قفل در توییتر به چه معناست؟

توییتر یک پلتفرم اجتماعی است که به همه کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاه شما به نام «توییت» را مشاهده کنند. شما می توانید با قفل کردن حساب خود، این توییت ها را عمومی یا خصوصی کنید. توییت های عمومی برای همه در توییتر قابل مشاهده است، در حالی که توییت های خصوصی فقط برای دنبال کنندگان حساب قابل مشاهده هستند. بنابراین حتما تعجب می کنید که چرا برخی از کاربران نماد قفل را در توییتر دارند. همراه چیکاو باشید.

جواب سریع

در توییتر، قفل به معنای خصوصی بودن یک حساب کاربری است. وقتی یک حساب خصوصی است، به این معنی است:

  1. فقط دنبال کنندگان فعلی شما می توانند توییت های شما را در حساب قفل شده ببینند.
  2. کاربران فقط می توانند درخواست دنبال کردن چنین حساب کاربری را داشته باشند در حالی که شما باید آن را از طریق فرآیند دستی تأیید کنید.
  3. فالوورها نمی‌توانند توییتی را که در یک حساب قفل شده به اشتراک می‌گذارید، بازتوییت کنند، در حالی که دیگران فقط می‌توانند توییت شما را به‌عنوان مورد علاقه مشاهده کرده و علامت‌گذاری کنند.
  4. توییت های حساب قفل شده برای جستجوی عمومی یا در موتورهای جستجو مانند گوگل قابل مشاهده نیستند.
  5. وقتی حساب خود را قفل می‌کنید، کاربرانی که از آنها نام می‌برید متوجه نمی‌شوند که شما قفل کرده‌اید، به جز کسانی که حساب شما را دنبال می‌کنند.

حساب خصوصی در توییتر به کاربری گفته می شود که اکانت عمومی را انتخاب نکرده است. فرض کنید یک نماد قفل در کنار نام کاربری کاربر در صفحه نمایه یا توییت‌ها نشان داده می‌شود. محافظت از توییت های آن کاربر روشن است. شما نمی توانید توییت چنین حسابی را ریتوییت کنید. فقط شما می توانید توییت های خود را بازتوییت کنید و نقل قول کنید اگر محافظت از توییت را فعال کنید.

راهنمای گام به گام نحوه استفاده از ویژگی قفل در توییتر

هنگامی که یک حساب توییتر جدید ثبت می کنید، این پلتفرم به طور پیش فرض نمایه شما را عمومی می کند. هر یک از ۲۸۸ میلیون کاربر فعال توییتر ممکن است توییت‌های شما را ببینند. اگر بخواهید از حساب برای اهداف شخصی استفاده کنید، این ایده ممکن است چالش برانگیز باشد. اگر فقط قصد چت کردن با افراد خود را داشته باشید، ممکن است توجه زیادی به آنچه توییت می‌کنید برای شما مناسب نباشد.

در چنین سناریویی، روشن بودن ویژگی قفل ممکن است بهترین راه برای حفظ خصوصی شما باشد. فرض کنید قصد دارید از حساب توییتر برای تجارت استفاده کنید یا اگر اتفاقاً یک شرکت است. قفل کردن چنین حسابی توصیه نمی شود زیرا برای الگوریتم جستجوی عمومی باز نخواهید بود.

می توانید انتخاب کنید که یک توییت را با نماد قفل یا کل حساب توییتر قفل کنید. صرف نظر از این، هر کاربری با نماد قفل می خواهد آنچه را که با عموم به اشتراک گذاشته می شود محدود کند.

بنابراین وقتی یک حساب کاربری قفل شده می بینید، به این معنی است که کاربر حریم خصوصی حساب را تغییر داده است. بخش زیر مراحل قفل کردن حساب کاربری خود را در توییتر در رایانه شخصی و تلفن همراه توضیح می دهد.

روش شماره 1: توییتر خود را روی رایانه شخصی قفل کنید

هنگامی که می خواهید حساب کاربری عمومی توییتر خود را قفل کنید، اولین قدم دسترسی به حساب کاربری خاص است. می توانید این کار را در رایانه شخصی خود یا با برنامه Twitter در دستگاه تلفن همراه خود انجام دهید. فرض کنید قصد دارید این کار را با رایانه شخصی خود انجام دهید. در این صورت، از طریق مرورگر به توییتر مراجعه کنید.

در اینجا نحوه قفل کردن حساب توییتر خود در رایانه شخصی آورده شده است:

  1. مرورگر وب خود را باز کنید، به توییتر بروید و در صورت نیاز وارد شوید.
  2. در صفحه اصلی، روی دکمه More (یک دایره تعبیه شده در سه خط افقی) کلیک کنید.
  3. از لیست گزینه ها روی دکمه Settings and Support کلیک کنید تا یک لیست کشویی دریافت کنید.
  4. گزینه Settings and privacy را با نماد تنظیمات از لیست کشویی انتخاب کنید.
  5. در صفحه منوی حساب خود، روی اطلاعات حساب کلیک کنید و اجازه دهید داده ها بارگیری شوند.
  6. توییت های محافظت شده را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در نهایت، کادر محافظت از توییت های خود را علامت بزنید.

پس از انجام تمام این مراحل، توییت شما قفل می شود و باید انتخاب کنید که چه کسی می تواند با آن تعامل داشته باشد. این روش فقط برای صفحه وب و قفل کردن حساب شما در رایانه شخصی ایده آل است.

روش شماره 2: قفل کردن توییتر از دستگاه تلفن همراه

دسترسی به تنظیمات حساب خود در دستگاه تلفن همراه کمی با نحوه انجام آن در رایانه شخصی متفاوت است. اگر می‌خواهید این کار را در دستگاه تلفن همراه خود انجام دهید، برنامه توییتر را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. این برنامه دارای پس زمینه آبی و لوگوی پرنده سفید است.

  1. در اینجا نحوه قفل کردن توییتر در دستگاه تلفن همراه آمده است:
  2. برنامه توییتر را باز کنید و در صورت نیاز وارد شوید.
  3. در صفحه اصلی برنامه، گوشه سمت چپ بالا را برای آواتار نمایه خود بررسی کنید و روی آن ضربه بزنید.
  4. سپس در لیست گزینه‌های نوار کناری، تنظیمات و پشتیبانی و سپس تنظیمات و حریم خصوصی را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  5. از لیست گزینه هایی که ظاهر می شود، روی Privacy and Safety کلیک کنید.
  6. پس از آن بر روی گزینه Audience and Tagging در بالای صفحه کلیک کنید.
  7. در نهایت، دکمه Protect your Tweets را تغییر دهید.

با مراحل بالا می توانید به راحتی توییتر خود را با استفاده از اپلیکیشن موبایل قفل کنید. اگر می خواهید قفل آن را باز کنید، می توانید این روند را تکرار کنید. همچنین می‌توانید از این مراحل برنامه تلفن همراه در رایانه شخصی خود برای قفل کردن حساب خود استفاده کنید.

جمع بندی

عملکرد قفل در توییتر نشان می دهد که توییت یا حساب خصوصی است. همانطور که در مقاله بیان کردیم، فعال کردن این ویژگی ساده است. پس از فعال سازی، به صفحه پروفایل خود بروید تا مطمئن شوید که توییت های شما ایمن هستند. یک قفل کوچک باید در کنار نام کاربری توییتر شما ظاهر شود.
امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.