مزایای ثبت برند لباس در ایران

برند تجاری یا نام تجاری، هویت یک کسب و کار و شغل به منظور اهداف تجاری، بازاریابی و حقوقی می باشد. ثبت برند تجاری در ایران شرایط و روش های مختلفی دارد و برای این کار باید از قوانین روز آگاه باشید تا در اسرع وقت نسبت به دریافت آن اقدام کنید. ثبت برند لباس در ایران به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه ای که این کسب و کار در کشور ما دارد، مزایا و امکانات خاصی دارد. اما پیش از بررسی مزایا بهتر است با پتانسیل های این بازار و سپس به چگونگی دریافت و روش های مختلف آن بپردازیم. Brand در واقع به عنوان امضای یک کسب و کار یا ویترین آن در ایران شناخته می شود و برای مثال لباس و پوشاک هایی که با برند ایکس شناخته شوند و رضایت مشتری از آنها بالا باشد، بیشتر در کشور مورد استقبال قرار می گیرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ثبت برند لباس چیست؟

برند ( مارک، نمانام ) که در ایران با نام تجاری شناخته می شود، یک اسم و نام منحصر به فرد است که می توانید برای خود و لباس هایتان انتخاب کنید. ثبت برند لباس به فرآیند : تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری، انتخاب اسم، استعلام برند های ثبت شده، پرداخت هزینه های مورد نیاز و … گفته می شود. این برند می تواند بصورت فارسی یا داخلی و حتی بین المللی به ثبت برسد. افراد حقیقی مثل من و شما می توانند اقدام به دریافت یک برند بصورت شخصی کنند. همچنین شرکت ها و کمپانی ها نیز برای این کار می توانند اقدام نمایند. پس فرقی نمی کند شما صاحب یک تولیدی لباس هستید یا صرفا مغازه دارد و فروشگاه لباس های مردانه یا زنانه. در همه حال می توانید یک نام تجاری اختصاصی برای خود بصورت قانونی ثبت کنید.

مهم ترین مزایای ثبت برند لباس در ایران

با ثبت برند لباس در ایران، هیچ تولیدی، شخص یا فروشگاهی نمی تواند بدون اجازه شما اقدام به فروش محصولات با برند ثبت شده شما کند. این قابلیت باعث حفظ حق و حقوق کامل لباس های شما شده و در صورت مشاهده عدم رعایت این قانون، می توانید از طریق مراجع رسمی و قضایی پیگیری نمایید. از  طرف دیگر شما بیشتر شناخته خواهید شد و اگر مشتری از جنس و کیفیت لباس های شما راضی باشد، رفته رفته با فعالیت های برندینگ توسط شما و بر سر زبان افتادن برندتان، می توانید بخشی از بازار را به دست بگیرید. شما با ثبت برند لاتین یا بین المللی لباس می توانید در زمینه صادرات محصولات خود نیز فعالیت داشته باشید و برند تجاری شما در کشور های زیادی شناخته می شود. این برند معمولا با نام مادرید شناخته می شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند لباس

در نظر بگیرید که مدارک لازم بر اساس فرد متقاضی ( حقیقی یا حقوقی ) و نوع برند ( بین المللی یا فارسی ) تعیین می شود. با این حال شرایط کلی و اسناد مورد نیاز به شرح زیر است.

  • کارت ملی و شناسنامه متفاضی ثبت برند لباس
  • مجوز فعالیت شما ( شامل جواز تولید، کسب ، پروانه بهره برداری و …)
  • برای ثبت برند بین المللی نیاز به کارت بازرگانی می باشد
  • ارئه مدارک ثبتی شرکت ( برای ثبت برند شرکتی )
  • روزنامه آخرین تغییرات ثبت شده در شرکت ( برای ثبت برند شرکتی لباس )

هزینه ثبت برند لباس در ایران چقدر است؟

هزینه ثبت برند تجاری لباس در ایران، بر اساس نوع برند شما تعیین می شود. به عنوان مثال هزینه و تعرفه برند بین المللی از برند های فارسی و داخلی بیشتر است. از طرف دیگر معمولا برند های حقوقی و شرکتی هزینه بیشتری به نسبت برند شخصی لباس دارند. با این حال به دلیل نوسانات بالای ارزش پول ایران، جهت اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید به سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت مراجعه نمایید که با سابقه بالا در زمینه مسائل حقوقی تاسیس شرکتها و برند های تجاری در ایران و سایر کشورها، مرجع مناسبی جهت پیگیری این امور می باشد.

قوانین انتخاب اسم برای برند تجاری لباس

برای انتخاب یک اسم مناسب و اختصاصی جهت ثبت نام تجاری یا لوگو باید از قوانین آن آگاه باشید. این قوانین بصورت خلاصه به شرح زیر است:

  • یک اسم غیر تکراری و خاص انتخاب کنید
  • از انتخاب اسامی کشور ها، شهر ها و اسامی کلی شبیه به آن پرهیز کنید
  • نام تجاری مورد نظر شما نباید با قوانین و سیاست های کشور ایران مغایرت داشته باشد
  • نام تجاری برای لباس نباید از صفات توصیفی استفاده کند
  • درج اسم افراد مشهور وتاریخی ممنوع می باشد
  • انتخاب نماد و لوگو هایی شبیه به پرچم کشور ها یا نماد های بین المللی غیر قابل ثبت است

استعلام برند های ثبت شده لباس

استعلام ثبت برند باعث می شود تا از کلیه نام های تجاری از پیش ثبت شده در ایران یا کشور مورد نظر آگاه شوید. از طریق استعلام برند می توانید با کلیه برند ها و علائم تجاری که تا کنون به ثبت رسیده است، مطلع شوید. از طریق سامانه آگاه ثبت شما می توانید بصورت رایگان از این امر مطلع شوید و در انتخاب نام تجاری یا لوگو برای لباس های خود عملکرد بهتری داشته باشید.

تفاوت برند بین المللی لباس با برند داخلی

نام تجاری بین المللی با واژه برند لاتین یا مادرید شناخته می شود. این نام در حدود 100 کشور دنیا به رسمیت شناخته می شود که کشور ایران نیز جزو آنها می باشد. از طرفی برند داخلی فقط در داخل کشور اعتبار دارد و خارج از ایران به رسمیت شناخته نمی شود. هزینه این دو نیز با یکدیگر تفاوت داشته و برند لاتین تعرفه ی بیشتری دارد. شما می توانید بصورت همزمان اقدام به دریافت هر دو کنید و هیچ گونه محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

مشاوره رایگان ثبت برند لباس در ایران

امتیاز دریافت مشاوره رایگان باعث می شود تا برای انتخاب علامت تجاری یا نام تجاری مورد نظر، بدون هیچ گونه مشکل و کمبود اطلاعات مراحل را طی کنید. این قابلیت را می توانید از سامانه ثبت شرکت و برند آگاه ثبت، به آدرس اینترنتی https://agahregister.net دریافت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.