نقد و بررسی اپل واچ سری 9

معرفی اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9 جدید تقریباً شبیه مدل های قبلی است، اما دارای یک تراشه کاملاً جدید و بسیار سریعتر است و از یک حرکت بسیار جالب جدید پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد از ساعت خود بدون لمس آن استفاده کنید. به علاوه چند تراشه دیگر وجود دارد.

با این حال، ویژگی شماره یک کاربران – عمر باتری – حتی یک ذره تغییر نکرده است و سری 9 هنوز هر روز نیاز به شارژ مجدد دارد و با همان عمر باتری 18 ساعته قبلی رتبه بندی می شود.

بنابراین آیا ارزش ارتقا به این ساعت جدید را دارد و این پیشرفت‌های کوچک‌تری که اپل انجام داده دقیقاً چه هستند؟

تازه های اپل واچ سری 9

  • حرکت جدید Double Tap اواخر امسال ارائه می‌شود
  • S9 SiP جدید
  • صفحه نمایش 2 برابر روشن تر
  • حداقل روشنایی بهبود یافته است
  • تراشه UWB نسل دوم
  • سیری اکنون می تواند به داده های Health دسترسی داشته باشد و آن را ضبط کند
  • کیف صورتی جدید
  • بند های ساعت جدید به همراه ساعت
  • جعبه کوچکتر، تولید کلی کربن خنثی

جعبه گشایی اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9 در یک جعبه کوچکتر عرضه می شود، و این عالی است زیرا جعبه ساعت قبلی بسیار بلند و شکل عجیبی داشت، و این ساعت جدید به راحتی در فضاهای بیشتری قرار می گیرد. با این حال، محتویات داخل جعبه تغییر نکرده است. می‌توانید خود ساعت و یک کابل شارژ مغناطیسی، به‌علاوه چند دفترچه راهنمای کاربر و بند موردنظرتان را پیدا کنید.

طراحی، نمایشگر و اندازه اپل واچ سری 9

سری 9 جدید دقیقاً مانند سری 8 قبلی به نظر می رسد، همان بدنه مستطیل شکل آشنا، همان اندازه های 41 میلی متری و 45 میلی متری و همان وزن. تنها چیز جدید یک گزینه رنگ صورتی است که همزمان با موفقیت فیلم باربی محبوب در همان زمان به دست می آید.

چیزی که تغییر کرده صفحه نمایش است. نه اندازه آن، بلکه روشنایی: اکنون می تواند دو برابر روشن تر شود و به 2000 نیت برسد. در حالی که این میزان در مدل قبلی سری 8 حدود 1000 نیت است. این ساعت هوشمند جدید اپل برای استفاده در خارج از منزل عالی است. بنابراین می توانید نمایشگر آن را بدون حتی خم کردن چشمان خود ببینید.

و در تاریکی، تنها به 1 نیت کاهش می یابد، که نسبت به حداقل سطح روشنایی 2 نیت قبلی بهبود یافته است. این ممکن است یک پیشرفت کوچک به نظر برسد، اما وقتی از ساعت خود در شب در رختخواب استفاده می کنید، قابل توجه است.

پردازنده و نرم افزار Apple Watch Series 9

خبر بزرگ برای سری 9، چیپست جدید اپل S9 (یا به قول اپل SiP) درون ساعت است. این اولین تراشه جدید اپل واچ در سال‌های اخیر است و اکنون دارای 5.6 میلیارد ترانزیستور (60 درصد بیشتر از گذشته)، پردازنده گرافیکی 30 درصد سریع‌تر و موتور عصبی 4 هسته‌ای جدید است که 2 برابر سریع‌تر از قبل است.

این عالی است، فقط انتظار تغییر زیادی در استفاده روزانه نداشته باشید، اپل واچ قبلاً به سرعت و روان کار می کرد و اکنون نمی توانستیم تغییرات زیادی را مشاهده کنیم، هنوز هم به همان سرعت است.

با این حال، تمام این قدرت جدید بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و برای ویژگی های جدید پیشرفته تر استفاده می شود. به عنوان مثال، اکنون بسیاری از دستورات Siri به جای رفتن به فضای ابری، بر روی دستگاه پردازش می‌شوند و بر روی دستگاه اجرا می‌شوند، که باعث می‌شود تعاملات سیری بسیار سریع‌تر و همچنین در زمان آفلاین در دسترس باشد.

در مورد نرم افزار، سری 9 در هنگام راه اندازی بر روی watchOS 10 اجرا می شود و این یکی از تغییرات بصری بزرگتر در سیستم با حرکات بصری تر و عملکردهای جدید دکمه های جانبی آشنا و تاج دیجیتالی بوده است.

هیچ تغییری در سنسور ضربان قلب یا GPS وجود ندارد، به این معنی که سری 9 هنوز یک دستگاه GPS تک باند است و فقط سری Apple Watch Ultra دارای GPS دو بانده است.

ژست جدید Double Tap

اپل ژست جدید Double Tap را به برجسته‌ترین ویژگی معرفی سری 9 تبدیل کرد و در واقع یک ویژگی فوق‌العاده است که اپل توانست تا زمان عرضه آن را مخفی نگه دارد.

این پردازنده با تراشه جدید S9 از پردازش سریع‌تری استفاده می‌کند، به همین دلیل است که اپل می‌گوید به مدل‌های قدیمی‌تر نمی‌آید و فقط روی سری 9 کار می‌کند.

همانطور که احتمالا قبلاً شنیده اید، این یک ویژگی کاملاً جدید نیست. حرکت دوبار ضربه زدن به عنوان یک ویژگی دسترس‌پذیری قبلاً در دسترس بود، اما اکنون آن را اصلاح‌تر کرده و به سطحی از دقت ارتقا می‌دهد که به آن امکان می‌دهد راهی جدید و یکپارچه از تجربه ساعت باشد.

کاری که انجام می دهد این است که از ژیروسکوپ و شتاب سنج برای تشخیص دو بار ضربه زدن روی انگشت و شست با هم استفاده می کند. اکثر مردم احتمالاً به انگشت شست و اشاره خود ضربه می زنند، اما این کار با انگشت شست + انگشت وسط، شست + انگشت اشاره  نیز کار می کند. این ویژگی در اواخر سال جاری از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار ارائه می‌شود، بنابراین می‌توانیم به شما بگوییم دقیقاً چگونه کار می‌کند.

اگر در صفحه اصلی هستید، از طریق ویجت هایی که روی صفحه ساعت شما می گذرد، همچنین می توانید زمانی که در داخل برنامه ای هستید که به عنوان ضربه زدن روی دکمه اصلی عمل می کند، از آن استفاده کنید. اگر تماس ورودی دارید، با دو بار ضربه زدن به تماس پاسخ داده می‌شود یا به آن پایان می‌دهد، یا اگر از ساعت به‌عنوان منظره یاب از راه دور برای دوربین استفاده می‌کنید، می‌توانید برای گرفتن عکس یا ویدیو دوبار ضربه بزنید.

توجه داشته باشید که این دو ضربه زدن هنوز در حالت های ورزشی کاری انجام نمی دهد، بنابراین امیدواریم در آینده به این موضوع رسیدگی شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید در سری 9، تراشه Ultra-Wide Band 2 (UWB) است که اکنون به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید، بنابراین می‌توانید تلفن، دوستان گمشده‌تان یا AirTag را راحت‌تر پیدا کنید.

باتری و شارژ اپل واچ سری 9

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، عمر باتری در سری 9 حدود 18 ساعت باقی می ماند، یا اگر در حالت کم مصرف از آن استفاده کنید، می توانید دو برابر آن را دریافت کنید.

و این کمی بد است، عمر باتری بهبود یافته برای سال‌ها بیشترین درخواست اپل واچ باقی مانده، اما تغییری نکرده است. در سرعت شارژ نیز تغییری مشاهده نمی شود.

مدل ها و قیمت اپل واچ سری 9

بیایید تمام مدل‌ها و قیمت‌های اپل واچ سری 9 را بررسی کنیم، اما نکته کوتاه این است که قیمت‌ها در ایالات متحده مانند سال گذشته است! هیچ تغییری وجود ندارد.

  • اپل واچ سری 9 آلومینیومی 41 میلی متری: از 399 دلار برای GPS، 499 دلار برای تلفن همراه
  • سری 9 اپل واچ آلومینیومی 45 میلی متری: از 429 دلار برای GPS، 529 دلار برای تلفن همراه
  • اپل واچ سری 9 استیل 41 میلی متری: از 699 دلار
  • Apple Watch Series 9  فولاد ضد زنگ 45 میلی متری: از 749 دلار

به خاطر داشته باشید که اتصال سلولی یک گزینه در مدل های آلومینیومی است، در حالی که تمام مدل های فولادی ضد زنگ با اتصال سلولی عرضه می شوند.

مشخصات اپل واچ سری 9

در زیر می توانید نمای کلی از مشخصات اپل واچ سری 9 را مشاهده کنید:

مشخصات اپل واچ سری 9
مدل ها (اندازه، وزن، قیمت) 41 میلی متر / 45 میلی متر، هر دو در نسخه های Wi-Fi یا Wi-Fi + Cellular
پردازنده، رم، حافظه تراشه S9
نرم افزار watchOS 10
باتری و شارژ شارژر مغناطیسی با عمر باتری 18 ساعته
، 50 درصد در 30 دقیقه
حسگرها GPS
HR، اکسیژن خون، ارتفاع سنج، ECG
ویژگی های جدید تراشه UWB 2 Double Tap

نقاط قوت

  • صفحه نمایش بسیار روشن تر.
  • سیری سریعتر به درخواست های اولیه پاسخ می دهد
  • حرکت جدید Double Tap امیدوارکننده به نظر می رسد
  • دقیق ترین سنسور ضربان قلب در صنعت

نقاط ضعف

  • اصلاً هیچ تغییر اساسی وجود ندارد.
  • عمر باتری فقط یک روز باقی می ماند.
  • بدون گزینه شکل گرد.
  • فقط با آیفون کار می کند.

جمع بندی

به طور خلاصه، اپل واچ سری 9 به وضوح یک به روز رسانی بزرگ نیست، اما چند ویژگی جالب و برجسته را ارائه می دهد.

ژست Double Tap به وضوح موضوع مهمی است، و اگر مردم شروع به استفاده از آن کنند، ممکن است بازی را تغییر دهد، اما فقط زمان در مورد آن صحبت خواهد کرد. Siri آفلاین و سریعتر نیز بسیار خوب است.

اگر ساعت هوشمندی دارید که از آن راضی هستید، دلیل زیادی برای ارتقاء به سری 9 نمی‌بینیم، اما اگر ساعت شما در حال قدیمی‌تر شدن است و به دنبال ساعت جدیدی هستید (و با شارژ کردن هر بار آن مشکلی ندارید)، سری 9 به وضوح یکی از بهترین های موجود است.

امتیاز دهید
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.