سیسکو؛ راهکارهایی برای ارتباطات بی‌نقص

در دنیای پرشتاب امروزی، ارتباطاتِ صحیح و سریع اهمیت زیادی دارد. ما در تجارت و کسب‌وکار خود به فناوری تکیه می‌کنیم تا با مردم در سراسر جهان مرتبط شویم. سیسکو شرکتی است که برای دهه‌ها پیشرو در فناوری ارتباطات بوده و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای ارائه داده که به افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به‌طور یکپارچه، ایمن و سریع با اعضای شرکت و دنیای بیرون ارتباط برقرار کنند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله، در باره راهکارهای سیسکو برای ارتباط بی‌نقص صحبت می‌کنیم.

اهمیت ارتباطات در دنیای جدید و نقش سیسکو در آن

تبادل کارآمد و به‌موقع اطلاعات، زیربنای موفقیت سازمان‌ها است و امکان تصمیم‌گیری سریع، همکاری و سازگاری بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند. ارتباطاتِ یکپارچه، باعث ایجاد یک محیط کاری منسجم می‌شود و به تیم‌ها اجازه می‌دهد به چالش‌ها به‌سرعت پاسخ داده، افکار خود را به اشتراک بگذارند و نوآوری بیشتری در کار خود داشته باشند.

بسیاری از محصولات سیسکو برای حل پیچیدگی‌های ارتباطی مدرن طراحی شده است. سیسکو با ارائه راه‌حل‌های کنفرانس ویدیویی نوآورانه، پلتفرم‌های پیام‌رسان ایمن و زیرساخت‌های شبکه قوی، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌های ارتباطی خود را قوی کنند.

از آنجا که این راه‌حل‌ها کاملا مقیاس‌پذیر هستند، علاوه‌بر تامین نیازهای کنونی شرکت‌ها، می‌توانند آینده آن‌ها را نیز تامین کنند.

ما در اینجا محصولات و راه‌کارهای ارتباطی سیسکو را معرفی می‌کنیم.

تقسیم‌بندی محصولات ارتباطی سیسکو

محصولات ارتباطی سیسکو به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. Call Control (کنترل تماس)
  2. Cloud Calling (تماس ابری)
  3. Collaboration Management and Licensing (مدیریت همکاری و صدور مجوز)
  4. Communications Gateways (دروازه‌های ارتباطی)
  5. Telephony Extensions (برنامه‌های افزودنی تلفن)
  6. Unified Communications Applications (برنامه‌های کاربردی ارتباطات یکپارچه)

هر کدام از دسته‌های فوق دارای تعداد زیادی محصول هستند و راهکارهای ارتباطی را در آن دسته بهبود می‌بخشند. برای آشنایی با محصولات ارتباطی سیسکو، لازم است ابتدا با مفهوم این دسته‌بندی‌ها و ویژگی‌های محصولاتی که در آن‌ها قرار دارند آشنا شوید.

ارتباطات سیسکو

Call Control (کنترل تماس)

محصولات Cisco Call Control نقشی اساسی در مدیریت و هدایت ارتباطات درون سازمان ایفا می‌کنند و خدمات صوتی و تصویری را کاملا یکپارچه و کارآمد می‌سازند.

محصولات کنترل تماسCisco  شامل موارد موارد زیر هستند:

  • Cisco Business Edition 7000: سیسکو BE 7000 یک پلتفرم ارتباطی یکپارچه است که خدمات صوتی، تصویری، پیام رسانی و همکاری را با هم ترکیب می‌کند. این راه‌حل برای شرکت‌های کوچک تا متوسط مناسب است.
  • Cisco Network Route Director: محصولی است که برای بهینه‌سازی و مدیریت مسیریابی ترافیک صوتی و تصویری در یک شبکه طراحی شده است و کیفیت کلی ارتباطات بلادرنگ را افزایش می‌دهد.
  • Cisco Unified Communications Manager: یک پلتفرم کنترل تماس سازمانی و مدیریت جلسه است که افراد را در هر کجا و با استفاده از هر دستگاهی به هم متصل می‌کند.
  • Cisco Unified Communications Manager Session Management Edition: SME نسخه پیشرفته Cisco Unified Communications Manager است و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد.
  • Cisco Unified Mobility: به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس‌های IP ورودی را از Cisco Unified Communications Manager به تلفن های تعیین شده مختلف مانند تلفن‌های همراه هدایت کنند. کاربران همچنین می‌توانند تماس‌های فعال را بین دسکتاپ سیسکو و تلفن همراه خود بدون وقفه انتقال دهند.
  • Cisco Webex Calling: Webex قابلیت‌های تماس، جلسات، پیام‌رسانی و همکاری تیمی را با هم ترکیب می‌کند و به تیم‌هایی در هر اندازه‌، برای انجام کار قدرت می‌دهد.

Cloud Calling (تماس ابری)

محصولات Cisco Cloud Contact برای ارائه راه‌حل‌های مرکز تماس مبتنی بر فضای ابری طراحی شده‌اند که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تجارب مشتری را بهبود دهند. محصولات تماس ابری سیسکو شامل موارد زیر هستند:

  • Cisco BroadCloud: یک پلتفرم جهانی است که توسط Cisco میزبانی می‌شود و به ارائه‌دهندگان خدمات اجازه می‌دهد مجموعه کاملی از برنامه‌های تماس و همکاری را روی آن مستقر کنند.
  • Cisco BroadWorks: یک پلتفرم تماس و همکاری در سطح سازمانی که عملکرد، امنیت و مقیاس بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.
  • UC-One: یک برنامه خصوصی، که به شما امکان می‌دهد با هر کسی از هر دستگاهی تماس بگیرید و پیام دهید.
  • Webex for Cisco BroadWorks: ویژگی‌های همکاری Webex را به مشتریان تماس BroadWorks ارائه می‌دهد.

Collaboration Management and Licensing (مدیریت همکاری و صدور مجوز)

CML مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات ارائه‌شده توسط  Cisco برای کمک به سازمان‌ها در مدیریت موثر و صدور مجوز برنامه‌های همکاری سیسکو است. محصولات موجود در این دسته شامل موارد زیر هستند:

  • Cisco Expressway Series
  • Cisco Media Gateway Controller Software
  • Cisco Unified Border Element

Communications Gateways (دروازه‌های ارتباطی)

دروازه‌های ارتباطی Cisco دستگاه‌ها یا راه‌حل‌های نرم‌افزاری هستند که یکپارچگی و قابلیت همکاری شبکه‌ها و فناوری‌های ارتباطی مختلف را تسهیل می‌کنند. این دروازه‌ها نقش مهمی در برقراری ارتباط یکپارچه بین سیستم‌ها، پروتکل‌ها و دستگاه‌های مختلف در یک شبکه دارند. این محصولات شامل موارد زیر هستند:

  • Cisco ATA 190 Series Analog Telephone Adapters
  • Cisco ATA 180 Series Analog Telephone Adaptors
  • Cisco IAD2400 Series Integrated Access Devices
  • Cisco IOS Gateways with Session Initiation Protocol (SIP)
  • Cisco Small Business Voice Gateways and ATAs
  • Cisco TDM Gateways
  • Cisco Unified Survivable Remote Site Telephony
  • Cisco VG Series Gateways

سیسکو؛ راهکارهایی برای ارتباطات بی‌نقص

Telephony Extensions (برنامه‌های افزودنی تلفن)

این افزودنی‌ها، امکانات مختلفی را به تلفن می‌دهند. محصولات افزودنی تلفن همراه سیسکو شامل موارد زیر هستند:

  • Cisco Emergency Responder: کمک می‌کند تماس‌های اضطراری به نقطه پاسخ‌گویی ایمنی عمومیPSAP مناسب ارسال شود.
  • Cisco Gatekeeper/Multimedia Conference Manager: ساخت شبکه‌های خدمات چندرسانه‌ای در مقیاس بزرگ را تسهیل می گ‌کند.
  • Cisco Office Manager: به ساده‌سازی تغییرات عملیاتی اساسی در سیستم ارتباطات تجاری هوشمند سیسکو کمک می‌کند.
  • Cisco RSVP Agent: مکانیسم کنترل پذیرش تماس (CAC) را براساس پروتکل رزرو منابع (RSVP) فعال می‌کند.
  • Cisco Unified Attendant Consoles: به اپراتورهای شرکتی و گیرندگان، ابزارهایی که برای رسیدگی کارآمد و حرفه‌ای به تماس‌های دریافتی نیاز دارند، می‌دهد.
  • Cisco Unified CallConnectors
  • Cisco Unified Communications Manager Assistant
  • Cisco Unified Communications Widgets
  • Cisco Unified Quick Connect
  • Cisco Voice Provisioning Tool
  • Cisco WebAttendant
  • Cisco Paging Serve

Unified Communications Applications (برنامه‌های کاربردی ارتباطات یکپارچه)

Cisco Unified Communications Applications به مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و راه‌حل‌های طراحی‌شده برای بهبود و گسترش عملکرد پلتفرم ارتباطات یکپارچه سیسکو (UC) اشاره دارد.

  • Webex Cloud Connected UC :Cloud-Connected UC یک محصول خدمات مدیریت‌شده کارآمد و مبتنی بر ابر برای استقرار CM یکپارچه در محل است؛ یک ابزار متمرکز مبتنی بر ابر، برای تجزیه و تحلیل و عیب‌یابی تماس. این نرم‌افزار به مشتریان اجازه می‌دهد تا از مزایای Webex Cloud استفاده کنند.

سخن آخر

همان‌طور که می‌بینید، سیسکو راه‌حل‌های موثر و بی‌نقصی را برای بهبود ارتباطات کسب‌و‌کارها در هر اندازه‌ای طراحی کرده است. فرقی ندارد یک کسب‌و‌کار نوپا داشته باشید یا یک سازمان بزرگ و ساختار‌یافته؛ در هر صورت می‌توانید از محصولات سیسکو برای بهود ارتباطات خود استفاده کنید.

اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو متناسب با نیاز شبکه خود را دارید، یا می‌خواهید از قیمت سوئیچ سیسکو آگاه شوید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک 13، واحد 2 و 3

تلفن تماس

  • 021-43491
  • 021-43000403
  • 09334030033
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.