آیفون‌ها اکنون می‌توانند تشخیص دهند که Galaxy SmartTag کاربر را ردیابی می‌کند یا خیر

اپل و گوگل مدتی است که روی توسعه مشخصات صنعتی برای شناسایی دستگاه های ردیابی مکان ناخواسته کار می کنند. خوب، این دو شرکت توسعه را تکمیل کرده و در نهایت مشخصات را راه اندازی کردند.

«تشخیص ردیاب‌های مکان ناخواسته» نامیده می‌شود. اپل این مشخصات را بر روی آیفون‌های دارای iOS 17.5 پیاده‌سازی می‌کند، که از دیروز شروع به انتشار کرد، و گوگل این کار را بر روی دستگاه‌هایی انجام می‌دهد که روی آندروید 6.0 یا نسخه جدیدتر سیستم‌عامل کار می‌کنند.

دستگاه‌های اندروید و آیفون‌هایی که از این مشخصات پشتیبانی می‌کنند، در صورتی که دستگاه ردیابی مکان ناشناخته‌ای که با مشخصات صنعتی سازگار است، در حال حرکت با شما باشد، اعلانی با عنوان «[Item] Found Moving With You» نشان می‌دهد. هنگامی که روی این اعلان کلیک کنید، می‌توانید شناسه ردیاب را ببینید، صدایی را روی ردیاب پخش کنید تا مکان آن را پیدا کنید و دستورالعمل‌هایی را برای غیرفعال کردن آن ببینید.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه در دسترس قرار دادن این ویژگی توسط گوگل در دستگاه های اندرویدی وجود ندارد. این می تواند با به روز رسانی سیستم Google Play انجام شود. به این ترتیب، می‌تواند این مشخصات را در همه دستگاه‌های اندرویدی صرف نظر از برندی که از آن آمده‌اند، در دسترس قرار دهد. در حال حاضر، AirTag و دستگاه‌های ردیابی مکان مبتنی بر شبکه Find My Device Google از این مشخصات پشتیبانی می‌کنند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.