سامسونگ تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی خود به نام Mach-1 را در سال 2025 عرضه خواهد کرد

سامسونگ اولین گوشی هوش مصنوعی خود با نام گلکسی اس 24 را در اوایل سال جاری عرضه کرد. قبل از آن، شرکت کره جنوبی مدل زبان بزرگ (LLM) خود را به نام Samsung Gauss راه اندازی کرد که برخی از ویژگی های هوش مصنوعی گلکسی S24 را تقویت می کند. گزارش شده است که سامسونگ سال آینده تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی خود را عرضه خواهد کرد.

اولین تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی سامسونگ Mach-1 نام خواهد داشت

طبق گزارشی از سئول اکونومیک دیلی، اولین تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی سامسونگ Mach-1 نامیده می شود و در سال 2025 عرضه می شود. طبق گزارش ها، این شرکت تلاش خواهد کرد تا بند انویدیا را در بازار شتاب دهنده های هوش مصنوعی شکسته و خود را به عنوان بازیابی کند. بزرگترین شرکت تولید تراشه های نیمه هادی جهان

کی هیون کیونگ، مدیرعامل نیمه هادی سامسونگ، در پنجاه و پنجمین نشست عمومی سهامداران سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی خود است. او گفت: “یک آزمایشگاه تخصصی در حال کار برای ایجاد یک نوع کاملاً جدید از نیمه هادی است، نیمه هادی که برای برآوردن نیازهای پردازش AGI آینده طراحی شده است.”

تأیید فنی تراشه قبلاً از طریق FPGA تکمیل شده است و طراحی SoC در حال انجام است. این تراشه تا پایان سال جاری تولید خواهد شد و یک سیستم هوش مصنوعی با استفاده از این تراشه در اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود.

Mach-1 برای استنتاج هوش مصنوعی طراحی شده است. در حال حاضر، مشکل استنتاج هوش مصنوعی این است که بین انتقال داده بین GPU، CPU و حافظه تنگنا وجود دارد. انتظار می رود Mach-1 ساختار بی سابقه ای داشته باشد که می تواند گلوگاه سرعت انتقال داده را به 1/8 سطح فعلی کاهش دهد. علاوه بر این، این یک تراشه هوش مصنوعی سبک وزن خواهد بود که می تواند از حافظه LPDDR استفاده کند و تنها به HBM وابسته نباشد.

سامسونگ قصد دارد با تراشه شتاب دهنده هوش مصنوعی خود با AMD و Nvidia رقابت کند

شرکت‌های بزرگ فناوری، از جمله مایکروسافت و متا، از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای ساخت زیرساخت هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند. برخی از شرکت های دیگر از جمله آمازون، علی بابا، AMD، IBM، اینتل و گوگل، تراشه های هوش مصنوعی خود را دارند. Groq یک شرکت جدید است که توسط کارمندان سابق گوگل تأسیس شده است و تراشه های هوش مصنوعی خود را توسعه داده است. سامسونگ سال آینده به این شرکت ها خواهد پیوست.

سامسونگ در تلاش است تا قراردادی برای تامین حافظه HBM برای پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا منعقد کند. با این حال، با رقابت سختی از سوی SK Hynix مواجه است که در این بخش رتبه اول را کسب کرده است. سامسونگ اخیرا یک آزمایشگاه هوش عمومی مصنوعی (AGI) در سیلیکون ولی، ایالات متحده آمریکا برای توسعه نیمه هادی های هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.