از ترازوی دیجیتال چه می‌دانیم؟

میل به سنجیدن، تراز کردن و توزین اشیا و اجسام موجود در طبیعت یکی از دغدغه‌های ازلی بشر بر روی زمین بود. انسان‌ها از هزاران سال پیش همواره سعی داشتند سیطره و نفوذ خود بر طبیعت را گسترش دهند و این آزمون و خطا را آنقدر تکرار کردند تا منجر به انقلاب‌های متعددی در سبک زندگی انسانها شد. یکی از تحولات در زندگی ما انسانها کشف ترازو به عنوان وسیله ای برای سنجیدن جرم اشیاء و اجسام پیرامون انسان است. هیچ سند تاریخی وجود ندارد که نشان دهد اولین بار ترازو به دست چه کسی یا چه قومی اختراع شد و مورد استفاده قرار گرفت اما به اذعان باستان شناسان دیوارنگاره آنوبیس، خدای مردگان در مصر باستان که یک ترازو به دست دارد یکی از قدیمی‌ترین نقوشی است که از این وسیله به جای مانده است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کارکرد ترازو در سالهای گذشته به قدری افزایش یافته و وارد ابعاد مختلف زندگی ما شده است که امروزه بسیاری از ما یک ترازوی خانگی در آشپزخانه و یک باسکول خانگی در اتاق برای سنجیدن روزانه وزن خود داریم تا آن را با رژیم غذایی خود مطابقت دهیم و سلامتی خود را از این طریق تضمین کنیم. امروزه ترازوهای فوق حساس زرگری با توان اندازه گیری چندین سوت تا چند صدهزارم گرم در بازار با قیمت های معقول و دسترسی آسان وجود دارد که شما برای آزمایش می‌توانید توان فوت کردن خود را هم بسنجید یا در نقطه مقابل این داستان باسکول‌های جاده‌ای ایرانی و خارجی قرار دارند که به شما این امکان را می دهند تا به راحتی بار یک کامیون بزررگ چند تنی را منهای وزن ماشین محاسبه و وزن بار آن را با دقت کمتر از یک کیلوگرم محاسبه کنید و همه اینها نشان از این دارد که وزن اجسام یا در حقیقت جرم اجسام چه جایگاهی در مناسبات اقتصادی، اجتماعی و …. بین افراد دارد. اشتباهی به صورت مصطلح در میان اغلب مردم وجود دارد که به غلط جرم اجسام را که باید به کیلوگرم و یا گرم بیان شود به عنوان وزن آن در نظر می‌گیرند و وزن افراد را که باید با عنوان نیوتن بیان کنند با واحد کیلوگرم عنوان می‌کنند. در نظر داشته باشید ما وقتی با هر نوع ترازویی جسمی را در بوته سنجش قرار می‌دهیم در حقیقت در حال اندازه‌گیری جرم آن هستیم و نه وزن آن. به عنوان مثال وقتی عنوان می‌شود که وزن یک عدد هندوانه 10 کیلوگرم است در حقیقت جرم آن 10 کیلوگرم است و وزن آن تقریبا 100 نیوتن است. پس به یاد داشته باشید که ما در حقیقت به وسیله ترازو جرم اجسام را می‌سنجیم نه وزن آنها را.

انواع مختلف ترازو

ترازوها ابتدا به شکل دستی بودند یعنی وسیله‌ای که دست ساز بشر بود با کمک جسم دیگری که نقش معیار و مقیاس را بازی می‌کرد شروع به اندازه‌گیری جرم اجسام می کرد و اکنون به آنها ترازوی دستی می‌گویند. بسیاری از مناسبات اقتصادی در طی هزاران سال گذشته از سرتاسر دنیا از چین تا ایران و روم و اسپانیا به این شکل انجام می گرفت و همه مردم دنیا حتی اگر به یکدیگر اعتمادی هم نداشتند به آن ترازوی دستی اعتماد می‌کردند. با پیشرفت علم و ظهور تکنولوژی ترازوهای جدیدتری وارد بازار شد که به آنها ترازوی برقی یا ترازو دیجیتالی گفته می‌شود. تا دو دهه پیش همچنان ترازوهای غالب در کوچه و بازار ترازوی دستی بود اما اکنون ترازوی دستی را تنها در موزه‌ها می‌توان پیدا کرد و ترازو دیجیتالی را در دورافتاده‌ترین روستاها و آبادی‌ها نیز می‌توان یافت.

انواع ترازو دیجیتال

ترازو دیجیتالی شامل ترازوی صنعتی، آزمایشگاهی، خانگی، آشپزخانه، پزشکی و قطعه شمار است. خرید دستگاه ترازو دیجیتال به راحتی و در بازار انجام می‌گیرد. این دستگاه ها اغلب بر اساس نوع و زمینه کارکردشان طبقه‌بندی می‌شوند و همه اینها جزء دسته‌بندی‌های ترازو دیجیتالی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید دستگاه ترازو دیجیتال را دارید باید به این مساله توجه کنید که نیاز حرفه یا کار شما با کدام مدل از انواع ترازو دیجیتالی مطابقت دارد و سپس نسبت به انتخاب آن و در نهایت خرید دستگاه ترازو دیجیتال اقدام کنید.

برندهای متعدد ایرانی و خارجی از انواع ترازو دیجیتالی در بازار موجود است که از جمله آنها می‌توان به  AND،محک، پند، توزین صدر،سهند، فراسو، کیا، جادور و …. اشاره کرد که می‌تواند نیاز بخش عظیمی از فعالیت‌های صنعتی و بازار را برآورده کند. همیشه قیمت ترازو دیجیتال نسبت به ترازوی دستی گرانتر است. انواع ترازو دیجیتالی از ظرفیت و دقت بالایی نسبت به ترازوی دستی برخوردار هستند و عموما در کسب و کارهای مختلف از جمله فروشگاه‌ها، کارخانجات، تولیدی‌ها و … استفاده می‌شود. در اکثر موارد انواع ترازو دیجیتالی دارای امکاناتی از جمله قابلیت شمارش قطعه، ضد گرد و غبار، کیبورد پوشش‌دار، دارای چاپگر، بدنه ضد آب، اتصال به کامپیوتر و … هستند. جنس بدنه انواع مختلف ترازو دیجیتال به طور معمول از استیل، فلز سخت یا پلاستیک فشرده و باکیفیت ساخته شده است تا مقاومت آن در برابر فعالیت‌های پرمخاطره بالا باشد و اینها بر قیمت ترازو دیجیتال تاثیر گذار است

یکی از تخصصی‌ترین انواع مختلف ترازو دیجیتال مدل آزمایشگاهی آن است. نزدیک به 200 مدل از انواع ترازوی آزمایشگاهی در بازار وجود دارد که طبقه‌بندی آنها مبتنی بر داشتن محفظه است. در خرید انواع ترازوی آزمایشگاهی محفظه‌دار بودن یا نبودن آن اهمیت زیادی دارد معمولا انواع ترازوهای آزمایشگاهی را با میزان دقت و حساسیت آنها نسبت به موادی که جرم آنها در حال محاسبه است، تقسیم‌بندی می‌کنند. حساسیت عمده انواع ترازوهای آزمایشگاهی از 1 گرم شروع شده و تا حساسیت یک صد هزارم گرم با دقت محاسبه می‌شود. انواع ترازوی صنعتی، فروشگاهی، پزشکی، خانگی و آشپزخانه‌ هم شامل مدل‌هایی هستند که مطابق با استانداردهای فضای کسب و کار مورد نظر طراحی و ساخته شده است جوابگوی نیازهای آن کسب‌وکار است.

نحوه کارکرد ترازو دیجیتال

انواع مختلف ترازو دیجیتال با استفاده از یک ابزار بسیار دقیق به نام کشش‌سنج و با اتکا به تکنولوژی پیشرفته‌ای که میزان جرم اجسام را محاسبه می‌کند، کار توزین را انجام می‌دهند. هرچه این ابزار کیفی‌تر و سنجیده‌تر باشد قیمت ترازو دیجیتال نیز گرانتر خواهد بود. این سازو کار پیشرفته در انواع مختلف ترازو دیجیتال به این شکل عمل می‌کند که شما وقتی جسمی را بر روی انواع ترازوی فروشگاهی قرار می‌دهید سیم‌پیچ‌های فلزی که در قسمت زیرین ترازو تعبیه شده است باعث می شود تا هادی الکتریسیته و انتقال این پیام به سنجشگر دستگاه می‌شود. این کار باعث می‌شود تا اندازه دقیق جرم آن جسم محاسبه شود.

خرید دستگاه ترازو دیجیتال می‌تواند برای شما مزایا و معایبی داشته باشد. از جمله اصلی‌ترین معایب یک دستگاه ترازو دیجیتالی نیاز آن به راه‌اندازی با جریان برق است. یعنی اگر شما برق نداشته باشید هیچ کاری با دستگاه ترازو دیجیتالی نمی‌توانید انجام دهید. گران بودن قیمت ترازو دیجیتال از جمله دیگر عواملی است که اگر جزء معایب دستگاه ترازو دیجیتال هم محسوب نشود قطعا جزء نقاط قوت آن نیست. اما دستگاه ترازو دیجیتالی مزایایی هم دارد که از جمله آنها ماندگاری و طول عمر زیاد، کاربرد آسان، قابل اعتماد بودن و داشتن امکانات بیشتر است. شما می‌توانید خرید آنلاین انواع ترازو دیجیتال را از سایت فروشگاه اینترنتی تجهیزات به عنوان قدیمی‌ترین و موثرترین سایت فروش آنلاین تجهیزات آشپزخانه در کشور در دستور کار قرار دهید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان خرید از خدمات ارسال به درب منزل یا محل کار نیز بهره‌مند شوید.

https://tajhizat.co/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.