تأثیر هوش مصنوعی بر مشاغل چیست؟ مایکروسافت و لینکدین فاش می کنند!

هوش مصنوعی طوفانی را در دنیای ما به پا کرده است و آنچه مردم بیش از همه نگران آن هستند این است که چگونه بر شغل آنها در آینده تأثیر می گذارد.

مایکروسافت و لینکدین گزارش نسبتاً تامل برانگیزی را فاش کردند که نحوه ورود هوش مصنوعی به فضاهای کاری و تأثیر آن بر افراد را روشن می کند. گزارشی با عنوان «هوش مصنوعی در محل کار اینجاست. حالا قسمت سخت فرا می رسد.”

برای تدوین این گزارش، بازیکنان از 31000 نفر در 31 کشور نظرسنجی کردند. همچنین توسط گرایش‌های کار و استخدام لینکدین، تریلیون‌ها سیگنال بهره‌وری مایکروسافت 365 و تحقیقات مشترک با مشتریان Fortune 500 پشتیبانی می‌شد. بنابراین گزارش مقداری ارزش دارد.

انقلاب هوش مصنوعی شتاب بیشتری می گیرد

همانطور که می دانیم، سال 2024 تاکنون سال هوش مصنوعی بوده است. هوش مصنوعی امسال به محل کار نیز رسید. کارفرمایان سعی کردند هوش مصنوعی را در دفاتر خود بگنجانند.

این گزارش نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی مولد در شش ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است. لینکدین می گوید که بسیاری از حرفه ها در تلاش هستند تا مهارت های هوش مصنوعی را به مجموعه خود اضافه کنند تا از این وضعیت جان سالم به در ببرند.

بله، همه واقعاً می‌خواهند هوش مصنوعی را در دفاتر خود بگنجانند، اما آنها همچنین در حال آزمایش آن هستند زیرا این یک زمینه جدید است. شرکت ها هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای نتایج ملموس تجاری با چالش هایی مواجه هستند. رهبران در چندین نقطه با چالش هایی روبرو هستند.

الف- هیچ چشم انداز مناسبی در مورد هوش مصنوعی وجود ندارد، این که به کجا ختم می شود، چگونه می توان آن را انجام داد و غیره.

ب- حتی کارمندان ابزارهای هوش مصنوعی شخصی را وارد می کنند. این گزارش نشان می دهد که 75 درصد از کارکنان دانش در حال حاضر از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنند.

این گزارش می‌گوید: «اگرچه 79 درصد از رهبران موافق هستند که پذیرش هوش مصنوعی برای رقابتی ماندن حیاتی است، 59 درصد نگران کمی کردن دستاوردهای بهره‌وری هوش مصنوعی هستند و 60 درصد می‌گویند که شرکت آنها فاقد چشم‌انداز و برنامه‌ای برای اجرای آن است.»

با این حال، این گزارش جنبه روشن تری هم داشت. در اینجا سه ​​دیدگاه وجود دارد که بر پتانسیل تحول آفرین هوش مصنوعی منعکس می شود:

همانطور که قبلاً اشاره کردم، 75 درصد از کارکنان دانش در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند. آنها می گویند که بهره وری بهتر در زمان، افزایش خلاقیت و بهبود تمرکز را به عنوان مزایای کلیدی فراهم می کند.

با رونق هوش مصنوعی در سرتاسر جهان، تقاضای فزاینده ای برای متخصصان ماهر در هوش مصنوعی وجود دارد. کمبود استعداد در حال افزایش است و کارفرمایان بیشتر به سمت استخدام افرادی که مهارت های هوش مصنوعی دارند تمایل دارند.

66 درصد از کارفرمایان می گویند که افرادی را که مهارت های هوش مصنوعی ندارند استخدام نمی کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، افراد به تنهایی در حال ارتقاء مهارت هستند. افزایش 142 برابری در اعضای لینکدین که چنین مهارت هایی را به پروفایل خود اضافه می کنند.

ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که هوش مصنوعی واقعاً پویایی کار را تغییر داده است. بیش از 90 درصد از کاربران قدرتمند می گویند که هوش مصنوعی به آنها کمک می کند در زمان صرفه جویی کنند و به آنها کمک می کند تا بارهای کاری سنگین روزانه را طی کنند.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.