گوگل فوتو به طور پیش فرض از تصاویر RAW نسخه پشتیبان تهیه می کند

ظاهراً گوگل تغییری را در برنامه Google Photos اعمال کرده است که به طور گسترده در دستگاه های اندروید و iOS استفاده می شود. این تغییر شامل روشی است که برنامه با فایل‌های RAW در دستگاه‌های اندرویدی مدیریت می‌کند و می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کاربرانش بگذارد.

امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند مدرن این قابلیت را دارند که از اپلیکیشن دوربین خود با فرمت RAW عکس بگیرند. این تصاویر RAW فایل‌های عکس پردازش‌نشده‌ای هستند که حاوی داده‌های بیشتری نسبت به فایل‌های JPEG هستند، که باعث می‌شود اندازه آن‌ها بزرگ‌تر شود، اما همچنین به عکاسان در هنگام ویرایش عکس‌هایشان انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد.

همانطور که توسط 9to5Google مشاهده شد، به نظر می رسد Google Photos اکنون از این تصاویر RAW به طور پیش فرض در دستگاه های اندرویدی که این نوع فایل را در برنامه دوربین خود فعال کرده اند، نسخه پشتیبان تهیه می کند. این می‌تواند به یک مشکل واقعی تبدیل شود، زیرا بدون شک محدودیت‌های ذخیره‌سازی در برنامه Photos و همچنین محدودیت‌های داده در مواردی که پشتیبان‌گیری از طریق شبکه تلفن همراه فعال است، تأثیر می‌گذارد.

9to5 متوجه شد که این مورد در دستگاه Pixel 8 است که قبلاً از دوربین خود تصاویر RAW گرفته بود، جایی که روز بعد اطلاعیه ای در Google Photos ظاهر شد مبنی بر اینکه “عکس های RAW جدید در نمای Photos ظاهر می شوند و اکنون از آنها نسخه پشتیبان تهیه می شود. ” علاوه بر این، تصاویر به‌طور خودکار در پشتیبان Google Photos آپلود می‌شوند و در شبکه اصلی عکس ظاهر می‌شوند که با نشان «RAW» در گوشه سمت راست بالا مشخص شده است. با باز کردن تصویر کامل، هر دو نسخه RAW و JPEG عکس مشخص شد.

با این حال، به نظر می رسد که این فقط با تصاویر جدید گرفته شده با دستگاه و نه تصاویر موجود در کتابخانه اتفاق می افتد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این فقط در سری پیکسل 8 اتفاق می افتد یا خیر، زیرا من نتوانستم آن را در پیکسل فولد با استفاده از آخرین نسخه Google Photos تکرار کنم.

در حال حاضر، تمام حساب‌های Google شامل 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان است که در همه برنامه‌های گوگل به اشتراک گذاشته شده است. اکثر کاربران خیلی سریع از طریق آن فضای ذخیره سازی عبور می کنند، به خصوص زمانی که اندازه پشتیبان های دستگاه اندروید و پیوست های جیمیل را به آن شماره اضافه کنید.

اگر از Google Photos استفاده می‌کنید، احتمالاً برای یک طرح Google One که فضای ذخیره‌سازی ابری اضافی ارائه می‌کند، پرداخت می‌کنید، مگر اینکه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی خارجی را انتخاب کنید. امیدواریم گوگل به این مشکل رسیدگی کند و روشن کند که آیا این رفتار پیش‌فرض جدید برای برنامه است یا خیر – و اگر ذخیره‌سازی نگران‌کننده باشد چه باید کرد.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.