راهنمای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در دبی

یکی از مهمترین دغدغه‌های گردشگران در شهر دبی، رفت و آمد در شهر و رفتن به مکان‌های مختلف آن است. درواقع، برای بازدید از مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر باید حتماً از یک وسیله نقلیه استفاده شود. خوشبختانه در این شهر، علاوه‌بر هتل‌های لوکس مانند هتل آراوی دبی، وسایل نقلیه متعددی نیز برای رفت و آمد در شهر وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هرکدام از این وسایل ویژگی‌های خود را داشته و برای آن‌ها باید هزینه‌های مختلفی را بپردازید. در زمان سفر به دبی و رزرو هتل هایی مثل هتل آراوی دبی یا دیگر هتل ها حتما توجه داشته باشید که هتل به وسایل حمل و نقل مثل مترو نزدیک باشد. در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری درباره وسایل حمل و نقل عمومی در شهر دبی می‌پردازیم.

مترو دبی را بشناسید

در متروی دبی، هر قطار از 5 واگن تشکیل شده است، که 4 واگن از آن‌ها به واگن‌های نقره‌ای مشهور هستند و برای استفاده عموم مردم در نظر گرفته شده‌اند. یک واگن دیگر آن به دو بخش تقسیم شده که یک بخش مخصوص بانوان و کودکان و دیگری با نام گلدن کلاس یا فرست کلاس شناخته می‌شود.

قیمت بلیط واگن‌های فرست کلاس به‌دلیل امکانات بیشتری مانند صندلی‌های راحت‌تر و چشم‌اندازهای بهتر، بیشتر از سایر واگن‌هاست. از آنجایی که هزینه بلیط متروی دبی بر اساس نوع واگن متفاوت است، واگن‌های فرست کلاس معمولاً تمیزتر بوده و افراد در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنند. در صورت ورود به بخش گلدن کلاس بدون داشتن بلیط مناسب، ممکن است با جریمه تا 100 درهم مواجه شوید؛ پس حتماً قبل از ورود خود بلیط تهیه کنید.

تراموا در دبی

ترامواهای دبی به‌عنوان یکی از وسایل نقلیه عمومی امن شهر محسوب شده و با متروی دبی در بسیاری از موارد شباهت دارند. این ترامواها، با وجود اینکه اولین تراموای مدرن در آسیا به‌شمار می‌آیند، اما به‌عنوان اولین تراموای مدرن در این قاره نیز شناخته می‌شوند و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند.

به‌عنوان مثال، مانند متروی دبی، دارای سه واگن مجزا هستند که یکی اختصاص داده شده به کودکان و بانوان، دیگری واگن عمومی و سومی واگن فرست کلاس است. در واقع، ترامواهای دبی در این زمینه با متروی دبی اشتراکات زیادی دارند؛ برای مثال، واگن فرست کلاس آن‌ها دارای روکش چرمی برای صندلی‌ها است.

ترامواهای دبی همچنین از نظر شیوه پرداخت و امکانات مانند داشتن اینترنت بی‌سیم و… مشابه متروها عمل می‌کنند؛ با این حال، بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در تعداد ایستگاه‌ها و پوشش مناطق شهری است. به‌طور دقیق، تنها 11 ایستگاه تراموا در دبی وجود دارد که اغلب در مناطق گردشگری و پیشرفته مانند دبی مارینا، جمیره و الصفوح واقع شده‌اند.

اتوبوس در دبی

اتوبوس‌ها در دبی یکی از راه‌های مهم حمل و نقل عمومی هستند. این شهر دارای یک شبکه گسترده اتوبوس‌های عمومی است که به افراد امکان می‌دهد به‌راحتی در سراسر شهر حرکت کنند. اتوبوس‌های دبی معمولاً با استفاده از سیستم کارت‌های هوشمند تردد، از مسافران هزینه می‌پذیرند.

این وسیله نقلیه موجب می‌شود که افراد به سرعت و به صورت مقرون به صرفه به مقصد خود برسند. همچنین، اتوبوس‌های دبی یک گزینه مطلوب برای کسانی که از مترو استفاده نمی‌کنند یا به مناطقی که مترو تحت پوشش ندارد، به‌شمار می‌روند. از طریق اتوبوس‌ها می‌توان به مقاصد مختلفی مانند مراکز خرید، مکان‌های تفریحی، مراکز تجاری و … دسترسی داشت.

تاکسی دریایی دبی

تاکسی دریایی یکی از وسایل نقلیه عمومی در شهر دبی است که امکان سفر در طول خلیج فارس را برای مسافران فراهم می‌کند. این سرویس‌ها به‌طور معمول از بنادر مختلف شهر دبی عبور کرده و مسافران را به مقاصد مورد نظرشان منتقل می‌کنند.

تاکسی‌های دریایی دبی یک گزینه مناسب برای سفرهای گردشگری و تفریحی در خلیج فارس هستند، همچنین برای انتقال از یک بندر به بندر دیگر در شهر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هزینه سفر بسته به مسافت و مدت زمان آن تعیین می‌شود. از آنجایی که شهر دبی دارای سواحل زیبا و تفریحی است، تاکسی‌های دریایی به‌عنوان یک انتخاب جذاب برای دیدن مناظر زیبای شهر و کسب تجربه سفر در آب‌های آرام و زیبای خلیج فارس به‌شمار می‌روند.

اتوبوس دریایی در دبی

اتوبوس‌های دریایی دبی به‌عنوان قایق‌هایی طراحی شده‌اند که هم در آب و هم در خشکی حرکت می‌کنند و این ویژگی در خاورمیانه را در هیچ کجای دیگر نخواهید دید. این وسایل نقلیه عمومی در دبی دارای امکاناتی همچون سیستم تهویه سرمایشی و اتوبوس‌های خصوصی برای گردشگران هستند. یکی از ویژگی‌های بارز این اتوبوس‌های دریایی در دبی، قیمت مناسب آن‌ها بوده که معمولاً بین 3 تا 11 درهم متغیر است. این اتوبوس‌ها به سواحل جزیره بلو واترز و منطقه مارینا دبی رفت و آمد می‌کنند.

معمولاً زمان انتظار برای رسیدن هر اتوبوس دریایی بین 12 تا 20 دقیقه است و این وسیله نقلیه از ساعت 10 صبح تا 11 شب در روزهای عادی فعالیت دارد، در حالی که در روزهای تعطیل و جشن‌ها ممکن است تا ساعت 12 شب هم به کار خود ادامه دهد. از دیگر وسایل نقلیه در این شهر می‌توان به تاکسی‌های داخل شهر اشاره کرد.

سخن آخر

استفاده از وسایل نقلیه عمومی در شهر دبی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر در سطح شهر تردد کنید. هرکدام از این وسایل نقلیه قیمت‌های مختلفی دارند و گردشگران می‌توانند با توجه به سلیقه خود، وسیله موردنظر را انتخاب کنند. از مهمترین این وسایل نقلیه می‌توان به مترو، اتوبوس، تاکسی و دیگر مواردی که در این مقاله بیان کردیم اشاره کرد.

برای رزرو بهترین هتل های دبی، مثل هتل آراوی دبی اپ یا سایت فلای تودی را انتخاب کنید. در منو هتل های خارجی به آسانی به لیست تمام هتل های این شهر دسترسی دارید و می توانید با مشاهده و مقایسه امکانات و خدمات هر هتل، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم درباره وسایل حمل و نقل عمومی در شهر دبی به دست آورید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.