معرفی تفریحات و جاهای دیدنی اهواز

اکنون که فصل پاییز است بلیط اهواز خود را رزرو کنید و از هوای مطبوع و دل‌پذیر اهواز لذت ببرید. جاذبه‌های گردشگری و تفریحات اهواز، شرایط ایده‌آلی را برای پذیرش مسافران فراهم می‌سازد. بازدید از جاذبه‌های گردشگری و استفاده از تفریحات متنوع اهواز، برای تمام سنین امکان‌پذیر است. بنابراین با خرید بلیط هواپیما اهواز سفری هیجان‌انگیز در انتظارتان خواهد بود. مکان‌های تفریحی اهواز در کنار رود کارون و گشت‌ و گذار روی پل‌های آن، تجربه‌ای به‌یادماندنی است. همین‌طور دیدن آسمان پرستاره اهواز روی پل کارون منظره‌ای بی‌نظیر را به تصویر می‌کشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مکان‎های تفریحی اهواز

اهواز از مکان‌های تفریحی بسیاری برخودار است که سفر را برای مسافران، دلچسب‎تر خواهد کرد. این شهر دارای شهربازی‌های متنوع، موزه‌ها، ورزش‌های آبی مختلف و تفریحات بسیار دیگری برای گذراندن اوقات فراغت شما است. در ادامه به معرفی تفریحاتی که می‌توانید در اهواز انجام دهید می‌پردازیم.

شهربازی پادادشهر اهواز

پادادشهر در بزرگ‌راه آیت‎الله بهبانی، یکی از پرطرفدارترین شهربازی‌های اهواز است که از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین شهربازی‌های اهواز در بین کودکان محسوب می‌شود. این شهربازی بعد از تعطیلی کوتاه‌مدتی، با تجهیزات و وسایل بازی بیشتری، میزبان کودکان و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

شهربازی سحرآمیز اهواز

شهربازی سحرآمیز، از شهربازی‌های مورد علاقه بزرگسالان به‌شمار می‌رود؛ چرا که این شهربازی در مرکز خرید مهزیار واقع شده است. این شهربازی با وسایل و تجهیزات بازی برای کودکان، امکان خرید را برای والدین نیز، آسان می‎کند. اولین قطار هوایی ایران، سینما چند بعدی، ماشین ضربه‌ای، بولینگ و بیش‌از 240 نوع بازی دیگر، در این مجموعه برای کودکان و تمام اعضای خانواده‌ فراهم شده است.

موزه خراطی اهواز

هنر خراطی که تلفیقی از هنر و چوب است یکی از اصلی‌ترین صنایع دستی ایران محسوب می‌شود. بد نیست بدانید اولین موزه خراطی ایران، مجموعه‌ای از 400 اثر بی‎نظیر استاد عبدالرحیم فروتن بوده است. در سفر به اهواز و  بازدید از موزه خراطی، دید و نگاه‌تان به هنر خراطی و وسعت کاربرد آن تغییر خواهد کرد. این موزه که نشانی از صنایع دستی اهواز بوده، از اهمیت ویژه‌ای در میان طرفدارانش برخوردار است.

موزه هنرهای معاصر اهواز

موزه هنرهای معاصر با 80 اثر هنری فوق‌العاده، یکی دیگر از قدیمی‎ترین موزه‌های اهواز است که در سال 1338 ساخته شد. این موزه مجموعه‌ای از گالری‌های مختلف، سالن‎های همایش، کارگاه‎های آموزش و اقامت‌گاه‌ها را در بر می‌گیرد که شرایط مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. آثار این موزه متعلق به هنرمندان خوزستانی و دیگر شهرهای ایران است که توصیه می‌شود بعد از رزرو بلیط اهواز و سفر به این شهر، بازدید از موزه هنرهای معاصر را از دست ندهید.

موزه علم و طبیعت

موزه علم و طبیعت درواقع از دو بخش علم و طبیعت تشکیل شده است که در دانشگاه شهید چمران قرار دارد. در هر کدام از این دو بخش، آثار  مرتبط با موضوع سالن خود ارائه شده است؛ برای مثال در سالن علم، می‌توانید از مجموعه‌ای از دستگاه‌های نجوم، زمین‌شناسی، مجسمه و ماکت بازدید کنید. در بخش طبیعت نیز، پرندگان، حشرات، آبزیان، خزندگان و پستان‎داران به نمایش گذاشته شده است. این موزه یک انتخاب مناسب برای تفریحات خانوادگی محسوب می‌شود تا هم کودکان و هم بزرگسالان در کنار هم از جذابیت‌های این موزه لذت ببرند.

مجموعه پارک آبی اهواز

اخیرا پارک‌های آبی، به‌شدت مورد توجه عموم قرار گرفته است؛ چراکه لحظات شاد و خارق‌العاده‌ای را برای افراد رقم می‌زند. خبر خوب این است که یکی از بهترین پارک‎های آبی ایران، در اهواز قرار دارد که از امکانات و تجهیزات بازی بسیاری برخوردار است. سرسره‌های مهیج، چاله‌های فضایی و دیگر وسایل بازی این پارک لحظات شاد و مفرحی را برای افراد فراهم می‎کند. علاوه‌بر این مجموعه، استخرهای دیگری مانند جهان، راشا، راه‌آهن، فجر، کوثر و … امکانات بسیاری مانند استخر، چکوزی و سونا انتخاب مناسبی برای تفریحات شما خواهد بود.

اسکله تفریحی

اگر تا کنون بلیط اهواز را رزرو کرده و به این شهر سفر کرده باشید، بدون شک خاطراتی با رود کارون و شب‌های پر از شور و هیجان آن خواهید داشت. اسکله تفریحی واقع در شرق رود کارون، امکانات و تجهیزات مفرحی مانند قایق‌سواری و جت اسکی را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. همچنین غذاهای خوشمزه و سنتی اهواز با ادویه‎های تند و معطر جنوبی، در این اسکله به گردشگران ارائه می‌شود.

پارک جزیره

جزیره کوچک رود کارون، شرایط مناسبی را برای تفریح و دوچرخه‌سواری گردشگران فراهم می‎کند. قدم‌زدن در سواحل کارون، در زیر نور مهتاب و تماشای ستاره‌های آسمان اهواز، خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. توصیه می‌شود در سفر به اهواز، اوقاتی را در این جزیره کوچک و دوست‌داشتنی، در کنار خانواده به‌خوشی بگذرانید. برای ثبت لحظه‌هایتان می‌توانید به بازدید پارک‌های دیگر اهواز، مانند پارک ساحلی، لاله، مهزیار، ملت، دولت و گلستان بروید تا از فاصله کم آن‌ها با پل سفید، سوژه‌های عکاسی زیبایی را کشف کنید.

پل سفید اهواز

پل سفید، یکی از 8 پل ساخته‎شده روی رود کارون است که بخش شرقی و غربی شهر را به هم متصل می‌کند. این پل فلزی، روی پایه‌های بتنی قرار دارد که اطراف آن را پارک تفریحی جزیره اهواز فرا گرفته است. فضای سبز و رستوران‌های متنوع اطراف این پل، گردشگران را شیفته خود می‎کند. برای لذت‌بردن از این فضا کافی است در کنار رود کارون بنشینید و از چشم‌انداز بی‌نظیر آن لذت ببرید.

پل سیاه اهواز

پل سیاه از اولین و مهم‌ترین پل‌ها و جاذبه‌های گردشگری اهواز است که شبیه به کمربندی سیاه، دو طرف رود کارون را به هم متصل می‌کند. این پل که هم‌زمان با افتتاح راه‌آهن سراسری در سال 1308 ساخته شد، به یکی از مهم‌ترین مسیرهای ریلی جنوب کشور تبدیل شده است.

پل طبیعت کیان‌پارس

پل طبیعت کیان‌پارس یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز است که با چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از رود کارون، زیباترین جاذبه دیدنی را در این شهر به تصویر می‌کشد. پل طبیعت، دو پارک ساحلی و پارک لاله را به یکدیگر متصل می‌کند. با قدم‌زدن روی این پل و دیدن شکوه و زیبایی کارون، شنیدن صدای جوش‌وخروش آب و چهچه پرندگان، نمایی از بهشت را مجسم خواهید کرد.

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای کوچک سورت مسروپ، با نمایی سفیدرنگ، در خیابان مصطفایی اهواز قرار دارد. این کلیسا توسط ترداد داویدیان، یکی از کارکنان شرکت نفت در دوره پهلوی ساخته شده است. بد نیست بدانید امروزه تعداد کمی از ارامنه برای انجام مناسک خود، به این کلیسا می‌روند.

با فلای تودی سفری مهیج را تجربه کنید

اکنون که برای سفر پاییزی خود، تصمیم دارید بلیط اهواز را رزرو کنید، سایتی معتبر را برای خرید بلیط‌تان انتخاب نمایید. بدون شک فلای تودی همراهی مطمئن برای شما خواهد بود. کافی است سری به سایت فلای تودی بزنید تا در سریع‌ترین زمان و به ساده‌ترین شکل و تنها با چند کلیک بلیط خود را خریداری نمایید. برای خریدی ارزان و مقرون به‌صرفه، از بلیط‌های چارتری و لحظه آخری قافل نشوید. همین‌طور استفاده از نمودار قیمتی و تقویم قیمتی را فراموش نکنید. رزرو بلیط از سایت فلای تودی همراه با ارائه خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.