گوگل VideoFX، ابزار هوش مصنوعی که ایده ها را به ویدیو تبدیل می کند!

در دنیای شلوغ فناوری، جایی که نوآوری هیچ حد و مرزی نمی شناسد، شرکت ها دائما در تلاش هستند تا نحوه تعامل ما با هوش مصنوعی را متحول کنند. در میان این پیشگامان، گوگل قرار دارد. در رویداد اخیر I/O گوگل، این شرکت VideoFX را معرفی کرد، ابزار هوش مصنوعی که آماده تغییر شکل چشم‌انداز ایجاد ویدیو است.

بیایید به این توسعه هیجان انگیز بپردازیم و نحوه عملکرد VideoFX را بررسی کنیم.

Google VideoFX چیست؟

VideoFX جدیدترین ابزار آزمایشی گوگل است که می تواند ایده های شما را تنها با یک پیام متنی به کلیپ های ویدئویی تبدیل کند. این ابزار جدید VideoFX توسط Veo طراحی شده است.

برای زمینه، Veo جدیدترین و تواناترین مدل تولید ویدیوی Google DeepMind است که به شما امکان می‌دهد محتوایی ایجاد کنید که تفاوت‌های عاطفی را در سبک‌های بصری به تصویر می‌کشد و جلوه‌های سینمایی تولید می‌کند.

این ابزار آزمایشی همچنین دارای حالت Storyboard است که به شما امکان می دهد صحنه به صحنه را تکرار کنید و موسیقی را به ویدیوی نهایی خود اضافه کنید. برای کاوش های سریع و کنترل خلاقانه مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که تمام محتوای تولید شده از VideoFX به صورت دیجیتالی با SynthID واترمارک می شود.

VideoFX: در دسترس بودن

VideoFX در حال حاضر در پیش نمایش خصوصی در دسترس است زیرا یک ابزار آزمایشی است. هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است.

رقیب اصلی VideoFX

در اوایل سال جاری، OpenAI از مدل تبدیل متن به ویدیو خود به نام Sora رونمایی کرد. Sora می‌تواند ویدیوهایی به مدت یک دقیقه تولید کند و در عین حال کیفیت بصری را حفظ کرده و به درخواست کاربر پایبند باشد.

لحظه ای که سورا رونمایی شد، توجه همه را به خاطر قابلیت هایش جلب کرد. ویدیوهای تولید شده توسط سورا مردم را شگفت زده و نگران کرد زیرا آنها بسیار واقعی به نظر می رسیدند. آنها تقریباً شبیه ویدیوهای ساخته شده توسط انسان هستند، با شخصیت هایی که زنده به نظر می رسند و به آرامی حرکت می کنند.

OpenAI’s Sora اواخر امسال برای همه در دسترس خواهد بود.

اگرچه طبیعی است که از آنچه هوش مصنوعی می تواند انجام دهد ترسیده باشید، مهم است که به یاد داشته باشید که این تازه شروع کار است. آنچه اکنون می بینیم تنها بخش کوچکی از آنچه ممکن است است.

بنابراین، در حالی که خوب است محتاط باشیم، همچنین مهم است که به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم از این فناوری به روش‌های مثبت استفاده کنیم و چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که مسئولانه از آن استفاده می‌شود.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.