چراغ هالوژن، بهترین انتخاب برای روشنایی منازل

در میان انواع گوناگون چراغ ها که در مکان های داخلی و یا خارجی ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، سالها است که چراغ هالوژن پرکاربردترین نوع چراغ به شمار می رود. اما چرا چراغ های هالوژن توانستند اینگونه رقبای خود را در این زمینه از گود بیرون رانده و یکه تاز روشنایی منازل شوند؟ برای این منظور باید ابتدا به شناختی از ویژگی های ظاهری و فناوری موجود در این چراغ ها بیاندازیم و پس از بررسی این ویژگی ها بتوانیم انواع گوناگونی از چراغ هالوژن با کیفیت را به مخاطبان این مقاله معرفی نماییم. بهتر است پیش از آن توضیح مختصزی درباره کلیت چراغ های هالوژن بدهیم. یک چراغ سقفی هالوژن همان طور که از نامش پیداست دارای لامپ هالوژن است. لامپ‌ های هالوژن را می‌ توان جزء دسته لامپ های حرارتی‌ در نظر گرفت. در واقع ساختار داخلی این لامپ‌ ها از رشته‌هایی عمدتا از جنس تنگستن و گاز هالوژن فشرده شده تشکیل می شود. در حقیقت لامپ‌ های هالوژن بسیار شباهت دارند با لامپ‌های رشته‌ ای قدیمی اما به دلیل ساختاری که دارند راندمان بیشتری خواهند داشت. اصولا هنگامی که برق وارد یک لامپ هالوژن می‌ شود، گاز هالوژن منجر به داغ شدن سیم تنگستن شده و در نتیجه نور سفید رنگ تولید و ساطع می گردد. در ادامه این مقاله بیشتر راجع به چراغ های هالوژن بخوانید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چراغ هالوژن سقفی ، انتخاب همیشگی

گفتیم که از سالها پیش تا کنون چراغ های هالوژن پرفروش ترین محصولات در این حوزه بوده و کاربران در اکثر مواقع به منظور استفاده در منازل مسکونی از انواع چراغ هالوژن استفاده می نمایند. به طور کلی شکل ظاهری چراغ های هالوژن، کیفیت نوردهی، عمر مفید بالا و مصرف بهینه انرژی ویژگی های کلی انواع چراغ هالوژن است که سبب می شود این محصول همواره در صدر محصولات پرفروش روشنایی منازل مسکونی قرار بگیرد. چراغ هالوژن با بهره‌گیری از انواع لامپ ال ای دی یا لامپ هالوژن به عنوان محبوب ترین نوع چراغ روشنایی نزد تمام مصرف کنندگان شناخته می شود. در این مورد نباید از فرآیند نصب انواع لامپ هالوژن نیز غافل باشیم.

لامپ هالوژن در انواع مختلف، قابل نصب در مکان های گوناگون از جمله سقف کاذب، برجستگی یا تورفتگی های روی سقف است. از همین رو از این نوع لامپ ها در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می گردد. این لامپ ها نور را بر روی دیوارپوش و کفپوش منعکس نموده و یک نورپردازی ایده آل با زیبایی بی نظیر در فضا به نمایش می گذارند. نور ملایم لامپ هالوژن روشنایی لازم برای محیط را فراهم می آورد و سایز کوچک آن امکان استفاده از این لامپ را در قسمت های مختلف ساختمان نیز ممکن می سازد. همچنین لامپ های هالوژن در انواع لامپ هالوژن SMD و لامپ هالوژن COB و در آخر لامپ هالوژن LED تولید و در بازار این نوع محصولات عرضه می گردد.

این نوع لامپ ها نه تنها روشنایی مورد نیاز برای محیط را فراهم می کنند بلکه در نورپردازی و تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان نیز المان مهمی به شمار می روند. امروزه نورپردازی در ساختمان ها بسیار مهم و حیاتی است و در طراحی دکوراسیون داخلی اثرگذار می باشد. لامپ های هالوژن بهترین گزینه برای اجرای یک دکوراسیون زیبا و جذاب هستند و با نصب توکار و همچنین قابلیت نصب بر روی سقف ساختمان نمایی بسیار زیبا به فضا می بخشند. در سقف های کاذب می توان در قسمت زیر کناف از ریسه ال ای دی یا چراغ خطی استفاده کرد و روی کناف را می توان با چراغ های هالوژن نورپردازی کرد.

انواع قاب هالوژن و اهمیت آن

با توجه به توضیحاتی که داده شد چراغ هالوژن امروزه نه تنها صرفا به عنوان یک محصول روشنایی بلکه به عنوان یک المانی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. با این وصف قاب یک لامپ هالوژن مهمترین قسمت آن به شمار می رود و تنها بخشی است که در شکل ظاهری لامپ های هالوژن در مقابل چشم می آید. بنابراین انتخاب قاب هالوژن مناسب از میان انواع گوناگون این محصولات می تواند در زیبایی محیط داخلی ساختمان اثرگذار باشد. به طور کلی هالوژن ها دارای قاب هایی گوناگون از نظر جنس و رنگ و اندازه می باشند. بنابراین می توان با در نظر گرفتن رنگ و طرح وسایل و المان های دیگر دکوراسیون داخلی ساختمان و همچنین شرایط آب و هوا در مکان مورد نظر از بهترین انتخاب را داشت.

انواع قاب هالوژن موجود در بازار از جنس های استیل ، کریستال ، آلومینیوم، دایکاست می باشد. اما در میان این انواع بهترین جنس قاب هالوژن دایکاست و سپس آلومینیوم است زیرا در برابر رطوبت و دما مقاوم می باشد و تغییر رنگ نمی دهد، درنتیجه دارای طول عمر بیشتری خواهد بود. از طرف دیگر انواع قاب هالوژن در تنوع رنگ های سفید، نقره ای، طلایی و رنگ های ترکیبی در بازار موجود است. همچنین قاب هالوژن دارای اندازه های استانداردی نیز می باشد که در واقع اندازه های 6،8،9،10  هستند. در واقع مصرف کننده می تواند در هنگام خرید با توجه به ترکیب طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود و همچنین سلیقه شخصی قطر قاب هالوژن پورد نظرش را انتخاب نماید.

امیدواریم در پایان این مقاله توانسته باشیم با در اشتراک گذاشتن اطلاعات کافی در مورد چراغ های هالوژن و انواع  تجهیزات مربوط به آن ها مصرف کنندگان گرامی را در امر خرید این نوع محصولات تا حد زیادی راهنمایی نماییم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.