تشخیص سقوط اپل واچ جان یک کوهنورد را از آسیب جدی نجات داد

اپل واچ دارای بسیاری از ویژگی های ممکن برای نجات جان است و یکی از ویژگی هایی که برای کمک به مایک مناند برای زنده ماندن از یک آسیب جدی استفاده شد، ویژگی تشخیص سقوط بود. مناند با دو سگ خود در منطقه تفریحی ملی رودخانه چاتاهوچی در حال پیاده روی بود که سگ های نیش یک کایوت را از دور دیدند. مناند در توضیح اقدامی که تشخیص سقوط را در ساعتش فعال کرد، گفت: «آنها ترسیدند و مرا به زمین زدند و از مسیر بیرون کشیدند.

هنگامی که اپل واچ سقوطی را تشخیص داد (در اپل واچ SE، سری 4 یا بالاتر، یا اپل واچ اولترا یا جدیدتر موجود است)، به مچ دست کاربر ضربه می‌زند، زنگ هشدار به صدا در می‌آورد و هشداری را در ساعت نشان می‌دهد. کاربر می تواند با فشار دادن Digital Crown، ضربه زدن روی Close در گوشه سمت چپ بالا یا ضربه زدن روی “من خوبم” زنگ هشدار را خاموش کند. با این حال، اگر اپل واچ برای حدود یک دقیقه هیچ حرکتی را تشخیص ندهد، به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می گیرد.

کوهنورد گفت: «من حتی نتوانستم به تلفن برسم زیرا تلفنم در جیبم بود که روی آن دراز کشیده بودم. او گفت: «نمی‌توان گفت چه مدت آنجا دراز می‌کشیدم. “من متوجه شدم که نمی توانم حرکت کنم، نمی توانم بلند شوم. درد زیادی داشتم. هنگامی که با 911 تماس گرفتم، آنها با من ماندند تا زمانی که اورژانس حاضر شد.”

مناند متوجه شد که چقدر خوش شانس بود که اپل واچ خود را در آن روز همراه داشت، زیرا مدت زیادی از سقوط او نگذشته بود که زنی 46 ساله از سندی اسپرینگز و دو سگش در همان پارک افتادند. آن زن زنده نماند. او گفت: «وقتی آن را خواندم، فکر کردم که می‌توانستم خودم باشم. چون تنها بودم، هیچ‌کس اطرافم نبود، هیچ‌کس واقعاً نمی‌دانست کجا هستم.»

پس از این حادثه، کوهنورد یک یادداشت تشکر به تیم کوک، مدیر عامل اپل نوشت و اپل با فاکس 5 در رازول صحبت کرد تا به اشتراک گذاری داستان کمک کند.

اگر سن خود را در اپل واچ یا برنامه Health وارد کرده اید و 55 سال یا بیشتر دارید، ویژگی تشخیص سقوط به طور پیش فرض فعال می شود. همچنین اگر 18 تا 54 ساله هستید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات در Apple Watch > My Watch > Emergency SOS، آن را فعال کنید و Fall Detection را روشن کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.