Google Keep از یادداشت برداری از صفحه قفل پشتیبانی می کند

سامسونگ امکان یادداشت برداری مستقیم از صفحه قفل گوشی یا تبلت را ارائه می دهد. کاربران می توانند از قلم S Pen همراه استفاده کنند و حتی زمانی که دستگاه در حالت خواب است شروع به نوشتن روی صفحه کنند. اکثر برندهای اندرویدی دیگر در حال حاضر ویژگی مشابهی را ارائه نمی دهند، اما گوگل می تواند ویژگی مشابهی را آماده کند زیرا در حال تقویت Google Keep با ویژگی های مرتبط است.

Google Keep چه کاربردی دارد؟

گوگل در حال آزمایش ویژگی های جدیدی برای Google Keep (نسخه 5.23.482.04) است که به کاربران امکان می دهد مستقیماً از صفحه قفل تلفن ها و تبلت های اندرویدی سازگار یادداشت برداری کنند.

میشال رحمان، علاقه‌مند به اندروید، توانست (از طریق Android Authority) متوجه شود که Google Keep می‌تواند به عنوان برنامه یادداشت‌های پیش‌فرض در دستگاه‌های دارای Android 14 (یا جدیدتر) در آینده تنظیم شود.

همانند تماس‌ها، پیام‌رسانی، ایمیل و مرورگرهای وب پیش‌فرض، کاربران می‌توانند برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری را تنظیم کنند. علاوه بر این، آنها می توانند یادداشت برداری را به عنوان میانبر صفحه قفل انتخاب کنند. در حالی که این ویژگی هنوز برای همه در دسترس نیست، می توان آن را از منوی توسعه دهندگان در تبلت پیکسل دارای اندروید 14 فعال کرد.

تست برنامه یادداشت‌های پیش‌فرض Google Keep - چیکاو

آخرین نسخه Google Keep اکنون واجد شرایط تنظیم به عنوان برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری دستگاه است. سایر برنامه‌ها نیز می‌توانند به برنامه‌های پیش‌فرض یادداشت‌برداری تبدیل شوند، اگر Android 14 را هدف قرار دهند و قصد یادداشت‌برداری را در خود داشته باشند. هنگامی که چنین برنامه هایی روی دستگاه نصب می شوند، می توان آنها را به عنوان برنامه پیش فرض از تنظیمات » برنامه ها » برنامه های پیش فرض تنظیم کرد. تبلت پیکسل دارای قلم نیست، اما با USI stylii سازگار است. گوگل همچنین در حال کار بر روی یک قلم رسمی برای تبلت پیکسل است و احتمالاً به زودی معرفی خواهد شد.

هنگامی که یک برنامه یادداشت برداری به عنوان میانبر صفحه قفل تنظیم می شود، کاربران می توانند به راحتی شروع به یادداشت برداری کنند. هنگام یادداشت برداری نیازی به باز شدن قفل دستگاه نیست. آنها همچنین می توانند برای راه اندازی برنامه یادداشت برداری پیش فرض، روی دکمه عمل روی یک قلم سازگار کلیک کنند. راه‌اندازی برنامه با استفاده از یک دکمه روی قلم، برنامه را در یک پنجره کوچک باز می‌کند که روی یک برنامه موجود در حال استفاده ظاهر می‌شود.

برنامه یادداشت برداری میانبر صفحه قفل Google Keep - چیکاو

چنین برنامه‌هایی همچنین می‌توانند از محتوایی که در حال حاضر روی صفحه نمایش داده می‌شود، اسکرین شات بگیرند و کاربران می‌توانند بالای آن اسکرین شات بکشند. به دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، برنامه‌های شخص ثالث نمی‌توانند از محتوا روی صفحه اسکرین شات بگیرند، بنابراین Google یک API به طور خاص برای این کار ساخته است و یک برنامه باید برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری دستگاه باشد تا از صفحه عکس بگیرد. رابط کاربری سیستم یک اسکرین شات از دستگاه می گیرد و سپس آن را با برنامه یادداشت برداری به اشتراک می گذارد. باز هم، این مشابه چیزی است که سامسونگ قبلاً از طریق S Pen و Samsung Notes در دستگاه های سازگار ارائه می دهد

گزینه‌های یادداشت‌های صفحه قفل Google Keep - چیکاو

گوگل همچنین گزینه‌های بیشتری را به Google Keep اضافه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد هر بار که برنامه را از صفحه قفل راه‌اندازی می‌کنند یادداشت جدیدی ایجاد شود یا یادداشت‌هایی به یادداشت موجود اضافه شود یا خیر. کاربران می توانند پنج دقیقه، دو ساعت یا یک روز را به عنوان محدودیت زمانی برای ایجاد یادداشت های جدید از صفحه قفل انتخاب کنند. امیدواریم پس از راه‌اندازی این ویژگی، سامسونگ بتواند به جای اتکا به APIهای سفارشی که سامسونگ برای یادداشت‌برداری و Samsung Notes ایجاد کرده است، به APIهای پیش‌فرض داخل اندروید روی بیاورد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.