کلمه هوش مصنوعی 121 بار در Google I/O 2024 ذکر شد: 5 اطلاعیه جالب!

پس از مدت ها انتظار و هیجان، سرانجام گوگل شب گذشته میزبان کنفرانس I/O خود شد. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، این رویداد را آغاز کرد و بیش از 2 ساعت به طول انجامید و اطلاعیه های زیادی منتشر شد.

اولین چیزی که کاملاً روشن شد، و چیزی که همه ما از آن آگاه بودیم، این بود که I/O امسال تماماً در مورد هوش مصنوعی است. بسیاری از اعلان‌های هوش مصنوعی در طول سخنرانی منتشر شد، خود کلمه ۱۲۱ بار به خوبی تکرار شد. اجازه دهید به سرعت 5 اطلاعیه جالب هوش مصنوعی را با شما به اشتراک بگذاریم.

جستجوی گوگل

گوگل قبلاً برخی از ویژگی های هوش مصنوعی را با جستجوی Google گنجانده بود، اما اکنون با جمینی این ویژگی را حتی بیشتر کرده است. اکنون می‌تواند با مدیریت منابع از چندین سایت، پاسخ‌های بهتری به کاربران بدهد.

شما نیازی به صرف زمان برای تحقیق نخواهید داشت و می توانید به راحتی همه چیز را با مرورهای هوش مصنوعی خلاصه کنید. حتی می توانید چیزهایی مانند برنامه های غذایی را در جستجوی Google برنامه ریزی کنید. این ابتدا در ایالات متحده اجرا خواهد شد.

هوش مصنوعی Gemini برای Google Workspace

این غول موتور جستجو Gemini را برای Google Workspace نیز راه اندازی کرده است. Google Gemini را به عنوان یک پانل جانبی در برنامه‌های Workspace قرار می‌دهد و به کارآمدتر شدن کار کمک می‌کند. برای پاسخ دادن از مدل Gemini 1.5 Pro استفاده خواهد کرد.

با این کار، می‌توانید کار را با کارایی بیشتری در برنامه‌های Workspace مختلف هماهنگ کنید. حتی برنامه جیمیل نیز به لطف Gemini دارای ویژگی های هوش مصنوعی داخلی است، مانند خلاصه کردن ایمیل ها و غیره.

برای یافتن عکس ها سوال بپرسید

Google Photos اکنون Gemini را نیز دارد. گوگل Ask Photos را معرفی کرده است که به شما کمک می کند عکس های خود را بهتر سازماندهی کنید.

می‌توانید از عکس‌ها بپرسید تا عکس‌های خاصی را از گالری خود دریافت کنید، وظایفی مانند ایجاد عکس‌های برجسته تعطیلات را اختصاص دهید، و حتی سؤال بپرسید و با تجزیه و تحلیل اطلاعات عکس‌های شما، پاسخ‌ها را به شما بدهد. این ویژگی به زودی عرضه خواهد شد.

هم تیمی هوش مصنوعی

گوگل همچنین هوش مصنوعی Teammate را برای Workspace معرفی کرد. مانند یک هم تیمی ساختگی در یک فضای چند کاربره است. این هم تیمی بخشی از گروه‌ها و کارت‌های شما در Workspace خواهد بود و می‌تواند گروه‌های چت، ایمیل‌ها و اسناد را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات مناسب را برای شما بیاورد و در وقت شما صرفه‌جویی کند. حتی می تواند وظایف خاصی را که شما می خواهید انجام دهد، انجام دهد. بنابراین اساسا کارآموز هوش مصنوعی خودتان.

Imagen 3 & Veo

در نهایت، گوگل دو چیز جالب را نیز معرفی کرد، Imagen 3 و Veo. Imagen 3 پیشرفته ترین مدل تبدیل متن به تصویر تا به امروز است. همچنین با یک متن بهبودیافته رندر شده با هوش مصنوعی در تصاویر همراه است. اگر آنچه گوگل ادعا می کند درست باشد، می تواند تصاویر واقعی واقعی ایجاد کند و این مانند یک تغییر بازی خواهد بود.

 

سرانجام، Veo. همچنین یک مدل هوش مصنوعی برای محتوای هوش مصنوعی متن به ویدیو است. می تواند ویدیوهایی با کیفیت 1080p تولید کند و می تواند بیش از یک دقیقه فیلم بسازد.

شما می توانید از سبک های مختلف سینمایی نیز برای ایجاد ویدیو استفاده کنید. این ابزار بسیار چشمگیر است زیرا درک خوبی از زبان طبیعی و معنای بصری دارد. این ویژگی در حال حاضر محدود به پیش‌نمایش‌های خصوصی است، اما گوگل قصد دارد در آینده آن را با YouTube Shorts و سایر برنامه‌ها همراه کند.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.