بهترین لپ تاپ برای دانشجویان دندانپزشکی

اگر دانشجوی دندانپزشکی هستید یا قرار است در این رشته تحصیل کنید، حتما می‌دانید که باید پروژه‌ها و کنفرانس‌های زیادی را ارائه دهید و فایل‌ها و تصاویر زیادی را ذخیره کنید. برای تمام این کارها به یک لپ‌تاپ نیاز دارید که بتواند به خوبی تمام نیازهایتان را پاسخگو باشد. انتخاب لپ‌تاپ برای رشته دندانپزشکی مسئله‌ای نیست که ساده از کنار آن عبور کنید و حتما باید در انتخاب آن دقت کنید. ما در این مقاله به فاکتورهایی که دانشجویان دندانپزشکی هنگام خرید لپ‌تاپ باید مد نظر بگیرند اشاره کردیم. علاوه بر این، اگر هزینه‌های تحصیل‌تان زیاد هستند و فکر می‌کنید نمی‌توانید هزینه لپ‌تاپ را هم به آن‌ها اضافه کنید، ما در اینجا چند لپ‌تاپ مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت را معرفی کرده‌ایم. پس ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

لپ تاپ مناسب دانشجویان دندانپزشکی چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ‌تاپی که برای دانشجویان دندانپزشکی مناسب است باید این ویژگی‌های ظاهری را داشته باشد:

قابلیت حمل

برای دانشجویان دندانپزشکی معمولا قابلیت حمل لپ‌تاپ در اولویت قرار دارد زیرا باید لپ‌تاپ را همیشه با خود حمل کنند. ایده‌آل‌ترین وزن لپ‌تاپ برای دانشجویان دندانپزشکی، ۱.۵ کیلوگرم تا نهایتا ۲ کیلوگرم است. وزن‌های بالاتر ممکن است در طولانی مدت شما را خسته کنند. بنابراین دنبال یک گزینه جمع و جور باشید.

اندازه و رزولوشن صفحه نمایش در لپ تاپ دندانپزشکی

این که صفحه نمایشی با چه اندازه‌ای برای شما مناسب است به ترجیحات شخصی‌تان بستگی دارد. خیلی از دانشجویان دندانپزشکی بر این باورند که کار با لپ‌تاپی که صفحه نمایش بزرگ دارد راحت‌تر است و احساس خستگی چشم کمتری می‌کنند. اما برخی دیگر، از لپ‌تاپ‌شان تنها برای مرور وب و ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنند و نیازی به نمایشگر بزرگ ندارند. در اکثر موارد یک لپ تاپ 11 تا 13 اینچی برای اکثر دانشجویان دندانپزشکی کافی است.

از نظر رزولوشن، با پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی، حتی لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر هم اکنون نمایشگرهایی با رزولوشن بالا دارند. رزولوشن 1080p برای اکثر دانشجویان مناسب است. به یاد داشته باشید که هر چه رزولوشن بالاتر باشد معمولا قیمت لپ تاپ هم بیشتر است.

اما علاوه‌بر این ویژگی‌های ظاهری، باید عوامل دیگری همچون CPU، GPU و رم لپ‌تاپ را نیز در نظر بگیرید. به همین خاطر در ادامه سخت افزار مورد نیاز لپتاپ دانشجویان دندانپزشکی را نیز بررسی می‌کنیم.

سخت افزار مورد نیاز لپ تاپ دانشجویان دندانپزشکی

در این قسمت تعدادی از ویژگی‌های سخت افزار مورد نیاز لپ‌تاپ مناسب دانشجویان دندان پزشکی را برسی می‌کنیم.

پردازنده و رم

پردازنده‌های به کار رفته در لپ‌تاپ‌ها، ساخت دو شرکت Intel و AMD هستند و انتخاب بین آن‌ها کمی سخت است. اگر قرار است از لپ‌تاپ خود برای انجام تکالیف دانشگاهی و اجرای نرم‌افزارهای معمولی استفاده کنید، خرید لپتاپ core i3 اینتل یا AMD A6 یا A8 انتخاب خوبی است. اما اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ‌تان برای کارهای پیشرفته‌تر استفاده کنید یا نرم‌افزارهای سنگین‌تر را با آن اجرا کنید، لپ‌تاپ‌هایی که پردازنده Intel Core i5، Intel Core i7 یا AMD A10 دارند، برای شما بهتر هستند.

اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی با 4 گیگابایت رم عرضه می‌شوند که برای کارهای روزانه و سبک کافی است. اما می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید و گزینه‌هایی با 8 گیگابایت رم را خریداری کنید.

عکس لپ‌تاپ

فضای ذخیره سازی برای بهترین لپ تاپ برای دانشجویان دندانپزشکی

هارد درایو یکی از قطعات لپ‌تاپ است که برای ذخیره‌سازی، ضبط و نگهداری اطلاعات استفاده می‌شود و در دو نوع درایو حالت جامد (SSD) و هارد دیسک درایو (HDD) در دسترس است. لپ‌تاپ‌های دارای SSD حدود 3-4 برابر سریع‌تر کار می‌کنند و پایدارتر از لپ‌تاپ‌های داری HDD هستند. قیمت SSDها کمی بالاتر است اما به علت سرعت بالایی که دارند توصیه می‌کنیم حتما سراغ این گزینه بروید. حداقل ظرفیت SSD مناسب برای دانشجویان دندانپزشکی ۱۲۸ گیگابایت است. اگر چه برخی از دانشجویان ممکن است فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت یا بیشتر را ترجیح دهند.

کارت گرافیک لپ تاپ دندانپزشکی

دو نوع کارت گرافیک در لپ‌تاپ‌ها وجود دارد:

  • یکپارچه
  • مجزا

کارت گرافیک‌های یکپارچه معمولا کندتر هستند در حالی که کارت گرافیک‌های مجزا عملکردی سریع‌تر دارند. اگر قرار است از لپ‌تاپ‌تان تنها برای مرور وب یا اجرای نرم‌افزارهای ساده استفاده کنید، نمونه‌های یکپارچه مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید از لپ‌تاپ‌تان برای کارهای پیشرفته‌تر استفاده کنید، نمونه‌های مجزا عملکرد بهتری دارند. کارت‌های گرافیک مجزا در لپ‌تاپ‌ها معمولا توسط شرکت‌های AMD و NVIDIA تولید می‌شوند. AMD کارت‌های خود را با نام Radeon عرضه می‌کند، در حالی که NVIDIA کارت‌های خود را GeForce می‌نامد. این پردازنده‌های گرافیکی (GPU)، دارای حافظه گرافیکی اختصاصی هستند که به آنها اجازه می‌دهد نرم‌افزارهای فشرده و سنگین را مدیریت کنند.

آیا دانشجویان دندان پزشکی باید به عمر باتری لپ تاپ اهمیت دهند؟

بله دانشجویان دندانپزشکی هنگام انتخاب لپ‌تاپ برای دانشگاه باید عمر باتری را در نظر بگیرند. از آنجایی که کلاس‌های دندانپزشکی در دانشگاه معمولا طولانی هستند و همه دانشجویان نمی‌توانند مدام لپ‌تاپ‌شان را سر کلاس به شارژر متصل کنند، این عامل از اهمیت زیادی برخوردار است. لپ‌تاپ‌های سطح بالا ممکن است عمر باتری‌ای بالاتر از ۱۰ ساعت را ارائه دهند. این در حالیست که ماندگاری باتری مدل‌های ارزان قیمت ممکن است حدود 4 تا 6 ساعت باشد.

لپتاپ دانشجویان دندان پزشکی چه قیمتی دارد؟

دانشجویان دندان پزشکی به خاطر هزینه‌های بالای تحصیل و متریالی که باید در طول ترم تهیه کنند، اغلب با مشکلات مالی روبرو می‌شوند. این دانشجویان ممکن است فکر کنند که به خاطر این هزینه‌ها، نمی‌توانند از پس خرید لپ‌تاپ جدید بربیایند و در نتیجه خرید آن را فراموش می‌کنند. اما ما اینجاییم که نگرانی شما را برطرف کنیم و لپ‌تاپ‌هایی را معرفی کنیم که در عین قیمت مقرون به صرفه، با بهترین تکنولوژی‌ها و جدیدترین سخت‌افزارها عرضه می‌شوند. در ادامه تعدادی لپتاپ اقتصادی را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، پروژه‌هایتان را سریع‌تر انجام دهید و دوران تحصیل‌تان را با دغدغه کمتری سپری کنید.

لیست بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای رشته دندان پزشکی

بیایید با چند لپ‌تاپ مقرون به صرفه برای دانشجویان دندانپزشکی آشنا شویم:

لپ تاپ Ultrabook 20FA Lenovo T460s

مشخصات:

  • صفحه نمایش 14 اینچی Full HD
  • پردازنده اینتل i5-6300U
  • 8 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت SSD
  • دوربین 720p
  • سیستم عامل ویندوز 10

این لپ‌تاپ صفحه نمایشی با کیفیت و وضوح بالا دارد و وزن سبک آن باعث شده که دانشجویان بتوانند بدون هیچ مشکلی آن را همه جا همراه خود ببرند. یکی دیگر از جذابیت‌های این لپ‌تاپ، صفحه‌کلید آن است که دارای نور پس‌زمینه است. وجود حسگر اثر انگشت نیز کار شما را راحت‌تر می‌کند.

Ultrabook 20FA Lenovo T460s تا حدی قدرتمند است که علاوه بر انجام تکالیف‌تان می‌توانید از آن برای گیمینگ، استریمینگ و تماشای فیلم هم استفاده کنید. قیمت لپ تاپ لنوو 20FA T460sبسیار مقرون به صرفه است که برای استعلام قیمت دقیق می‌توانید با کارشناسان بروزکالا تماس بگیرید.

عکس لپ تاپ و دانشجوی دندان پزشکی

لپ تاپ HP Chromebook x360

مشخصات:

  • صفحه نمایش لمسی 14 اینچی HD
  • پردازنده اینتل Celeron N4000
  • رم 4 گیگابایت
  • 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی eMMC (نوع حافظه فلش که در برخی لپ‌تاپ‌ها جاسازی شده است)
  • 12 ساعت عمر باتری

اگر دنبال خرید لپ تاپ اچ پی ارزان هستید، HP Chromebook x360 را از دست ندهید. دانشجویانی که برای یادداشت‌برداری، تحقیق و مطالعه به یک لپ‌تاپ سبک نیاز دارند، حتما این لپ‌تاپ را در نظر بگیرند. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به روکش مات زیبا، خوش دست بودن و صفحه نمایش روشن و واضح آن اشاره کرد. تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت، نداشتن حافظه ذخیره سازی کافی است.

لپ تاپ VivoBook X543MA – EB ASUS

مشخصات:

  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی
  • پردازنده Intel Celeron N4020
  • رم ۴ گیگابایت
  • وزن ۱.۹ کیلوگرم
  • هارد ۱ ترابایت
  • پردازنده گرافیکی یکپارچه اینتل UHD Graphics 600

این لپ‌تاپ ایسوس یکی از اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌ها برای دانشجویان دندانپزشکی است که می‌تواند تمام انتظارات‌تان را برآورده کند. کیفیت صفحه نمایش، بدنه، پردازنده و تمام قطعات این لپ‌تاپ در حد مطلوب و قابل قبولی هستند.

لپ تاپ IdeaPad 3 i3 1115G4 Lenovo

مشخصات:

  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن Full HD
  • پردازنده Intel Core i3 1115G4
  • رم ۴ گیگابایت
  • هارد ۱ ترابایت
  • وزن ۱.۷ کیلوگرم

شرکت لنوو در زمینه تولید لپ‌تاپ‌هایی برای کاربران مختلف سابقه‌ای درخشان دارد و این بار با عرضه این لپ‌تاپ اقتصادی توانسته توجه دانشجویان را به خود جلب کند. پردازنده i3 آن برای استفاده سبک و اجرای اکثر نرم‌افزارها مناسب است و به خوبی نیازهای دانشجویان دندانپزشکی را برآورده می‌کند.

HP 15-ef2126wm

مشخصات:

  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی Full HD
  • پردازنده AMD Ryzen 5 5500U
  • حافظه SSD ۲۵۶ گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی AMD Radeon
  • وزن ۱.۷ کیلوگرم

این لپ‌تاپ با صفحه نمایش مات، یک انتخاب عالی برای دانشجویان و پزشکان آینده است. رم ۸ گیگابایتی این لپ‌تاپ تا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقاء است و حافظه SSD آن ظرفیت بالایی دارد که باعث شده HP 15-ef2126wm قدرت پردازش و سرعت خوبی داشته باشد.

Lenovo IdeaPad 5 15ITL05

مشخصات:

  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح Full-HD
  • پردازنده Core i3-1115G4
  • پردازنده گرافیکی مجزا Nvidia MX450
  • رم ۴ گیگابایت
  • حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

اگر علاوه‌بر مقرون به صرفه بودن، به کیفیت و دوام لپ‌تاپ هم اهمیت زیادی می‌دهید، Lenovo IdeaPad 5 15ITL05 بهترین انتخاب برای شماست. این لپ‌تاپ به لطف بدنه آلومینیومی مستحکمی ‌که دارد، انتخابی عالی برای دانشجویان است زیرا در اثر استفاده طولانی یا ضربه خوردن، آسیبی نمی‌بیند. نمایشگر آن نیز محتوا را با کیفیتی عالی پخش می‌کند. اما ویژگی‌های این لپ‌تاپ همینجا تمام نمی‌شوند و این لپ‌تاپ اقتصادی، یک پردازنده قوی با قدرت پردازش بالا نیز دارد.

لپ‌تاپ مناسب دانشجویان دندان پزشکی

معرفی فروشگاه برای خرید لپ‌تاپ

و اما از چه فروشگاهی میتوان یک لپ تاپ دندانپزشکی قیمت مناسب خرید؟ خرید لپ‌تاپ از فروشگاه بروز کالا انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند. این فروشگاه اینترنتی معتبر با ارائه مدل‌های متنوع و بروز از برندهای معتبر، پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران است. از دیگر مزایای بروز کالا، امکان پرداخت اقساطی است که خرید لپ‌تاپ را برای تمامی مشتریان، حتی با بودجه‌های محدود، امکان‌پذیر می‌سازد. این شرایط پرداخت انعطاف‌پذیر به شما این امکان را می‌دهد تا بدون فشار مالی، لپ‌تاپ مورد نظر خود را تهیه کنید و از تکنولوژی روز بهره‌مند شوید.

جمع بندی

دانشجویان دندانپزشکی مثل دانشجویان بقیه رشته‌‌ها برای بسیاری از تکالیف دانشگاهی‌شان به لپ‌تاپ نیاز دارند. ما در اینجا بهترین لپ‌تاپ‌های اقتصادی را معرفی کردیم که ویژگی‌های آن‌ها مطابق با نیازهای این دانشجویان است. این لپ‌تاپ‌ها بدون پرداخت هزینه زیاد شما را سال‌های زیاد از خرید لپ‌تاپ جدید بی نیاز می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که سرعت عمل بیشتری برای یادداشت برداری، مرور وب یا انجام تکالیف‌تان داشته باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.