راهنمای جامع خرید تجهیزات آزمایشگاهی در ایران

از یک آزمایشگاه بدون داشتن دستگاه و تجهیزات مورد نیاز پرسنل آن آزمایشگاه، نمی توان بازدهی مناسبی را انتظار داشت. یکی از وظایف اصلی مدیر اشد یا مسئول اصلی آزمایشگاه ها بررسی دستگاه ها و سایر تجهیزات و ابزار های مورد نیاز برای پیشبرد هرچه بهتر آزمایشات است. در این مقاله سعی شده است بهترین منابع معتبر خرید دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی در ایران معرفی شوند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اولویت بندی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی

هر آزمایشگاه نیاز به گروهی از تجهیزات عمومی دارد. به عنوان مثال انواع شیشه آلات آزمایشگاهی مانند بشر، بالن ته گرد، بالن ژوژه، ارلن، لوله های آزمایش، پیپت های شیشه ای حباب دار و ساده، مزور یا استوانه مدرج و … در حجم های مختلف نیاز های اولیه تقریبا تمام آزمایشگاه ها است. بسته به آزمایشاتی در هر آزمایشگاه انجام می شود، ممکن است به  شیشه آلات تخصصی تری هم نیاز باشد. به عنوان مثال وجود بورت، کندانسور یا مبرد و … در تمام آزمایشگاه های شیمی و کنترل کیفیت مواد غذایی و شیمیایی ضروری است.

بنابراین پیشنهاد می شود از هر کدام از این ظروف شیشه ای در حجم های مختلف تهیه شود. شیشه آلات آزمایشگاهی با توجه به جنس، برند و کاربرد ها محدوده های قیمتی متفاوتی دارند.

در مرحله دوم باید به سراغ تهیه لیستی از دستگاه های عمومی آزمایشگاه ها بروید. تمام آزمایشگاه ها به دستگاه هایی مانند ترازو آزمایشگاهی، هیتر استیرر، پی اچ متر، آون آزمایشگاهی، سمپلر یا میکروپیپت، دماسنج دیجیتال یا جیوه ای و … نیاز دارند.

در مرحله آخر، برنامه ریزی لازم برای خرید دستگاه های تخصصی باید انجام گیرد. با توجه به نوع آزمایشگاه وکاربرد آن، خرید برخی از دستگاه های تخصصی ضرورت دارد. به عنوان مثال یک آزمایشگاه کنترل کیفیت شیر و لبنیات حتما به دستگاه سانتریفیوژ ژربر نیاز دارد. از طرف دیگر در آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی دستگاه های کروماتوگرافی HPLC و GC بسیار مهم هستند و هر روز تعداد زیادی آزمایشگاه با استفاده از ان ها انجام می شود.

انتخاب هود مناسب آزمایشگاهی برای حفظ سلامت پرسنل بسیار مهم است. هود های آزمایشگاهی در انواع هود های شیمی و لامینار موجود هستند. با توجه به آزمایش هایی که انجام می شود نصب نوع هود مناسب ضروری است.

در این مرحله باید بررسی کنید که چه دستگاه های تخصصی در آزمایشگاه شما حداکثر استفاده را دارند. تهیه این دستگاه ها از فروشگاه های معتبر بسیار مهم است. اما ضرورتی برای خرید برخی از دستگاه ها که شما استفاده مداومی از آن ها ندارید ضرورتی ندارد. هنگامی که نتایج آنالیز چنین دستگاه هایی را برای نمونه های خود، نیاز دارید، می توانید برون سپاری کنید. با برون سپاری چنین آنالیز هایی می توانید از صرف مبالغ قابل توجه برای خرید دستگاه هایی که نیاز زیادی به آن ها نیست جلوگیری کنید. از طرف دیگر فضای کار در ازمایشگاه به مقدار کمتری اشغالی می شود.

مراکز فروش شیشه آلات آزمایشگاهی

انواع شیشه آلات آزمایشگاهی، پیست ها و ظروف نگه داری مواد شیمیایی و نمونه های آزمایشگاهی را در تهران می توانید از فروشگاه های خیابان ناصر خسرو خریداری کنید. تمام این موارد در محدوده های قیمتی متفاوت با توجه اندازه، کیفیت و برند در این مراکز به روش می رسند.

پس از بررسی های میدانی و برآورد قیمتی اجناس در فروشگاه های مختلف این منطقه، می توانید خرید های آتی خود را به صورت تلفنی از فروشگاه مورد اطمینان خود نیز انجام دهید و کالا های خود را با پیک های درون شهری دریافت کنید. با این روش خرید از اتلاف وقت شما جلوگیری می شود.

در فروشگاه های این منطقه معمولا تعدادی از دستگاه های عمومی آزمایشگاهی مانند ترازو های آزمایشگاهی نیز به فروخته می شود. پیشنهاد ما به شما این است که فقط ابزار آلات و ظروف شیشه ای را از این منطقه تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا، که یک سوپر فروشگاه آنلاین در ایران است، تمام انواع شیشه آلات شیشه ای با همکاری با فروشندگان معتبر در سراسر ایران به فروش می رساند.

در خرید های آنلاین که ارسال آن ها با پست صورت می گیرد، از نوع بسته بندی ای که فروشنده انجام می دهد، مطمئن شوید سپس خرید را انجام دهید. بسیاری از این ظروف شیشه ای در برابر ضربه حساس هستند و در بسته بندی نامناسب آسیب می بینند.

خرید انواع دستگاه های آزمایشگاهی

دستگاه های آزمایشگاهی با توجه به این که قیمت بالایی دارند و مستقیما با نتایج به دست آمده از آزمایش ها در ارتباط هستند، باید از مراکز و معتبر و با بررسی دقیق خریداری شوند.

فروشگاه اینترنتی رویان ایران، مرجع فروش تجهیزات انواع آزمایشگاه ها در اقصی نقاط ایران، تامین کننده دستگاه های آزمایشگاهی تخصصی با بهترین کیفیت و قیمت است. شما می توانید بدون واسطه دستگاه های آزمایشگاهی را تهیه کنید. کارشناسان این مجموعه شما را در تهیه انواع دستگاه های آزمایشگاهی مانند اتوکلاو، آون، انکوباتور، سانتریفیوژ، هیتر مگنت، هموژنایزر، میکسر، حمام التراسونیک و … راهنمایی می کنند. سپس با توجه به نیاز شما و بودجه ای که در نظر دارید بهترین مدل دستگاه را پیشنهاد می دهند. تمام محصولات با گارانتی یساله و 10 سال خدمات پس از فروش عرضه می شوند.

برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مجموعه و استعلام قیمت می‌توانید هفت روز هفته با شماره‌های ۰۹۱۲۸۱۴۶۴۱۷ و ۰۲۱۶۶۹۷۱۴۶۷ تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.