم خانگی، از ارائه تسهیلات خرید اقساطی لوازم خانگی برای مشتریان می گویند. اما آیا هر فروشگاهی برای فروش اقساطی لوازم خانگی صلاحیت لازم را دارد؟

به عنوان مثال تصور کنید که یکی از لوازم برقی مورد نیاز خانه تان را به صورت اقساطی، از یک فروشگاه تهیه کرده اید.

اگر کالای خریداری شده شما، محصول معتبر و با کیفیتی نباشد، می تواند خیلی زود و حتی پیش از آن که بازپرداخت اقساطتان به پایان برسد، هزینه های اضافه ای را نظیر هزینه تعمیرات یا تعویض قطعات، به شما تحمیل کند.

در این میان اما مجموعه های بزرگی همچون شهر لوازم خانگی، توانسته اند با ارائه کالاهای معتبر و همچنین شرایط اقساط ایده آل، اعتماد و رضایت هم وطنانمان را به خوبی جلب نمایند.

در این مجموعه انواع کالاهای با کیفیت که توسط برندهای معتبر ساخته و تولید شده اند به همراه ضمانت نامه و خدمات پس از فروش، به خریداران معرفی و عرضه می شود.

بنابراین برای یک خرید اقساطی مقرون به صرفه، اولین کاری که بایستی انجام دهید، پیدا کردن یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد با محصولات استاندارد است.

قدم دوم: توجه به تنوع محصولات

پس از پیدا کردن یک فروشگاه معتبر، کار دومی که بایستی انجام دهید، توجه به تنوع محصولات است.

فروشگاهی که تنوع کافی را از لحاظ نوع محصولات نداشته باشد، به شما اجازۀ یک انتخاب سنجیده و حساب شده را نمی دهد. چرا که شما تنها در سایه تنوع و مقایسه است که می توانید بهترین کالا را متناسب با نیاز و شرایط خودتان پیدا کنید.

مثلا زمانی که قصد خرید یک یخچال فریزر را برای آشپزخانه تان دارید، می توانید با مراجعه به یکی از مجموعه های بزرگ عرضه لوازم خانگی، نظیر مهد فرش، انواع یخچال فریزرها را مشاهده و قیمت و ویژگی های آن ها را بررسی نمایید.

در نهایت می توانید یخچال فریزری که بیشترین تناسب را با چیدمان آشپزخانه تان دارد و همچنین از نظر قیمت و امکانات، با آنچه که مد نظر شماست، نزدیکی بیشتری دارد، انتخاب کنید.

بنابراین توجه به تنوع محصولات دومین موضوعیست که در هنگام خرید اقساطی بایستی به آن توجه کنید.

لوازم آشپزخانه

قدم سوم: توجه به تنوع در شرایط باز پرداخت اقساط

شاید این مورد یکی از مهم ترین مواردی باشد که بایستی در حین انجام خرید اقساطی به آن توجه کنید.

صرف موضوع فروش اقساطی لوازم خانگی، نمی تواند دلیلی برای انتخاب این روش خرید باشد. بلکه بایستی با بررسی شرایط اقساط ببینیم که آیا این روش خرید برای ما به صرفه است یا خیر.

علاوه براین بعضی از مجموعه ها و فروشگاه ها در هنگام فروش اقساطی لوازم خانگی تنها یک یا دو روش محدود را برای بازپرداخت اقساط، به مشتریان معرفی می کنند.

این در حالیست که در فروشگاه های بزرگی نظیر هایپر تخصصی شهر لوازم خانگی، علاوه بر این که خرید اقساطی برای مشتریان کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد، شرایط باز پرداخت بسیار متنوعی نیز وجود دارد که خریداران می توانند یکی از این روش‌ها را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایند.

به عنوان مثال خریداران لوازم منزل در شهر لوازم خانگی می توانند انواع کالاهای مورد نیاز خود را با پیش پرداخت 30 درصد از مبلغ کل، در اقساط کوتاه مدت (6 ماهه)، میان مدت (12 ماهه) و بلند مدت (24 ماهه) خریداری نمایند.

در این مجموعه حتی این امکان در نظر گرفته شده است که خریداران بدون هیچ گونه پیش پرداختی، کالای مورد نیازشان را به صورت 100% اقساطی، انتخاب و خریداری کنند.

قدم چهارم: توجه به کیفیت و همچنین خدمات پس از فروش

آخرین اقدامی که در حین خرید اقساطی لوازم خانگی بایستی انجام دهید این است که پس از انتخاب محصول و بررسی چند و چون شرایط خرید اقساطی، از کیفیت، کارآیی و همچنین خدمات پس از فروش آن، اطمینان حاصل کنید.

عرضه محصولات بی کیفیت و فاقد خدمات پس از فروش، ولو به صورت اقساطی، نمی تواند انتخاب مقرون به صرفه ای برای شما باشد.

به همین جهت مجموعه های بزرگی نظیر شهر لوازم خانگی، همواره در تلاشند که کالاهای معتبر، با کیفیت و دارای ضمانت نامه و خدمات پس از فروش مناسب را به مشتریان و خریداران عرضه کنند.

این موضوع باعث می شود که خریداران هم از بابت طول عمر، ماندگاری و کارآیی محصول اطمینان حاصل کنند و هم در صورت مواجهه با هر مشکل احتمالی، بتوانند با خیالی آسوده از خدمات پس از فروش بهره بگیرند.

خرید قسطی لوازم خانگی

سخن پایانی

بحث خرید اقساطی لوازم خانگی، یکی از موضوعاتیست که همواره برای مصرف کنندگان و خریداران ابهامات زیادی داشته و باعث می شود که گاها در انتخاب فروشگاه های معتبر برای خرید اقساطی، دچار اشتباه شوند.

در این نوشتار تلاش کردیم شما را با چند و چون خرید اقساطی و تمامی مراحلی که لازم است در حین انجام خرید اقساطی لوازم خانگی پشت سر بگذارید، آشنا نماییم.

امیدواریم با توجه به مطالبی که گفته شد، بتوانید برای خرید اقساطی لوازم خانگی، بهترین و ایده‌ آل ترین گزینه را انتخاب نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.