سامسونگ می تواند AMD را برای پردازنده گرافیکی داخلی گلکسی S26 کنار بگذارد

سامسونگ طی سال‌ها انتقادات زیادی را برای تراشه‌های Exynos پایین‌تر از خود دریافت کرد، اما به نظر می‌رسد این شرکت در حال بهبود است. Exynos 2400 بسیار بهتر از تراشه های Exynos قبلی است. و AMD به سامسونگ کمک کرد تا به لطف GPU بسیار قدرتمند خود به این موفقیت دست یابد. با این حال، سامسونگ می تواند AMD را به خاطر پردازنده گرافیکی داخلی گلکسی S26 کنار بگذارد.

Galaxy S26 می تواند از پردازنده Exynos با پردازنده گرافیکی خود سامسونگ استفاده کند

طبق گزارشی از رولاند کوانت، کارشناس اطلاعاتی بسیار قابل اعتماد، سامسونگ در حال توسعه تراشه اگزینوس نسل بعدی (شاید بعداً نامش تغییر کند؟) است که دارای شماره مدل S5E9955 و دارای یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD RDNA است.

در مرحله بعد، طبق گزارش ها، شرکت کره جنوبی قصد دارد پردازنده تلفن هوشمند خود را برای گلکسی اس 26 عرضه کند که طبق گزارش ها، پردازنده گرافیکی داخلی خود را خواهد داشت. این بدان معناست که سامسونگ پردازنده‌های گرافیکی AMD را برای پردازنده‌های گرافیکی خود کنار خواهد گذاشت.

براساس گزارش ها، سامسونگ در حال ساخت یک پردازنده بسیار قدرتمند و کارآمد برای گلکسی S25 است. این دستگاه با استفاده از نود فرآیند 3 نانومتری نسل دوم سامسونگ ساخته خواهد شد. شایعات ادعا می کنند که این یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با تراشه های قبلی است که سامسونگ حتی می تواند از نام جدیدی استفاده کند و برند Exynos را متوقف کند.

به نظر می رسد این شرکت تیم جداگانه ای متشکل از بیش از 1000 مهندس را برای همکاری با تیم System LSI در زمینه توسعه و بهینه سازی مشترک ایجاد کرده است. اگر این شرکت بتواند به هدف خود دست یابد، لحظه بزرگی خواهد بود.

با این حال، پردازنده های داخلی گوشی های هوشمند سامسونگ چندان خوب نبوده اند. اپل، مدیاتک و کوالکام از نظر عملکرد و کارایی کلی بسیار جلوتر هستند. اگر سامسونگ بتواند حتی یکی از آن برندهای رقیب را پشت سر بگذارد، یک موفقیت بزرگ خواهد بود. سپس می تواند یکپارچگی عمودی بیشتر، ویژگی های بهتر و پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر را برای تلفن ها، ساعت های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های خود به ارمغان بیاورد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.