هوش مصنوعی Gemini گوگل با Google Photos ادغام می شود

رویداد دیروز Google I/O 2024 تماماً در مورد هوش مصنوعی بود. اعلامیه های زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود داشت که حتی گوگل تعداد دفعات استفاده از کلمه “AI” را در سخنرانی اصلی (122 بار) پیگیری کرد. یکی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی شامل امکان درخواست از Google Photos برای نمایش تصاویر یا ویدیوهایی با توضیحات دقیق است.

Google Photos در حال ادغام Gemini است

گوگل دستیار هوش مصنوعی Gemini خود را در Google Photos ادغام می کند. این به کاربران امکان می دهد تصاویر یا ویدیوهای خاصی را که با توضیحات دقیق مطابقت دارند درخواست کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از برنامه بخواهید تصاویری از بچه‌های شما و اینکه چگونه شنای آنها در طول سال‌ها بهبود یافته است را نشان دهد. Google Photos تمام عکس‌های شما را که در فضای ابری آپلود شده‌اند بررسی می‌کند و تصاویر را درست از زمانی که بچه‌های شما شروع به یادگیری شنا کردند تا ویدیوهای برنده شدن در مسابقه و تصاویر برنده شدن گواهی‌ها یا جوایز را نشان می‌دهد.

گوگل نمونه ای از کاربری را به نمایش گذاشت که از Gemini در داخل Google Photos درباره پلاک خودروی خود سوال می کرد. تمام تصاویر ماشین‌ها را غربال کرد، ماشینی که اغلب در کتابخانه Google Photos ظاهر می‌شد را شناسایی کرد و با تصویری بازگشت که در آن پلاک ماشین به وضوح قابل مشاهده است. حتی شماره پلاک خودرو را به عنوان پاسخ صوتی ارائه کرد.

Gemini از چندین شناسه (روز، تاریخ، مکان، زمان و سایر اشیاء در تصاویر) برای یافتن اطلاعات در مورد چیزهایی که یک کاربر نیاز دارد استفاده می کند. این ویژگی با ویدیوها نیز کار می کند، اما گوگل یک نسخه نمایشی زنده برای آن نداشت. این ویژگی «در تابستان امسال» برای کاربران عرضه خواهد شد، اما مشخص نیست که آیا فقط در برخی کشورها یا در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

سامسونگ همچنین از چندین ویژگی هوش مصنوعی در برنامه استوک گالری خود در One UI 6.1 استفاده کرده است. با این حال، این ویژگی‌ها بیشتر به ویژگی‌های ویرایش تصویر مربوط می‌شوند، و می‌توانید نحوه عملکرد آنها را در ویدیوی دقیق زیر دریابید. هوش مصنوعی همچنین جستجو در برنامه گالری را در دستگاه‌هایی که One UI 6.1 دارند، بهبود بخشید.

گوگل دائماً در حال بهبود جمینی، جدیدترین دستیار هوش مصنوعی خود است که روی مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و مدل‌های بینایی بزرگ (LVM) اجرا می‌شود. چند ماه پیش فاش شد و در حال حاضر شروع به جایگزینی دستیار Google برای اکثر ویژگی ها کرده است. در رویداد Google I/O دیروز، گوگل ادغام با Gmail، Google Calendar، Google Photos، Google Workspace و YouTube را اعلام کرد.

به زودی Google Gemini به طور کامل جایگزین Google Assistant خواهد شد و پس از تکمیل جایگزینی، می توان از آن در تمامی گوشی های هوشمند و تبلت های گلکسی استفاده کرد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.